Voor de 17de keer een gat in de begroting voor Michel!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

18 mar 2018, 19:01

wardje schreef:Vrijzinnige; 
in 2015 kwamen 100000 vluchtelingen in dat land binnen;  dat was al het dubbele van in 2014.
In de plaats van langs de Middellandse Zee kwamen ze binnen langs de Balkanroute;
Ge zou voor minder zeggen het zijn er nu genoeg geweest ,en je ziet wel dat Europa er niet meer op aandringt om er nog meer op te vangen.
Hongarije kon zo'n stroom vluchtelingen niet meer aan , dan heeft Merkel ingezien dat " Wir Machen Das" niet zo'n goed idee was.
De Hongaarse president Viktor Orbán, laat niet met zich sollen en ging resoluut in tegen Europa , hij zei vlakaf in de Europese Raad "genoeg is genoeg" , hier in Belgie kunnen ze of willen of durven ze geen nee zeggen, dat is het verschil.
Bedoel jij nu dat de huidige regering MET de NVA geen kloten aan hun lijf hebben, en 32% van de Vlamingen heeft belogen Wardje ?

1-2-2012
N-VA over opvangcrisis: “Draai de asielkraan dicht”

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/n- ... ~a3f2f61d/
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

18 mar 2018, 19:47

Vz;  Zeg ik dat hij ze belogen heeft, neen, heb de bron opgezocht die naar mijn antwoord deels verwijst, wat heeft de k*****n van de NVA daar nu mee te maken?

https://www.mo.be/nieuws/nooit-geziene- ... -hongarije

Denk je waarlijks dat ik het buitenlands nieuws niet volg, wat heeft onze regering te zien met wat hongarije binnenlaat of niet ,ze moeien hen ook niet met onze aangelegenheden.Uw vraag was: 
"
Ook in Hongarije Wardje ?", dus daar heb ik op geantwoord

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

19 mar 2018, 19:45

wardje schreef:Vz;  Zeg ik dat hij ze belogen heeft, neen, heb de bron opgezocht die naar mijn antwoord deels verwijst, wat heeft de k*****n van de NVA daar nu mee te maken?

https://www.mo.be/nieuws/nooit-geziene- ... -hongarije

Denk je waarlijks dat ik het buitenlands nieuws niet volg, wat heeft onze regering te zien met wat hongarije binnenlaat of niet ,ze moeien hen ook niet met onze aangelegenheden.Uw vraag was: 
"
Ook in Hongarije Wardje ?", dus daar heb ik op geantwoord
Wardje, mijn reactie had uitsluitend betrekking op onderstaande zin van je !  :lol:

 hier in Belgie kunnen ze of willen of durven ze geen nee zeggen, dat is het verschil.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

20 mar 2018, 19:41

wardje schreef:Die nieuwe gevechtsvliegtuigen komen er , niet omdat onze regering dat wil, maar omdat europa dat wil.
Ook naar de alliantie met de VS moet iedere lidstaat zijn steentje bijdragen.
Dat Europees leger moet sneller vernieuwen van materiaal,  ze moeten tegenover Rusland ook hun tanden kunnen tonen ,en dat doe je niet met vliegtuigen van 25 jaar en ouder zo simpel is het.
Dat we die 15 miljard beter in eigen land kunnen besteden ,we hebben hier noden genoeg ben ik voor de volle 100% mee akkoord, zo zie je maar dat aan alle verbintenissen ook slechte kanten zijn.
Nu blijkt dat de partij van de "verandering" de mogelijkheid krijgt om de aankoop van gevechtsvliegtuigen plots met ZES jaar uit te stellen !
Met die vrijgekomen 15 miljard zou de partij van de "verandering" bv de begroting op orde kunnen stellen, de staatsschuld terugbrengen tot onder de 100% van het bbp, de armoede cijfers terugdringen, de pensioenen verhogen tot het Europese minimum enz enz...
Maar.....ik denk persoonlijk dat een tekenfilm van "Aladdin en de Wonderlamp" realistischer is dan deze dromen !  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
dejules

22 mar 2018, 10:51

Dieselprijs op hoogste peil sinds oktober 2014 en nu ook aan de pomp duurder dan benzine

https://www.hln.be/geld/consument/diese ... ~a4be5184/


Hoeveel werkende pendelaars rijden met diesel?

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

22 mar 2018, 11:28

dejules schreef:... Hoeveel werkende pendelaars rijden met diesel?
Dat wordt weer een topjaar voor de import van nieuwe auto's want een nieuwe Volvo is onbetaalbaar voor die werkmieren.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

22 mar 2018, 11:38

dejules schreef:Dieselprijs op hoogste peil sinds oktober 2014 en nu ook aan de pomp duurder dan benzine

https://www.hln.be/geld/consument/diese ... ~a4be5184/


Hoeveel werkende pendelaars rijden met diesel?
Gaan zij die tegen de grens wonen ,in dat land tanken, en klagen ze hier dat ze minder inkomsten hebben,in Hulst was het maandag 6 cent goedkoper dan hier.
De (diesel) Auto is nu de melk koe,tot er terug een studie is dat de benzinewagen toch meer vervuilt,en zo vinden ze altijd iets om dat gat te willen vullen. :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

22 mar 2018, 17:00

dejules schreef:Dieselprijs op hoogste peil sinds oktober 2014 en nu ook aan de pomp duurder dan benzine
https://www.hln.be/geld/consument/diese ... ~a4be5184/
Hoeveel werkende pendelaars rijden met diesel?
Al jaar en dag was het prijsverschil tussen diesel en benzine
in Frankrijk en Duitsland kleiner dan in België.
Intussen blijft het verbruik van een dieselmotor wel lager dan van een benzinemotor.
En gaat die dieselmotor ook langer mee (verbrandings- en geen ontploffings-motor).

Wel tuffen in mijn landelijke buurt de tractoren rond op rode diesel.
En hoewel dit enkel voor land- en bos-bouw is toegelaten,
heb ik al meermaals opleggers met materiaal voor wegenwerken
zien vervoeren door tractoren met een RODE G-nummerplaat!

Maar dat is de leepheid van de modale Belg. :idea:
Enne gebrek aan controle :lol:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

23 mar 2018, 14:12

Ze gaan nog creatiever moeten zijn,want ondanks de verhoogde accijns,  de wegentaks,en de kilometerheffing voor de vrachtwagens,straks ook misschien een kilometer heffing extra voor de dieselwagens,en ook de veelvoud van verkeersboetes ,ondanks dat is het terug een lege doos en hebben ze niet genoeg geld om de putten in het wegdek te herstellen,kwa wegen zitten wij hier in een 3de wereld land.
De fout van.......... :(
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

23 mar 2018, 16:10

Na de lege doos van het zilverfonds, de lege doos van de wegenbouw, is er ook een lege doos voor de bankentaks ,als er morgen een bank omver valt mogen we het schudden om de bank garantie terug te krijgen ,de regering geeft rapper geld uit dan dat het binnen komt,en de put wordt steeds groter hoe dichter men bij de verkiezingen komen, wie gaat wat oplossen?

https://www.hln.be/geld/economie/argent ... ~a181f8ac/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

23 mar 2018, 17:47

Flashback schreef:Dat wordt weer een topjaar voor de import van nieuwe auto's want een nieuwe Volvo is onbetaalbaar voor die werkmieren.
Import? De XC40 wordt in Gent gebouwd, daarnaast zijn er ook nog de Kia's, Fiat en andere Fiesta's...
dejules

23 mar 2018, 17:54

tokkio schreef:Na de lege doos van het zilverfonds, de lege doos van de wegenbouw, is er ook een lege doos voor de bankentaks ,als er morgen een bank omver valt mogen we het schudden om de bank garantie terug te krijgen ,de regering geeft rapper geld uit dan dat het binnen komt,en de put wordt steeds groter hoe dichter men bij de verkiezingen komen, wie gaat wat oplossen?

https://www.hln.be/geld/economie/argent ... ~a181f8ac/
Argenta hoeft zich geen zorgen te maken, het geld van de bankentaks wordt gestort in het Goudfonds van de N-VA.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

23 mar 2018, 23:20

MichelN schreef:
Flashback schreef:Dat wordt weer een topjaar voor de import van nieuwe auto's want een nieuwe Volvo is onbetaalbaar voor die werkmieren.
Import? De XC40 wordt in Gent gebouwd, daarnaast zijn er ook nog de Kia's, Fiat en andere Fiesta's...
De XC40 is een Volvo en kost in zijn blootje 30.500 en aangekleed 47.500, dus zeker geen auto voor de werkmieren zoals ik schreef.
Kia, Fiat en die andere Fiesta's worden bij mijn weten niet in België gemaakt. Worden die dan niet geïmporteerd ?
't Word hier van langsom zotter ...