Alternatief voor Microsoft Office

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

22 mar 2018, 09:52

Heeft er soms iemand ervaring met WPS Office, of Libre Office

deze software zou compatibel zijn met de bestand formaten van Microsoft Word, Exel en PowerPoint.
Het voordeel is dat je dan van die dure licenties van Microsoft van af bent.
https://www.wps.com/office-free
https://nl.libreoffice.org/
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

22 mar 2018, 11:30

benq schreef:Heeft er soms iemand ervaring met WPS Office, of Libre Office

deze software zou compatibel zijn met de bestand formaten van Microsoft Word, Exel en PowerPoint.
Het voordeel is dat je dan van die dure licenties van Microsoft van af bent.
https://www.wps.com/office-free
https://nl.libreoffice.org/
LibrOffice is een goed alternatief.
Maar een Office hoeft niet echt duur te zijn als je een OEM versie koopt ben je éénmalig rond de 30 euro kwijt.
Voor dit geld krijg je een licentie (dus het is geen jaar abonnement) die je voor één pc kan gebruiken om
Office Pro 2016 te installeren.
Betaalbare Office Pro 2016. <--klik hier op.
Als je interesse- heb hoef je niet speciaal lid te worden daar om de extra 10% korting te krijgen.
Als je mij een pb stuurt geeft ik hem door.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

22 mar 2018, 13:12

LibrOffice is een goed alternatief.
Inderdaad. Ik gebruik LibreOffice voor al mijn persoonlijke bestanden. Voor MS bestanden gebruik ik nog altijd Office 2007.
Maar een Office hoeft niet echt duur te zijn als je een OEM versie koopt ben je éénmalig rond de 30 euro kwijt.
Voor dit geld krijg je een licentie (dus het is geen jaar abonnement) die je voor één pc kan gebruiken om
Office Pro 2016 te installeren.
Ik weet niet of ik en link ervan hier mag plaatsen.
Als je een OEM versie koopt is die waarschijnlijk illegaal. Een OEM product is gekoppeld aan één PC en kan enkel gekocht/verkocht worden samen met die PC.

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

22 mar 2018, 13:19

hovel schreef:Als je een OEM versie koopt is die waarschijnlijk illegaal. Een OEM product is gekoppeld aan één PC en kan enkel gekocht/verkocht worden samen met die PC.
Dat is niet juist.
Het Europese Hof van Justitie heeft bepaald dat licenties die "niet in tijd beperkt zijn" vrij verhandelbaar zijn.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

22 mar 2018, 13:52

Hallo,

Ik zal het anders omschrijven, als je deze Office Pro installeert op je pc blijft hij voor altijd bij deze pc.
Mocht deze pc opnieuw moeten worden geïnstalleerd kan je Office ook weer opnieuw installeren.
Alleen deze Office is na installatie op deze pc niet meer mee te nemen naar een andere pc.
Dit moet je zien als een soort van  OEM form, en wat dat inhoud is het volgende:
Als je een nieuwe pc/laptop koopt die voor is geïnstalleerd zit daar een OEM versie van Windows op.
Dit houd in dat deze Windows versie verbonden blijft aan deze pc. En zo moet je de losse licenties ook zien.
En dat is zeker niet illegaal.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

23 mar 2018, 08:50

Hallo hovel,
De LibreOffice die U gebruikt, kan je daar ook de bestaande Word documenten van Microsoft Office mee openen?

En bedankt aan abbs, hovel en franq voor uw antwoord
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

23 mar 2018, 09:14

benq schreef:Hallo hovel,
De LibreOffice die U gebruikt, kan je daar ook de bestaande Word documenten van Microsoft Office mee openen?

En bedankt aan abbs, hovel en franq voor uw antwoord
Ja dat kan. Je kan als je dat wenst zelfs openen, bewerken en opslaan in Microsoft formaat. Zelf doe ik dat niet.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

23 mar 2018, 18:48

O.K. bedankt, is overweging waart.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

23 mar 2018, 20:25

benq,
als het alleen om tekst gaat, dan kunnen Libre- of Open Office een goede vervanger zijn voor MS Office. Maar met vba-macro's van MS Office, daar kunnen Libre- en Office niet goed mee overweg. Die omzetten naar de macrotaal van Libre- en Open Office, dat gaat niet zo snel.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

24 mar 2018, 09:53

Ik gebruik alleen maar Word en Exel, de rest niet,
Microsoft Outlook Mail gebruik ik ook niet meer omdat ik Bitdefender VPN Premium gebruik
en kan geen mail meer versturen of ontvangen, als ik VPN afzet gaat het wel.
de helpdesk van Bit… snapt het niet en bij Proximus kijken ze verwonderd en men heeft daar geen verklaring voor.
Dus voor mij geen dure licentie meer van Microsoft voor alleen maar Word en Exel.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

24 mar 2018, 10:13

benq schreef:Ik gebruik alleen maar Word en Exel, de rest niet..
En geen macro's daarin, veronderstel ik. Dan is Libre Office een goed alternatief.
Als je in Writer van Libre Office een sjabloon maakt waarbij je de marges instelt zoals ze standaard in Word staan (op 2,5 cm, in Writer staan ze standaard op 2 cm), dan blijft het grootste deel van de tekstindeling intact als je Wordbestanden in Writer opent of Wordbestanden naar Writer kopieert.
Wat e-mail betreft, is wellicht Thunderbird voor jou een goed alternatief; hier te downloaden: Klik.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

24 mar 2018, 15:38

Dank U, maar ik lees en verzend mijn mails nu via mijn Proxiums, daar gaat het ondertussen wel, ik denk dat ze iets aangepast hebben maar dat verklappen ze niet.
ik veronderstel dat er ook nog een fout bij Mic.. Outlook zelf ligt, misschien een instelling maar ik vind het niet en probeer daar maar eens info van te krijgen of vinden.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

24 mar 2018, 19:37

genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: