Wat hiervan te denken?-opgelost

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

24 mar 2018, 18:07

Danny. schreef:Hello Abbs, en sorry dat ik hier niet steeds aan de PC zit, maar ik heb het reeds laten weten op Seniorennet, wij zitten hier in een Rust en Verzorging Tehuis omdat ik mijn echtgenote thuis niet meer kon verzorgen,
hier heb ik niet enkel de hulp van het personeel, maar ook aangepaste toestellen …
Hallo Danny,

Doe rustig aan en neem gewoon de tijd ervoor alle begrip, je heb in ieder geval geen infectie op je pc.
We kunnen wel even een schoonmaak doen doe daarvoor:

Lees eerst de handleiding en voer daarna de fix uit Handleiding Fix

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

Code: Selecteer alles

start
CreateRestorePoint:
GroupPolicy: Restrictie <==== AANDACHT
2018-03-23 13:20 - 2018-01-17 17:29 - 000000000 ____D C:\ProgramData\AVAST Software
ShellIconOverlayIdentifiers: [00asw] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Geen bestand
Task: {45D3CB30-2758-41E2-826C-87758EEE1FB1} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {C3251849-8480-460D-9527-42FB30409C38} - \iolo SCU task one -> Geen bestand <==== AANDACHT
Hosts:
EmptyTemp:
Reboot:
end
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Klik op: http://www.filedropper.com/.
  • Klik op die site op Afbeelding
  • Verkenner opent > klik links boven op Bureaublad > dubbel klik rechts  fixlog.txt.
  • Kopieer nu de link die nu onder "Link To Share This File With Anyone" staat en plak die in je volgende antwoord.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

25 mar 2018, 07:42

Goede morgen Abbs, en bedankt voor uw begrip.

Schijnbaar is er niet enkel geen bedreiging gevonden, maar is die fixlist ook tamelijk kort als ik deze vergelijk met andere die ik hier soms zie voorbijkomen :wink:

Hier dan het resultaat zoals gevraagd

http://www.filedropper.com/fixlog_3

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 mar 2018, 12:01

waarschijnlijk die pinacle die ..
die heeft dat véél heb ik al ondervonden

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

25 mar 2018, 12:27

Danny. schreef: Schijnbaar is er niet enkel geen bedreiging gevonden, maar is die fixlist ook tamelijk kort als ik deze vergelijk met andere die ik hier soms zie voorbijkomen :wink:
Klopt hierin staan alleen de items die weg of aangepast moeten worden.

Als je verder geen problemen meer heb mag de gebruikte tool met de txt bestanden weer weg.
Dit doe je door erop te klikken met je rechtermuisknop en dan te kiezen voor verwijderen.
Maak daarna je prullenbak ook leeg.

Dan om de updates in de gaten te houden hiervoor zijn twee programma's die goed zijn gevonden Kaspersky Software Updater en Patch my PC Updater. Klik.
Kaspersky is het gemakkelijkst in zijn gebruiken maar met Patch my PC Updater kan je meer doen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

25 mar 2018, 20:10

verhaegen schreef:waarschijnlijk die pinacle die ..
die heeft dat véél heb ik al ondervonden
Wat bedoel je juist hiermede Verhaegen?

@Abbs, bedankt voor mij verder te helpen.

Ik heb daar eens Patch My PC laten lopen, en blijkbaar waren er een 5tal nodige updates te doen, waaronder WhatsApp.

WhatsApp staat op mijn smartphon, maar door gebruik te maken van deze app vanuit mijn laptop kan ik via bluetooth met de app die op mijn smartphon staat werken, met een klavier werkt dit dus gemakkelijker dan met zo een aanraak toetsenbord op de smartphon.

Ik denk dus dit zo te laten.

Nogmaals dank, en groetjes

Danny 
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

25 mar 2018, 20:20

Hallo,

Dat is mooi, dan zijn we verder klaar zo :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

26 mar 2018, 08:59

Abbs, nogmaals bedankt.

Het is wel een geruststelling te weten dat er geen beestjes te vinden zijn. :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26 mar 2018, 11:44

Hallo,

Bedankt en graag gedaan :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

26 mar 2018, 12:39

abbs schreef: Dan om de updates in de gaten te houden hiervoor zijn twee programma's die goed zijn gevonden Kaspersky Software Updater en Patch my PC Updater. Klik.
Kaspersky is het gemakkelijkst in zijn gebruiken maar met Patch my PC Updater kan je meer doen.
Ook op sennet kom je rijkelijk aan je trekken, hoef je niet verder te zoeken:
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... ight=patch

Niet letten op sommige tussenkomsten abbs:


Verwijderd door verhaegen  wegens provocerende .....
poster , gelieve u hiervan in het vervolg te onthouden


:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/