Hospitalisatieverzekering

Vragen/antwoorden betreffende recht.

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

19 feb 2018, 10:32

pastoor schreef:CM en maximumfactuur (MAF).
Tussenkomst voor private klinieken is beperkt tot de tarieven en behandelingen van de niet private klinieken. Staat niet in het internet, heb getelefoneerd voor dit en een andere zaak.  
Dacht ook al dat dit een logische regeling zou zijn.
Heb toch een mail naar het ziekenfonds gestuurd,
wordt vervolgd.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

19 feb 2018, 11:08

pastoor schreef:CM en maximumfactuur (MAF).
Tussenkomst voor private klinieken is beperkt tot de tarieven en behandelingen van de niet private klinieken. Staat niet in het internet, heb getelefoneerd voor dit en een andere zaak. 

 
Dit denk ik ook dat ze maar de normale terugbetaling regelen, ergens is dit wel te verstaan.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

23 feb 2018, 16:41

Men echtgenote is onlangs geopereerd wegens darmkanker. Het verschil in franchise tussen kamer alleen en kamer voor 2 bedroeg €175. Dat hadden we er graag voor over. Te bedenken dat tegenwoordig de bezoekuren van 14 tot 20uur lopen,en wanneer je kamergenoot dan b.v. enkele bezoekers heeft zitten terwijl je stoma regelmatig moet verzorgd worden, :-) Neen bedankt... 
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

gerro
Lid geworden op: 13 dec 2003, 19:00
Locatie: halfweg Schulensmeer en circuit Zolder

26 feb 2018, 22:47

scorpio schreef:Dus als ik het goed versta is een hospitalisatieverzekering vrijwel overbodig wanneer men niet in een éénpersoonskamer wil opgenomen worden.
Via da MAF kan men dan niet voor torenhoge rekeningen komen te staan van het ziekenhuis.

Mvg
Scorpio
Zou ik zo maar niet zeggen:
Onze hospitalisatie dekt in geval  van "ernstige ziekte" ook de opleg van dokterskosten, apotheek, kine,....bij NIET-opname,  als het in verband staat met die ziekte. In het geval van mijn vrouw (al 30 jaar MS patiente) is dat jaarlijks een serieus bedrag. En sedert 3 jaar ben ik kankerpatient en "geniet" ik ook van deze regeling. De ernstige ziekten staan opgesomd in de polis, en dat zijn er heel wat. 
Natuurlijk, wie nu nog wil instappen op onze leeftijd, zal zich blauw betalen. Meer nog, met ons medisch "palmares" zullen ze ons nergens nog willen ;) 
..."ieder nadeel heb zijn voordeel"... ( Johan Cruyff )
55 Monique

28 feb 2018, 09:54

Vind persoonlijk dat Hosp.verz. zeker niet overbodig is .

Maar zouden beter ook bij de mutualiteiten , kaart aanbieden naar de leden toe , 
Zoals dkv-ethias .Dan is ook digitaal en word het sneller verwerkt en gaat naar de juiste diensten .
Want brengt veel werk mee en word niet goed opgevolgd , had geen ervaring met cm .
Maar word in stukken en brokken uitbetaald zeer vervelend als je allemaal moet opvolgen .
En heel lang wachten eer je u geld ontvangt .

Kant tot 6 a 8 weken duren eer je alles ontvangt .
En zeker als je voor iemand anders moet doen . 

En dan spreek ik nog niet van verloren facturen heb ik ook meegemaakt drie keer zelfde moeten 
doorsturen .

Vraag mij nu soms af mensen die er alleen voorstaan en die zo paar keer opgenomen worden in kliniek
als die dat allemaal moeten belopen . 

fendtje
Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:30

28 feb 2018, 10:41

scorpio schreef:Dus als ik het goed versta is een hospitalisatieverzekering vrijwel overbodig wanneer men niet in een éénpersoonskamer wil opgenomen worden.
Via da MAF kan men dan niet voor torenhoge rekeningen komen te staan van het ziekenhuis.

Mvg
Scorpio
Uwe van overbodig kan kloppen maar ..................
Waar er hier nog niet over gesproken is bvb nazorg.
Bedoel met nazorg , bvb langdurig kinisist , onkosten voor de ingreep o.a kine , apotheek.
En eigenlijk is de basis uwe gezins maf en of dat haalbaar is eerst voorschot betalen tot maf in werking gaat.
Als jullie maf 300 € is of 1500 € klein verschil he.
Als op pensioen en dan nog starten met een hospi verzekering (kostprijs) is een ander verhaal.
Wat maf betreft hospi + maf = van twee walletjes eten.
Laptop Toshiba, terug de flybox, Ci+ telenet, Sat via protek 9920lx.
Philips Android tv's als kijkkastjes.
Mobile Viking voor mobiel internet + bellen

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

28 feb 2018, 10:55

Maf en hospitaalverzekering hebben niets met elkaar te maken Ik heb ooit gebeld naar het ziekenfonds dat ik een hospitaalverzekering had die alles voor mij betaalde Volgens hun verandert een verzekering niets aan de Maf

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

28 feb 2018, 11:27

dafke schreef:Maf en hospitaalverzekering hebben niets met elkaar te maken Ik heb ooit gebeld naar het ziekenfonds dat ik een hospitaalverzekering had die alles voor mij betaalde Volgens hun verandert een verzekering niets aan de Maf
Dat is zo. Hospitaalverzekering betaalt gewoon alles terug wat de ziekenkas niet terugbetaalt. Het éne sluit het andere niet uit én is zeker niet van twee walletjes eten. Hospitaalverzekering is ook niet op zijn kop gevallen.