verkeersbelasting

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

24 mar 2018, 09:09

ik betaalde net de verkeersbelasting voor mijn diesel auto : +300 euro
ik wil een nieuwe wagen aanschaffen (benzine) waarvoor de belasting -200 euro bedraagt
krijg ik - proportioneel gezien - de teveel betaalde belasting terug ?
dank voor reactie !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 mar 2018, 09:17

Normaliter bij de aankoop wordt betaalde belasting en nieuw te betalen belasting met elkaar verrekend.  Is altijd al zo geweest bij mijn weten.  Wat wel kan gebeuren is dat je al een aanrekening van verkeersbelasting krijgt voor de nieuwe wagen en pas achteraf de verrekening met de oude reeds betaalde verkeersbelasting. 

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

24 mar 2018, 10:05

Prima Vera schreef:Normaliter bij de aankoop wordt betaalde belasting en nieuw te betalen belasting met elkaar verrekend.  Is altijd al zo geweest bij mijn weten.  Wat wel kan gebeuren is dat je al een aanrekening van verkeersbelasting krijgt voor de nieuwe wagen en pas achteraf de verrekening met de oude reeds betaalde verkeersbelasting. 
bedankt primavera maar in dit geval is verrekening niet mogelijk daar ik teveel betaald heb... ik bedoel ik heb +300 betaald en moet nu circa 200 betalen dus moet ik circa 100 euro terugtrekken...
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !
Gast

24 mar 2018, 10:14

vagelis schreef:
Prima Vera schreef:Normaliter bij de aankoop wordt betaalde belasting en nieuw te betalen belasting met elkaar verrekend.  Is altijd al zo geweest bij mijn weten.  Wat wel kan gebeuren is dat je al een aanrekening van verkeersbelasting krijgt voor de nieuwe wagen en pas achteraf de verrekening met de oude reeds betaalde verkeersbelasting. 
bedankt primavera maar in dit geval is verrekening niet mogelijk daar ik teveel betaald heb... ik bedoel ik heb +300 betaald en moet nu circa 200 betalen dus moet ik circa 100 euro terugtrekken...
Ge gaat wel de belasting betalen voor het aantal maanden dat ge met de diesel nog gereden hebt.  Ge kunt in princiep dus meer dan 100 Euro terug krijgen , maar ook minder. 

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

24 mar 2018, 10:30

ok bedankt !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

24 mar 2018, 10:33

Wat ge teveel betaald hebt krijgt ge in ieder geval terug! Ik ben ook in dat geval (van 2liter diesel naar 1.5 diesel) Voor ong 5 maanden krijg ik 135 euro terug Binnen de twee maanden

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 mar 2018, 10:40

vagelis schreef:
Prima Vera schreef:Normaliter bij de aankoop wordt betaalde belasting en nieuw te betalen belasting met elkaar verrekend.  Is altijd al zo geweest bij mijn weten.  Wat wel kan gebeuren is dat je al een aanrekening van verkeersbelasting krijgt voor de nieuwe wagen en pas achteraf de verrekening met de oude reeds betaalde verkeersbelasting. 
bedankt primavera maar in dit geval is verrekening niet mogelijk daar ik teveel betaald heb... ik bedoel ik heb +300 betaald en moet nu circa 200 betalen dus moet ik circa 100 euro terugtrekken...
die ga je wel terug krijgen!   :wink:

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

24 mar 2018, 10:56

allemaal bedankt voor de nuttige info ! :D
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !