Lexotan

Hier is de plaats voor discussie en vragen over psychische aandoeningen

tony33
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:09

21 feb 2015, 17:29

Als ik lexotan een tijde gebruik kan ik volgende dag bijna niks eten alles wat ik inslik word ik misselijk.niks smaakt meer voel van binnen dat mijn maag zo chemish is kan geen eten meer binnen krijgen.weet iemand wat ik hieraan kan doen of er een andere medicatie is die helpt na nemen van kexotan terug normaal kan eten.heb al 2dagen geen lexotan gepakt nog altijd kan ik geen eten meer zien na een week zonder lexotan kan ik weer normaal eten en heb terug smaak van eten.weet iemand hoe dat komt???

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

23 feb 2015, 16:15

Mag zeker niet gebruikt worden met alcoholische dranken.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

23 feb 2015, 20:46

In uw plaats zou ik naar de dokter gaan.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

evarist61
Lid geworden op: 22 jan 2008, 20:00

02 mar 2016, 21:40

Als je ziek wordt van Lexotan, neem het dan niet.
Lexotan is er sterk. Ik neem 1/4 om te slapen en dan ben ik voor de middag nog altijd suf.
55 Monique

16 dec 2016, 23:07

Zou toch dokter raadplegen , is teken dat je daar niet tegen kan ,

en trouwens is zo als valium - lexotan !!

Of eens goed u bijsluiter lezen , je kan ook lezen op internet als je dat intypt .

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

23 feb 2018, 09:45

Mijn partner neemt al jaren Lexotan om toch wat slaap te hebben.De laatsten tijd is haar slaap beperkt tot max  4a 5uurtjes.Zou het niet kunnen dat door het jarenlang nemen van die slaappil er gewenning is ontstaan zodat die medicatie niet meer het gewenste effect heeft.Zou zij niet beter een andere slaappil vragen aan de dokter en zijn er hier mensen die goede ervaringen hebben met andere slaapmedicatie.Graag info daar omtrent. Met dank!

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

23 feb 2018, 18:05

plopperdeplop schreef:Mijn partner neemt al jaren Lexotan om toch wat slaap te hebben.De laatsten tijd is haar slaap beperkt tot max  4a 5uurtjes.Zou het niet kunnen dat door het jarenlang nemen van die slaappil er gewenning is ontstaan zodat die medicatie niet meer het gewenste effect heeft.Zou zij niet beter een andere slaappil vragen aan de dokter en zijn er hier mensen die goede ervaringen hebben met andere slaapmedicatie.Graag info daar omtrent. Met dank!
Het kan zeker dat er door gewenning minder effect is.
Heb die medicatie ook nog genomen en langzaam afgebouwd wegens de bijwerkingen en sufheid.
Daar ik ook een zeer slechte slaper ben probeer ik tegenwoordig 's avonds Bach bloesem nr 39 (noodgevallen, goede nachtrust) en moet zeggen dat het toch helpt om 4 a 5 uren te slapen, soms uurtje meer, hetgeen voor sommige oudere personen wel voldoende is. Dat moet men zelf ondervinden.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

23 mar 2018, 01:36

Waarschijnlijk ben je allergisch aan de/of een stof welke in lexotan is verwerkt.

Nota :
Lexotan is geen slaappil maar een anti-dep

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

23 mar 2018, 07:24

Er zijn toch ook andere slaap of inslaap pillen

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

23 mar 2018, 13:06

Lexotan is net zoals valium en temesta onder te brengen bij de kalmeerpillen.   Geen antidepressief middel, geen slaapmiddel.   Het kalmeert en daardoor kan men slapen.

Naargelang de mgr die u neemt, eerst afbouwen en afspraak maken bij de huisarts om dit te bespreken.  
Het beste is al die medicatie om te slapen te laten en je eetgewoonten aan te passen.  Niet te laat eten, geen cafeïne rijke producten.  En als het niet anders kan,  bij de apotheker iets natuurlijks gaan halen. 
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

03 apr 2018, 21:14

alleen uwen dokter kan antwoord geven !