Pakje besteld

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

24 mar 2018, 08:26

Buurvrouw heeft onlin gekocht
Zij heeft de betaling onlin gedaan bij de bestelling ,maar na dagen merkt zij dat het bedrag nog niet van haar rekening is
Na een dag of 8 komt de bezorger met het pakje en zij moet de som betalen
Ze weigerd om dat zij denkt,dat doe ik niet heb de som toch over gemaakt langs mijn bank
Betaal ik nu ,dan kan de som als nog van mijn rekening gehaat worden
Vraagd mij raad ,maar weet het ook niet
Vind het wel raar dat bij een overschrijving van de bank na acht dagen ,niets van de rekening is

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

24 mar 2018, 08:55

Heeft zij betaald met  Visa of Master Card ,dat bedrag wordt altijd maar afgetrokken in het begin van de volgende maand?
Zoniet dat ze betaald heeft met Banccontact kan ze toch eens ,naar haar bank gaan en dat voorleggen , zeggen ze dat het gestort is ,en ge hebt van de bank bewijs van storting zou ik ook wachten van de tweede maal te betalen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 mar 2018, 09:14

Zelfs met Visa kan je direct zien welke verrichtingen er die dag zijn geweest. Ze hoeft enkel naar haar verrichtingen te gaan kijken. De verrichten voor Visa worden direct zichtbaar bij 'verrichtingen' op haar on-line.
Als ze het met bancontact deed of maestro of hoe ze het ook wil noemen, zou het er direct zijn afgegaan.
Mijn mening? Ze heeft gewoon een foutieve handeling gedaan waardoor ze dacht dat ze betaalde maar heeft ze effectief niets betaalt. 
Zonder betaling geen pakje. 

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 mar 2018, 09:15

wardje schreef:Heeft zij betaald met  Visa of Master Card ,dat bedrag wordt altijd maar afgetrokken in het begin van de volgende maand?
Zoniet dat ze betaald heeft met Banccontact kan ze toch eens ,naar haar bank gaan en dat voorleggen , zeggen ze dat het gestort is ,en ge hebt van de bank bewijs van storting zou ik ook wachten van de tweede maal te betalen.
Waarom moet zij naar de bank gaan? Zij kan perfect op haar online zien wat er wel en niet betaald is. Staat dat bedrag niet bij de verrichtingen is het effectief niet betaald via haar zichtrekening. 

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

24 mar 2018, 09:35

Prima Vera , ik kan niet weten in hoever ze vertrouwd is met de materie. :wink:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 mar 2018, 09:42

wardje schreef:Prima Vera , ik kan niet weten in hoever ze vertrouwd is met de materie. :wink:
Nee daarom dat ik het zeg: nazicht zichtrekening = niets van haar rekening? = niets betaald
nazicht verrichtingen visakaart = geen verrichting te bemerken = niets betaald

dat kan je haar zeggen en dan is ze gerust. Tripje naar de bank gaat haar zeker niet slimmer maken.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

24 mar 2018, 09:45

Ja, sorry hé, wilde maar goed doen , ge hebt gelijk

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

24 mar 2018, 09:57

Het kan ook zijn dat ze heeft aangeduid betalen bij levering,dit gaat soms ook.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

24 mar 2018, 10:04

Even een telefoontje naar de klantendienst van het bedrijf waar ze besteld heeft en ze weet exact hoe of wat.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 mar 2018, 10:42

wardje schreef:Ja, sorry hé, wilde maar goed doen , ge hebt gelijk
Niks te sorry zoals je zegt, je probeert te helpen.

En wat Benq zegt kan ook nog: het verkeerde vakje aangevinkt : betaling bij levering.  


99.9% kans dat de fout bij haarzelf ligt. Dat is dan ook weer menselijk. :D

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

24 mar 2018, 11:58

Als je ergens iets online bestelt krijg je, bij de meeste firma's althans, een bevestigingsmail met daarin de inhoud van je bestelling, het leveradres en de door jou opgegeven betaalwijze, soms ook de geplande leveringsdatum en nog andere gegevens betreffende uw bestelling. 
Als je dergelijke mail hebt ontvangen kan je daar makkelijk nazien wat je hebt aangegeven als " betaalwijze" .

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 mar 2018, 12:48

flupke2 schreef:Als je ergens iets online bestelt krijg je, bij de meeste firma's althans, een bevestigingsmail met daarin de inhoud van je bestelling, het leveradres en de door jou opgegeven betaalwijze, soms ook de geplande leveringsdatum en nog andere gegevens betreffende uw bestelling. 
Als je dergelijke mail hebt ontvangen kan je daar makkelijk nazien wat je hebt aangegeven als " betaalwijze" .
Ook al!