niks op tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

10 mar 2018, 09:24

Als tussendoortje neem ik  op CAZ de  deze week opnieuw hernomen heruitzendingen van ' Allo Allo' mee.
Het blijft genieten .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

10 mar 2018, 12:17

MyriamC schreef:
Silver Wolf schreef: Ik onthoud o.a. de woorden "experiment" en "gegokt"  
Meer is het ook niet voor mij. Ieder zijne meug. Leven en laten leven.
Je hoeft er niet naar te kijken als je niet wil.
Ik kijk
. Mag ik dat zelf beslissen?  
:roll: Ha neen hé, dat beslist een jury van onafhankelijke waarneemsters & hun medewerksters.
En dus moet dat wel vooraf in drie exemplaren aangevraagd....
enne aangetekend verzonden, aan het adres van onze zomerresidentie. 8)

sw

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 mar 2018, 12:28

Hier een beetje info over het nieuwe seizoen Outlander 4

Outlander seizoen 4

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

10 mar 2018, 14:04

Prima Vera schreef:Hier een beetje info over het nieuwe seizoen Outlander 4

Outlander seizoen 4
Dank je Vera,

Ik kijk ernaar uit !!!
Gisteren gekeken naar de laatste ..

"DOWN the ROAD" de tweede aflevering heeft me diep geraakt.
Emoties enz ...
Ja prachtig hoe Dieter ermee omga.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

10 mar 2018, 16:07

Phoebe schreef:Als tussendoortje neem ik  op CAZ de  deze week opnieuw hernomen heruitzendingen van ' Allo Allo' mee.
Het blijft genieten .
Op comedy-gebied is het anders huilen met de pet op dezer dagen. Enige uitzondering en met verve geslaagd: W1A (nu te zien op BBC Entertainment) een briljant stukje zelfspot van Auntie. Ik zie het "onze" nationale zenders nog niet doen, jezelf zo te kijk zetten hoe een stel megalomane nitwits van televisieland ons dag na dag een oor aannaait, overtuigd van hun eigen belangrijkheid. Uitstekende rollen van Hugh Bonneville (Ian Fletcher, Head of Values) en Jessica Hynes (joint CE) Sarah Parish (Anna Rampton,  Director of Better) maar die heeft zich sinds Mistresses iets te veel laten verbouwen.
Pretentieloos amusement van de bovenste plank waar de BBC tientallen jaren een patent op had en nu afgegleden is naar platvloers gedaas geschrankt op schuttingtaal - zie bv Little Britain, yuck!

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

11 mar 2018, 06:07

In uitgesteld relais ("opgenomen") eindelijk nog eens een waardevolle film gezien = mét inhoud !
Op VIER. Waarbij Reese Whiterspoon schitterde in WILD.
Verhaal gebaseerd op feiten.

Eerst maakten de versnipperde flash-backs een beetje een warrige indruk,
maar stilaan valt dan alles op z'n plaats.
De achtergrondmuziek - met snippers van hits uit de sixties - maakte voor mij "als senior", 
alles 'n beetje herkenbaar.

https://www.youtube.com/watch?v=tn2-GSqPyl0

sw

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

22 mar 2018, 14:37

SVEN GATZ wou alvast snel doorspoelen van opgenomen programma's verbieden (verhinderen).
Om de reclame-inkomsten veilig te stellen.

Maar... ooit formuleerde La Liekens (Goedele) het in haar programma's van destijds...
"We moeten er nu even uit voor... de nodige boodschappen..."
Mogelijk mag men dan volgens Sven G. ook niet meer uit de zetel voor...die nodige boodschappen.
En gewoon alvorens men in de zetel voor TV doorzakt,
een super-pamper aantrekken en blijven zitten nondedju!
Ook een "kakkedoor" kan nog soelaas brengen  :idea:

In afwachting daarvan heeft Gwendolyn R. haar partij-koelie Gatz teruggefloten.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180321_0342 ... -niet-doen

Ps.: Voor alle duidelijkheid nog dit.
Wie momenteel van zijn lichtbak wegloopt,
voor een grote dan wel kleine boodschap
mag (de pot ) nog doorspoelen. :!:

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 mar 2018, 12:14

Op sommige zenders is dat onmogelijk gemaakt. Die anderen zullen dat ook wel kunnen zeker?

Maar SW het enige wat politiekers beogen met hun uitspraken die nergens op slaan is zich laten opmerken, anders niets.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 mar 2018, 12:47

Helena van Troje schreef:Op sommige zenders is dat onmogelijk gemaakt. Die anderen zullen dat ook wel kunnen zeker?

Maar SW het enige wat politiekers beogen met hun uitspraken die nergens op slaan is zich laten opmerken, anders niets.
Daarom dat wij zo veel als mogelijk opnemen en dan spoel je wel door uiteraard. Maar VTM en Vitaya zijn alvast twee zenders waar je het in uitstel niet kan doorspoelen. Vier en Vijf daarentegen wel dacht ik. En zenders zoals Fox en Caz en Zes dacht ik ook.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

24 mar 2018, 14:18

Prima Vera schreef:
Helena van Troje schreef:Op sommige zenders is dat onmogelijk gemaakt. Die anderen zullen dat ook wel kunnen zeker?

Maar SW het enige wat politiekers beogen met hun uitspraken die nergens op slaan is zich laten opmerken, anders niets.
Daarom dat wij zo veel als mogelijk opnemen en dan spoel je wel door uiteraard. Maar VTM en Vitaya zijn alvast twee zenders waar je het in uitstel niet kan doorspoelen. Vier en Vijf daarentegen wel dacht ik. En zenders zoals Fox en Caz en Zes dacht ik ook.
Als je bij proximus aangesloten bent en programma's opneemt en dan later bekijkt kan je ALLE zenders doorspoelen , in elk geval toch degene waar ik geregeld iets opneem van andere weet ik het niet, en daar zijn VTM en Vitaya bij.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 mar 2018, 16:40

Flupke als wij alles opnemen kunnen wij ook alles doorspoelen. Het gaat er om dat je het bij het later opvragen en herbekijken dat niet bij alle zenders kan doen.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

24 mar 2018, 17:24

Mijn Opoe heeft alvast een oplossing gevonden.
 Afbeelding 
Zodra er reclame verschijnt, zet ze met de TV-zapper het geluid op minimum! 
En met een tweede afstandsbediening schuift ze de gordijntjes toe.  :idea:
Voordeel is ook, dat overdag die zwarte flatscreen-vlek haar woonkamertje niet ontsiert!!!
Tja, zeg nu nog dat oudjes niet vindingrijk zijn.  :)

sw 

Wieke65
Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:05
Locatie: West Vlaanderen

25 mar 2018, 12:16

MyriamC schreef:
*Joy* schreef: Blind getrouwd ...daar verspil ik mijne tijd niet aan !!
Ik wel. Ik vind het wel een interessant experiment. Hoe ze twee mensen matchen, de euforie (of de teleurstelling) van de eerste dagen, de kleine kantjes die toch automatisch naar boven komen als de koppels mekaar wat beter leren kennen, enz. En dan uiteindelijk natuurlijk de vraag: heb ik goed gegokt wie er wel en wie er niet bij mekaar blijft.
Ik vind blind getrouwd een voorgekauwd programma, een groot deel is " ge moet dit en ge moet dat". Niet au serieux nemen, maar het wordt een saai programma dat aan het uitbloeden is. Kijk naar boer zoekt vrouw, de makers trekken al naar het buitenland.
Al wat ik zelf doe is goed genoeg.
Gast

25 mar 2018, 13:23

Flupke als wij alles opnemen kunnen wij ook alles doorspoelen. Het gaat er om dat je het bij het later opvragen en herbekijken dat niet bij alle zenders kan doen.
Voorlopig gaat het hier om reclameblokken niet te kunnen doorspoelen bij uitgesteld kijken.
Tijdens het bekijken van een tv-programma belt de buurman aan met een probleempje met de gsm. Het programma wordt op hold gezet om toch niets te moeten missen. Na een halfuurtje probleem van de buurman opgelost, tv-programma wordt terug gestart tot de eerste reclameblok verschijnt. Dus doorspoelen tot net na deze reclameblok en met wat geluk ook nog eens de volgende reclameblok. 
Het probleem voor de adverteerders zal dus niet alleen bij het uitgesteld kijken zijn maar ook als men een programma niet uitgesteld bekijkt en want daar stelt hun probleem zich ook. 
Maar VTM en Vitaya zijn alvast twee zenders waar je het in uitstel niet kan doorspoelen. 
:?: :?: :?: :?: :?:

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

26 mar 2018, 06:54

Aanvankelijk kon ik het programma Hotel Römantiek wel pruimen,
maar met de laatste uitzending in zicht (volgende week)
gaat het toch sterk bergaf.

De eerste afleveringen lieten de senioren nog in hun waardigheid,
maar nu worden ze stilaan als kleuters behandeld en dan prefereer ik
"Down The Road" waar Dieter Coppens er fantastisch in slaagt,
om zijn gasten heel sociaal en puur menselijk te benaderen;

WIe ook van het programma geniet, kan hier Hélène nog eens bewonderen.

https://radio2.be/de-madammen/niels-des ... oor-helene

sw