Afwijkende naam repeater Dlink-3985

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

23 feb 2018, 07:34

Ik gebruik al een tijdje een repeater, teneinde een signaal te versterken op een plaats in mijn woning waar het heel erg moeilijk is draadloze verbinding te krijgen.
Het betreft een apparaatje met merknaam Dlink-3985. Dit werkt nagenoeg al anderhalf jaar feilloos.
 
Maar af en toe viel de laatste tijd het signaal weg en toen ik wou resetten (alleen die repeater, niet de modem) kreeg na afloop van deze handeling het toestelletje de naam van Dlink-3985 2.

Vanwaar die 2 ? Wat betekent dat ? Is dat de oorzaak dat het nog steeds niet naar behoren werkt ?
Ik ben nogal leek in die wifi verbindingen en heb geen overzicht wat er nu gebeurd is. Het angstzweet breekt me nu al uit als ik ondervind dat ik daarin moet gaan "corrigeren".
Kan er iemand helpen aub ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

24 feb 2018, 11:44

Toby,

Ik weet niet hoe het in Linux kan maar in Windows moet je
gaan kijken: Netwerkcenter --> Adapter instellingen wijzigen
Vermoedelijk staat hier tweemaal Dlink-3985  eenmaal zonder
en eenmaal met _2.
Als beiden aangeduid zijn als ingeschakeld op een van de twee
klikken met de rechtermuisknop en uitschakelen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

25 feb 2018, 15:14

Sony schreef:Toby,
Ik weet niet hoe het in Linux kan maar in Windows moet je
gaan kijken: Netwerkcenter --> Adapter instellingen wijzigen
Vermoedelijk staat hier tweemaal Dlink-3985  eenmaal zonder
en eenmaal met _2.
Als beiden aangeduid zijn als ingeschakeld op een van de twee
klikken met de rechtermuisknop en uitschakelen.
Sony
Sony,

Ik heb in Windows 7 dit probleem. Niet in Linux (althans valt dat daar niet op).

Picture #1 :

Als ik nu bvb. rechts onderaan het scherm, het icoontje van netwerkverbinding aanklik, krijg ik onderstaande afbeelding #1 te zien.

Het valt op dat er bovenaan onder "Momenteel verbonden met", er staat : dlink-3985 2 internettoegang.

Als je dan even verder kijkt onder "Draadloze Netwerkverbinding", zie je staan dlink-3985 verbonden.

Is dit normaal ?

Picture #2 :

Zo is er ook in de tweede afbeelding "Netwerkcentrum Openen", te zien dat er verbonden is met dlink-3985 en daarnaast (links) dlink-3985 2 Thuisnetwerk.

Ik begrijp dat niet.
Afbeelding
Afbeelding
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

25 feb 2018, 17:54

Toby,

ik moet jou het antwoord schuldig blijven, naar mijn gevoel
is het niet logisch maar hoe je het moet oplossen ?
Plaats je bericht eens bij hardware.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

26 feb 2018, 10:27

Toby,

je kunt ook contact opnemen voor hulp
http://www.dlink.com/be/nl/support/contact

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

26 feb 2018, 11:41

raar
ik had hier een antwoord geschreven vanmorgend
ik zal het nog eens schrijven , maar korte versie dan

hetgeen ge hebt is normaal en logisch
der zijn meerdere keren een netwerk proberen te maken , gewoon zonder nr ,dan  nr 1 en dan nr 2
nu hebt ge nr 2 die werkt
de andere zijn ofwel mislukt of verwijderd geweest (maar der hebben der dus meerdere tegelijk gestaan )
hetgeen der staat zonder nr is de naam van het toestel , net zoals de naam van de router van uw provider een naam heeft
normaal is het netwerk dus zonder naam , maar wegens gekende redenen heeft die nu dus nr 2

de 2 printscreens moet ge scheiden
1 printsc is van die d-link
2 printsc  is het netwerk in de pc

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

06 mar 2018, 02:27

@Sony en Verhaegen : bedankt voor de info hoor.
Zoals Sony voorstelde, is dit topic heropend onder "Hardware".

Intussen heb ik ontdekt dat ikzelf ook niet vrijuit ga.Ik was even in de war met paswoorden van mijn router (is van het merk TP-link met apart paswoord) en van die repeater (is van het merk Dlink ...).
Zien jullie de bui al hangen ?
Ik was natuurlijk ferm mis met de paswoorden van die twee, die natuurlijk verschillen van elkaar.
Een en ander draaide dan maar in de soep, maar dat is nu in orde.

Die link naar hulp voor de repeater dlink, lijkt wel interessant. Ga dat eens bekijken alhoewel ik nog ergens online een complete handleiding vond.

In ieder geval, andermaal  hartelijk dank  voor de inzet en hulp op seniorennet. Prima
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

06 mar 2018, 10:03

Toby,

bedankt voor het melden en veel succes verder.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet