Smartphone instellen als ontvanger voor internet.

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Sabine73
Lid geworden op: 13 mar 2018, 17:04
Locatie: Kemzeke

13 mar 2018, 17:37

Ik weet hoe je een smartphone of een iPhone instelt als modem. 
Mijn vraag is nu, welke simkaart kan ik kopen (en bij welke verdeler)  om een smartphone enkel daarvoor te kunnen gebruiken,Ik wil een betaalkaart, geen abonnement. Ik heb nog een oude smartphone en wil mijn iPhone daar niet voor gebruiken. 
Ik ga een week op verlof en de homespot WiFi verbinding daar is heel slecht tot nul. 
Mijn King abonnement gaat maar tot 2 gb, dus zeker niet voldoende voor een een week yelo play. 
Weet iemand een oplossing. Ik zou een WiFi versterker kunnen gebruiken en bij de buren zetten, maar dat valt wat duur uit voor een week verlof.😟
Alvast bedankt voor de suggesties.
Sabine 
73 Alive and kicking

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 mar 2018, 09:04

alle providers hebben zo een kaart hoor
telenet
orange
proximus
mobile vikings

persoonlijk ken ik alleen die van proximus en orange
die van telenet heb ik maar één dag gehad
momenteel heb ik proximus en orange allebei in de smartphone zitten
dan kan ik kiezen met wie ik telkens .....


maar via zo een herlaadkaarten gaat dat héél  véél kosten hoor als ge tv (yelo play) gaat spelen
tv is zowat het meest megabyt verslindende monster , kan al beter spreken van gigabyte of terrabyte monsters
1ne gigabyte per uur is géén uitzondering

je bent telenet klant zei je
volgens mij zit er in uw abbo zoiets van 1 gigabyte interne-ttv inbegrepen
maar toch best eens vragen in een telenetwinkel hoe het allemaal in elkaar zit , want dat is tegenwoordig een doolhof waar een kat haar eigen jong niet meer terug vind

fendtje
Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:30

16 mar 2018, 13:50

Sabine73 schreef:Ik weet hoe je een smartphone of een iPhone instelt als modem. 
Mijn vraag is nu, welke simkaart kan ik kopen (en bij welke verdeler)  om een smartphone enkel daarvoor te kunnen gebruiken,Ik wil een betaalkaart, geen abonnement. Ik heb nog een oude smartphone en wil mijn iPhone daar niet voor gebruiken. 
Ik ga een week op verlof en de homespot WiFi verbinding daar is heel slecht tot nul. 
Mijn King abonnement gaat maar tot 2 gb, dus zeker niet voldoende voor een een week yelo play. 
Weet iemand een oplossing. Ik zou een WiFi versterker kunnen gebruiken en bij de buren zetten, maar dat valt wat duur uit voor een week verlof.😟
Alvast bedankt voor de suggesties.
Sabine 
Nu misschien al eens naar welk land op verlof.
Kan men al wat gerichter advies geven.
In het buitenland hoeft het echt niet met een Belgische sim hoor.
Laptop Toshiba, terug de flybox, Ci+ telenet, Sat via protek 9920lx.
Philips Android tv's als kijkkastjes.
Mobile Viking voor mobiel internet + bellen

Sabine73
Lid geworden op: 13 mar 2018, 17:04
Locatie: Kemzeke

17 mar 2018, 11:15

Dankjewel Verhaegen , ik ga eens informeren in de telenetshop wat mijn mogelijkheden zijn. 

Fendtje, ik ga een weekje hier aan de kust, maar het is op een vakantiepark met allemaal grote stacaravans. Deze waar ik ga verblijven heeft wel kabel-tv, maar geen digitaal abonnement. Anders was het niet moeilijk, dan kon ik gewoon onze digicorder meenemen en daar aansluiten. ( heb ik ergens anders ook al gedaan). 
Deze caravan en die van mijn buren zijn van een soort metaal, wat maakt dat het signaal er niet door komt, want buiten kan ik wel internetten. 
Grtjs
Sabine. 
73 Alive and kicking

fendtje
Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:30

22 mar 2018, 23:48

Hallo ,
als op de camping geen van de providers aanwezig is ( proximus , telenet )
zou dit de oplossing kunnen zijn https://www.citymesh.com/.
eerste stap het eens aan de camping vragen.

succes
Laptop Toshiba, terug de flybox, Ci+ telenet, Sat via protek 9920lx.
Philips Android tv's als kijkkastjes.
Mobile Viking voor mobiel internet + bellen

Sabine73
Lid geworden op: 13 mar 2018, 17:04
Locatie: Kemzeke

23 mar 2018, 08:07

Dankjewel fendtje. Ik ga mij eens informeren. 

Sabine
73 Alive and kicking

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

23 mar 2018, 09:16

Kijk eens op bijvoorbeeld https://www.wifishop.nl/wifi-ontvangers/cid=3464
Ga voor een buitenantenne en een USB omvormer als je via laptop wil werken, zoek een repeater voor draadloze werking.
Kost een beetje MAAR geven nagenoeg overal perfecte signalen !