Sociale Mix op School

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

03 mar 2018, 16:40

The Spirit of Flanders schreef:
maior domus schreef:....Jullie vrouwen dragen hier hardnekkig het hoofddoek omdat ze weten dat ze ons daarmee op stang jagen en provoceren.......Dit is hier zoals ICE zegt, al tot in den treure uitgelegd, maar telkens komen er kwaadwilligen of onwetenden aanzetten met de onterechte vergelijking met onze nonnen.
Die nonnen met hun koplampekap konden indertijd mij toch ook ferm , en in het openbaar , op stang jagen. Er werd me zelfs eens door een oude opa voorgesteld om zo'n kap te "verwijderen" om te zien of die al dan niet pletskop was ( heb ik uiteraard nooit gedurfd )
Dan zul je nu extra moeite hebben om nog een non met kap te vinden, die zijn zogoed als uitgestorven en enkel hoogbejaarde nonnen dragen dat nog uit gewoonte...
Jullie vrouwen met hoofddoek zijn gewone BURGERS, geen religieuzen die zoals onze nonnen in een klooster leven.
Provocerende burgers met hoofddoeken vergelijken met een besloten groep religieuze nonnen is appelen met citroenen vergelijken, zelfs schending van de grondwet: scheiding kerk/staat én gelijkheid van burgers en dus helemaal geen argument. 
Bovendien beledigend en discriminerend voor al de ongesluierde vrouwen in de maatschappij door de onderscheiding die gemaakt wordt tussen búrgers door het dragen van hoofddoeken waarmee (gewaande) religieuze superioriteit geuit wordt.

Ook dragen imams hun soepjurken en bloempotten reeds als 'religieuze' vertegenwoordigers van de islam, dit bewijst de provocatie van moslim búrgers om zich religieus te willen onderscheiden door de hoofddoek te dragen in een seculiere maatschappij.

Tot zover de vergelijking tussen religieuzen en búrgers waardoor moslims hebben te gehoorzamen aan de wét voor gelijkheid van élke burger, die BOVEN hun sharia hoort te staan en waarvoor hoofddoeken dus verboden dienen te worden en niet enkel in het onderwijs.
Vrijzinnige schreef: Want bijna alle vroegere vrouwen droegen toen.....een hoofddoek

Wat de oude koe betreft die ook hier weer uit de gracht gesleurd wordt:
Boerinnen en vrouwen die op het land werkten droegen, járen geleden, inderdaad ook hoofddoeken om zich te beschermen tegen de zon, uit práktische noodzaak, NIET uit religieuze overtuiging om te provoceren en zich als superieur te profileren zoals moslima's!
Wie dat verschil weigert te maken, getuigt ofwel van domheid ofwel van kwaadwilligheid.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

03 mar 2018, 17:00

1 Niemand zal bezwaar hebben dat moslima's een habijt dragen als ze in een klooster intreden. Vraagje bestaat dat eigenlijk wel een islamklooster?

2 waar komt het idee vandaan dat de vrouwen hier een 'hoofddoek' droegen? Een sjaal, een foularde een hoedje of soms een regenkapje, ja dat wel  :D
Gast

03 mar 2018, 17:18

E.T. schreef:.....

2 waar komt het idee vandaan dat de vrouwen hier een 'hoofddoek' droegen? Een sjaal, een foularde een hoedje of soms een regenkapje, ja dat wel  :D
Dus ... kan ik uit deze ganse discussie  dus besluiten dat het dragen van een hoofddekssel , wat het ook moge zijn , toegelaten is zolang het niet het kenmerk van een moslim is ? 
Ice

03 mar 2018, 17:39

E.T: punt 2 heb ik net uitgelegd...boerinnen op het land droegen dat ter bescherming tegen de zon, 100 jaar geleden want bruingebrand zijn gold toen als lagere sociale klasse....natuurlijk is dat niet meer geweten hier voor de meesten, dat is immers te lang geleden....
Bovendien is het totaal náást de kwestie door de praktische noodzaak toén en niet als huidige uiting van religieuze suprematie zoals de moslima's....

Maar elk excuus is toegestaan om te misleiden, takkyia en te kunnen wijzen naar ongelovigen om islamitische hoofddoeken pogen op te leggen met leugens....

Daarvoor worden zelfs religieuzen en burgers op een hoop gegooid... :roll: Wat uiteraard normaal is voor islam: elke 'burger' hoort op de eerste plaats verplicht religieuze te zijn. 

Néén sof, enkel als het de gelijkheid aantast van burgers door onderscheiding met een religieuze symbool, hoofddoek, door één bepaald bijgeloof dat zich superieur waant aan de maatschappij waarin ze leven en waardoor álle andere burgers gediscrimineerd worden. WET BOVEN RELIGIE, voor iederéén, geen uitzonderingen!

Wie een regenkapje opzet, doet dat om zich te beschermen tegen de REGEN, die maakt géén politiek statement dat ze zich superieur waant aan en elke burger zonder regenkapje discrimineert en haar religieuze regels boven de grondwet stelt! Gesnapt of nog niet?  8O

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

03 mar 2018, 17:59

Dat was vroeger zo, deel omdat het volgens de kerk een teken van kuisheid was, en ze droegen dat ook om hun haar te beschermen, zeker nadat ze er krullen in gelegd hadden ,maar het was ook een teken van folklore, nu nog te zien in BV Friesland,en hier bij boeren evenementen,de mannen een klak en rode zakdoek en de vrouwen een kapke.
Ze droegen vroeger ook om praktische reden een sjaaltje ,doordat het merendeel lang haar had, en het gevaarlijk was op het fabriek met die weefgetouwen machines,of op het land.
Vrouwen  zaten vroeger ook apart in de kerk ,en op café gaan deden ze alleen om hun zatte vent te gaan halen :D
Maar ook de preutsheid zat er in die tijd nog in ,zelfs het dragen van lange rokken,en een blote enkel was not done
Maar het is dan stilaan verdwenen, op wat mode hoeden na,en bij slecht weer, maar eens de vrouwen stemrecht kregen,is het snel gegaan, eens na de jaren 1950 als de korte rokken opgang kregen en later de mini rok ,voelden ze zich echt vrij, onze vrouwen zijn er uit,maar moslimvrouwen die blijven steken in het jaar 680.
De invloed van de kerk is hier niks meer, maar bij de moslims is dat nog altijd het zelfde, zoals ook de besnijdenis nog altijd "verplicht" is.(ook bij de joden)
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 mar 2018, 21:57

@SOF 
de nadruk in mijn 2° bewering moet je leggen op 'droegen' 
Er zijn nog altijd moslims die daar naar verwijzen alsof dat hetzelfde is als hun huidige hoofddoek of nog erger hoofddoekJE een term die heel vaak gebruikt wordt door de voorstanders...

:?: wie draagt er allemaal een hoofddoek :?:
:arrow: zij die MOETEN van hun gemeenschap
:arrow: zij die schijt hebben aan ons
:arrow:  + nog enkele onwetende



Mijn excuses aan de oma's en matroeska's die dit al heel hun leven deden in een ver vreemd land...
Gast

04 mar 2018, 23:08

E.T. schreef:@SOF 
de nadruk in mijn 2° bewering moet je leggen op 'droegen' 
Er zijn nog altijd moslims die daar naar verwijzen alsof dat hetzelfde is als hun huidige hoofddoek of nog erger hoofddoekJE een term die heel vaak gebruikt wordt door de voorstanders...

:?: wie draagt er allemaal een hoofddoek :?:
:arrow: zij die MOETEN van hun gemeenschap
:arrow: zij die schijt hebben aan ons
:arrow:  + nog enkele onwetende



Mijn excuses aan de oma's en matroeska's die dit al heel hun leven deden in een ver vreemd land...
Welja , alles mag dus zolang het geen teken is dat het een moslim is. Weet je wat , vanaf morgen draag ik een keppel zoals de Joden want ik heb het schijt aan de Vlaamsche katholieke hypocrisie , en ga ik hierbij nog een kilt dragen met sportkousen en zonder onderbroek zoals de Schotten.  Wat denk je , alles Ok ?

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

05 mar 2018, 09:51

maior domus schreef:Laat die kern klaar en duidelijk zijn: de kopvod is een religieus symbool.
Vrijzinnige schreef: Dat is jouw mening maior domus, als vooringenomen persoon ! Want....waarom spreek jij over kopvod ipv hoofddoek !
Bovendien verwar jij de hoofddoek (kopvod voor jouw) van de moslim vrouwen met de religieuze hoofdoeken (kopvod voor jouw) van de westerse nonnen, die OOK op de pasfoto mogen met hun hoofddoek  :lol:
Ik spreek van kopvod omdat mijn idool Wilders het woord kopvoddentaks heeft gelanceerd.
Wat ik overigens een leuk woord vind. 
Wilders heeft fijne humor.


En dan ten gronde even over de kopvod:
Onze "Westerse" nonnen (Ik zou eerder spreken van "Christelijke" nonnen, maar kom) mogen van oudsher met hun hoofddoek op de pasfoto omdat het religieuzen zijn en hun hoofddoek een religieus symbool is.
Jullie vrouwen met hoofddoek zijn gewone BURGERS, geen religieuzen die zoals onze nonnen in een klooster leven.
Jullie vrouwen dragen hier hardnekkig het hoofddoek omdat ze weten dat ze ons daarmee op stang jagen en provoceren.
Het is ook een symbool om hun gewaande superioriteit tegenover ons ten toon te spreiden.
En jullie hebben verkregen dat het zogezegd een religieus symbool zou zijn, enkel om ermee op de pasfoto te kunnen staan, om ons extra te jennen.

Dit is hier zoals ICE zegt, al tot in den treure uitgelegd, maar telkens komen er kwaadwilligen of onwetenden aanzetten met de onterechte vergelijking met onze nonnen.
Bedankt maior domus, om zo duidelijk mijn vermoedens te besvestigen  :lol: 
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

05 mar 2018, 13:59

Sof, ben je niet bang dat Hij die keppel van je kop brand?  :D
Gast

05 mar 2018, 17:47

E.T. schreef:Sof, ben je niet bang dat Hij die keppel van je kop brand?  :D
Wie is Hij ?  Ik ben atheist , manneke :)


Ik heb in mijn omgeving ook al dit soort baardemannen zien rondlopend , en zelfs gewapend met een krom lang mes.  Niets op tegen , zeker ? Of toch ?

Afbeelding

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 mar 2018, 21:00

Van die Sikh's moet  ge geen schrik hebben, die doen nog geen vlieg kwaad EN zij behandelen ons als gewone mensen. In tegenstelling van de moslims die ons kristenhonden noemen.
Gast

09 mar 2018, 21:07

E.T. schreef:Van die Sikh's moet  ge geen schrik hebben, die doen nog geen vlieg kwaad EN zij behandelen ons als gewone mensen. In tegenstelling van de moslims die ons kristenhonden noemen.
Indiers beschouwen zichzelf superieur tegenover "wittekes" . In hun films spelen die laatsten altijd de rol van een onderdaan , een slaaf of een underdog. Check het maar eens na ...

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

09 mar 2018, 22:16

The Spirit of Flanders schreef: Ik heb in mijn omgeving ook al dit soort baardemannen zien rondlopend , en zelfs gewapend met een krom lang mes.  Niets op tegen , zeker ? Of toch ?
Zéker iets op tegen.
Dat is verboden wapendracht.
In Engeland mogen zij dat kromzwaard (kirpan) wettelijk dragen (maar niet zichtbaar) om religieuze en culturele redenen.

http://www.sikhhelpline.com/community-n ... h-helpline

zo kan je natuurlijk alles gaan toelaten he.
Bijvoorbeeld dat Afrikaanse gelukzoekers hier naar hartelust mogen verkrachten, want het behoort immers tot hun cultuur.
:evil:
Ondank is 's werelds loon

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

10 mar 2018, 16:30

E.T. schreef:Van die Sikh's moet  ge geen schrik hebben, die doen nog geen vlieg kwaad EN zij behandelen ons als gewone mensen. In tegenstelling van de moslims die ons kristenhonden noemen.
Zolang ge van hun tulband afblijft  :Danders maakt ge kennis met hun kromzwaard.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.