1967 Zedelgem 2SCOOK

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Frada
Lid geworden op: 26 dec 2008, 18:41
Locatie: Zoersel

28 dec 2008, 16:11

Hallo,
Via, via wist men mij te vertellen dat ik op een oude legerfoto sta op seniorennet. En inderdaad de informatie klopte. Ik ben Francois Dalins van het Lair-peloton. Ik geloof dat ik op de kamer lag met de gebroeders Dekens Walter en Guy, Daghlet,Daems, Geuens en Corneillie. Het was ook de plaats waar ik het westvlaams heb leren verstaan. Iedereen van de kamer, behalve ik ( Antwerpen ) en Geuens ( Leuven ) was van de "Vlaanders".
Zowat het eerste wat ik (geloof Daghlet) tegen mij zij was:" Het is stif koed butten we, doede gi gene boye aen?" Toen kompleet gebrabbel voor mij, nu een verrijking. Af en toe denk ik nog met een warm hart aan toen.
De Swa

DIETE
Lid geworden op: 17 sep 2007, 15:59
Locatie: BLANKENBERGE

28 dec 2008, 17:12

Hallo Swa,

Fijn van je terug te horen,ouwe kamergenoot.... :roll: Jongens,1967-2008.


Vriendelijke groeten,


Guy.

rejo
Lid geworden op: 20 nov 2008, 21:23

29 dec 2008, 12:58

Hi Swa

Da's ook ff geleden hé!
Herinner je je deze 2 beauties nog van het Eucaliuptuskamp in Solenzara (Corsica)? (ondertussen zie ik er met mijn 90kg wel iets normaler, minder Biafraans uit)

Groetjes en uiteraard mijn beste wensen voor 2009 !
Ook voor al wie meeleest //:^)

rejo

Afbeelding

DéWé
Lid geworden op: 10 mar 2008, 18:41
Locatie: Hasselt

30 dec 2008, 12:56

Hallo,

Uiteraard ook onze beste wensen voor 2009 !

Lang geleden Swa, dat we de kamer nog geschuurd hebben met groene (of bruine) zeep ! En inderdaad, wij Westvlamingen waren wat gepistonneerd met Ronny, Corneille, Daems en mijn broer en ik op de kamer.

Dimi, inhalen doe je me toch niet met je luttele 90 kg... Trouwens, geen Dimi meer ?

rejo
Lid geworden op: 20 nov 2008, 21:23

31 dec 2008, 16:08

Toet 'n toet Walter. Dimi bestaat nog maar wordt slechts zelden gehoord.

Eigenlijk is het enkel nog Ricou (Henri) Van Elewijck die mij zo noemt. Wij leerden elkaar kennen in de mess officieren van de Kadettenschool in Lier, waar hij als kok instond voor de maaltijden en ik de pintjes en zwaarder spul mocht serveren aan de heren officieren.

Ricou heeft ondertussen de hele wereld gezien en is opgeklommen tot Senior Vice President van de multinational Universal Sodexho. De laatste jaren pendelt hij op en neer tussen zijn kantoor in Parijs en zijn projecten in Afrika. Wij zien elkaar nog geregeld (soms wel eens met enkele jaren ertussen) en voor Ricou is het dus nog steeds Dimi.

Nog een gezellig (of naar gelang de fysieke mogelijkheden een wild) eindejaar en een heel goed begin!

Ciao
Rene, alias dimi, tegenwoordig beter bekend als rejo //:^)

bosvrouwke
Lid geworden op: 08 jun 2009, 14:09
Locatie: Arendonk

15 jul 2009, 14:17

Bent U meneer Dalins uit Zoersel? De swa-paganist? Of zijn er nog andere F. Dalinsen?
Leven begint bij 50... Ik wacht..

bosvrouwke
Lid geworden op: 08 jun 2009, 14:09
Locatie: Arendonk

15 jul 2009, 14:19

Trouwens kei-sexy foto.. vooral diene rechtse :D
Leven begint bij 50... Ik wacht..

DIETE
Lid geworden op: 17 sep 2007, 15:59
Locatie: BLANKENBERGE

12 dec 2010, 16:33

Frada schreef:Hallo,
Via, via wist men mij te vertellen dat ik op een oude legerfoto sta op seniorennet. En inderdaad de informatie klopte. Ik ben Francois Dalins van het Lair-peloton. Ik geloof dat ik op de kamer lag met de gebroeders Dekens Walter en Guy, Daghlet,Daems, Geuens en Corneillie. Het was ook de plaats waar ik het westvlaams heb leren verstaan. Iedereen van de kamer, behalve ik ( Antwerpen ) en Geuens ( Leuven ) was van de "Vlaanders".
Zowat het eerste wat ik (geloof Daghlet) tegen mij zij was:" Het is stif koed butten we, doede gi gene boye aen?" Toen kompleet gebrabbel voor mij, nu een verrijking. Af en toe denk ik nog met een warm hart aan toen.
De Swa
Swa en andere ex- kamergenoten ,

Nog ene is opgedoken van de kamer destijds, onze vriend Jocor!

Diete

DéWé
Lid geworden op: 10 mar 2008, 18:41
Locatie: Hasselt

18 mar 2011, 11:38

Gisteren nog gaan lunchen met enkele oud-gedienden van andere Pl...
Lou Brône van het 2de, Paul Willems van het 4de en Leo Liberloo van het 3de Pl. :D

Andres1950
Lid geworden op: 18 mar 2011, 21:00
Locatie: Dilsen-Stokkem

18 mar 2011, 21:16

Ik was lid van het 4de pl in Zedelgem. Lag op de voorlaatste kamer voor de waszaal, de nummer ben ik vergeten. Mijn kamergenoten waren Dany Vanthournout, Vanwassenhove, Frank Vergote, Verhaeghe, Walter Vermeulen, Arseen Verschaeve.
Vanwassenhove en Verhaeghe heb ik na Zedelgem nooit meer gezien. De anderen zijn samen met mij naar Arlon gegaan en daarna eveneens uit het oog verloren.

Voor wie geïnteresseerd is: ik heb de lijst van degenen die op 2 oktober 1967 zijn binnengetreden in Zedelgem.

Ook examenuitslagen van het einde jaar.

Wie geïnteresseerd is laat maar weten.

DIETE
Lid geworden op: 17 sep 2007, 15:59
Locatie: BLANKENBERGE

10 okt 2011, 18:44

:!: Hadden het genoegen ex-rijkswachtmajoor /actueel politiecommisaris DéWé terug te zien in Panorama' Hasselt Politie Story'

Was de eerste(zonder camerabelangstelling) en alleen tegen de op dat moment,machtigste Belgische politieker,Steve Stevaert(deze NIET weg te slaan van het T.V scherm) om de Korps- malversaties einde de jaren '90 te bevechten....



Diete

DIETE
Lid geworden op: 17 sep 2007, 15:59
Locatie: BLANKENBERGE

25 dec 2012, 10:11

Zalig Kerstfeest en gelukkig nieuwjaar aan alle 1967-ers.

Diete

rikg
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:29

25 dec 2012, 12:15

Fijne Kerstdagen met veel geluk en gezondheid voor het nieuwe jaar aan alle 1967'ers. We waren een beetje een "speciale" lichting en hebben toch wat afgelachen hé ...

:lol:

ps : Groeten aan Walter

Marcske Saint-Josse :)

sukkeltje
Lid geworden op: 17 nov 2006, 08:39
Locatie: balen

11 mar 2018, 12:35

Wie hier op dit net voelt zich aangesproken als lid van de jolige bende die op 2 oktober 1967 de kazerne van 2SCOOK in Zedelgem binnenstapte?

Nu zijn we oude knoken geworden  :lol:

groetjes