1978 - 10de Tpt te Ossendorf (Kwartier Klerken)

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

didi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 20:54
Locatie: Gent

24 mar 2006, 23:17

Beste Senioren, en/of BSD'ers,

Wie kan mij helpen aan foto's, materiaal, documentatie, kentekens, kortom alles wat verband houd of heeft met de 10de CIE Tpt te Ossendorf (Kwartier Klerken)

Vanwege een huiselijke brand is alles vernield !!

Wie helpt mij ?

Met dank,

Didi2
Mentor Genealogie SeniorenNet
Gast

27 mar 2006, 09:04

Hallo!

Neen niet beginnen zweven want ikzelf heb nooit in 10 Tpt gezeten, maar....ik heb als KRO wel mijn legerdienst gedaan bij de MCG/BSD in Klerken en heb nadien ook nog als KTO (255 Cie Maint LtAvn te Butzweilerhof) verbleven in de Mess Offr aan de 'overkant' van de kazerne.

In die tijd heb ik de toenmalige Kapt LERICHE MICHEL leren kennen. Hij was afkomstig uit het Mechelse (indien ik mij niet vergis) en ik meen dat hij nadien naar EVERE gemuteerd is (of was dat toch van plan?).

Misschien zijn er van uw Cie oud Tpt'ers bij wie er nu een lichtje gaat branden en jou misschien wél verder kunnen helpen .

Ik spreek hierbij van 2 periodes:

KRO: maart 78 tot oktober 78
KTO: oktober 81 tot midden voorjaar 83

PS Informeer jou ook eens naar het 29Bn Log (gelegen te Grobbendonk Prov Antwerpen) waarvan ik meen dat 10Tpt nu deel van uitmaakt.

Veel succes bij het vinden van het gewenste materiaal (of oud makkers)

Nyssa

didi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 20:54
Locatie: Gent

27 mar 2006, 09:16

Beste Nyssa,

Alvast bedankt voor uw reactie, ja, ... de periode van '78 zat ik in Klerken, ik zal zeker eens verder uitkijken naar de 29Bn CIE Log in Grobbendonk, wat ik wel weet is dat de 10de TPT volledig is ontbonden in Ieper op 28/11/02.

Ik zal uw bericht plaatsen op onze nieuwe groep dat ik heb aangemaakt voor de 10de TPT !

Alvast bedankt !
Groetjes
De Wever Didier,

Bezoek eens : http://groups.yahoo.com/group/10deTPT

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

27 mar 2006, 16:39

@nyssa : als jij van oktober 81 tot 83 in 255 cie geweest bent ,dan zou ik je eigenlijk moeten kennen.
Zelf ben ik in 255 geweest van midden 75 tot eind 82.Ik was onderofficier (sgt,later 1sgt) en werkte in het magazijn van het Pel Appro.Als officieren herinner ik me oa kpt Van Dormael (piloot) en lt Duysters.
Als je meer over mij wil weten :laat maar iets horen.
Gast

21 nov 2006, 16:28

Op 26 nov 2006 werden een 35-tal links in mijn website ingelast naar ex-BSD-eenheden of sites die op een of andere wijze trachten een beetje een mogelijkheid te scheppen aan oudgedienden om elkaar terug te vinden.
Deze links zijn te vinden op --> http://home.tele2.be/evb
In de "detailpagina's" op de pagina "Wie ben ik" in de rubriek "Link naar ex BSD-eenheden".

Hiebij doe ik tevens een oproep tot het inzenden van persoonlijke ervaringen, verhalen en anecdotes van al wie ooit in een garnizoen in de BSD verbleef... militairen, hun familie, mensen uit het onderwijs, personeel van de CMC, enz. Dit met de bedoeling ze gebuldeld per garnizoen op internet te plaatsen.
Ondertussen zijn daarover al wat inzendingen binnengelopen.
Een aantal van deze ingezonden belevenissen zitten reeds op mijn website --> http://home.tele2.be/evb
In de "detailpagina's" op de pagina "Wie ben ik" in de rubriek "Link naar ex BSD eenheden en belevenissen van ex Siegenaars

mvg en dank bij voorbaat
Eric

walibieke
Lid geworden op: 27 feb 2018, 11:46

28 feb 2018, 01:33

Ik heb nog dingen van 10cie tpt in ossendorf
stuur maar berichtje voor meer info
walter