Terug naar fabrieksinstellingen

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

19 mar 2018, 07:48

Vraag :  een desktop draait al enkele jaren Windows 7 Home Premium. Dit OS stond reeds voorgeïnstalleerd bij de aankoop zodat ik meen dat dit een OEM versie betreft en ik bezit een licentiesleutel in die zin.

Maanden terug - exact weet ik niet meer - werd er Windows 10 gratis op geïnstalleerd.
De computer werd vrij vlug daarna omwille van minder vlotte werking en allerlei kwaaltjes, terug naar de fabrieksinstellingen gezet.

Ik verwachtte toen dat Windows 7 terug zou geïnstalleerd worden, maar het is Windows 10 dat nu opgefrist de dienst uitmaakt. Zit die Windows 7 dan niet ergens op de harddisk als recovery ?

Is dat normaal ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

19 mar 2018, 10:07

daar kunnen verschillende redenen voor zijn
dat de oude verwijderd is/was vanwege bepaalde redenen
dat er géén recovery op een aparte partitie stond , of dat de inhoud verwijderd geworden is om bepaalde redenen
of dat der reddings dvd's gemaakt zijn en bij sommigen verdwijnt dan die recovery op de hd
zo kunnen der nog wél een deel redenen zijn van ..;
bv.
dat die herstel gepakt heeft navenant der op de comp staat en dan online gaat .......
teveel om op te noemen eigenlijk
zonder exacte gegevens kan men dergelijks dus nooit gaan zeggen , het komt echt door dit of dat

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

19 mar 2018, 10:17

Bedankt Verhaegen voor de snelle reactie.
Ik vreesde al voor zo'n antwoord en het is te pakken of te laten.
Maar als die Windows 10 het goed doet is er geen reden tot klagen hé.  :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

19 mar 2018, 10:40

inderdaad
en die doet het goed hoor
allemaal natuurlijk navenant processer , grafische , en geheugen