Waarom willen vlaams nationalisten de soc.zekerheid afbreken

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

25 mar 2018, 16:37

"""Waarom zijn Vlaams nationalisten zo fel tegen de sociale zekerheid "

Omdat ze zoveel mogelijk elementen van die sociale zekerheid willen verschuiven naar de privémarkt. Waarom is zo'n Bacquelaine minister van pensioenen geworden? Omdat hij uit het bestuur van Ethias komt. Grote verzekeringsfirma's zoals Ethias liggen likkebaardend te wachten tot  deze regering het wettelijke pensioen afgebroken heeft tot een basispensioen en dan krijgen ze vrij spel om de brave burger allerlei vormen van privépensioenen aan te smeren. Dat die verzekeringsfirma's daar fortuinen mee zullen verdienen staat vast - wie daar aan twijfelt moet maar eens naar Duitsland kijken. Onderliggende bedoeling van het
verschuiven naar de privémarkt is uiteraard ook dat werkgevers minder en minder sociale bijdragen moeten betalen. Nu al lopen de vrijstellingen van werkgeversbijdragen en loonsubsidies aan bedrijven op tot 16 miljard
per jaar - dat is 4% van het BBP.


Daar ging het hier eigenlijk over :wink:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 mar 2018, 16:59

frits1955 schreef:" "Ik heb hier al ettelijke keren gezegd dat ik een atheïst ben. Waarom weerom dat tendentieus taaltje?"

Het enige wat jij bent is een wolf in schaapskleren, beste Wil. "Overtuigde" christenen die zichzelf uiteindelijk "atheïst gaan noemen maar in  deze kolommen voortdurend zitten te citeren uit islamgeschriften en verder bij hoog en laag het Christusverhaaltje zitten te verdedigen....rare atheïst.
Ik ben alweer in goed gezelschap :lol: Deze keer van Richard Dawkins en 100% aansluitend bij jouw wolf-in-schaapskleren  verklaring:
 Afbeelding
Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

25 mar 2018, 17:04

Zeg en schrijf een keer Wil.leke , ge klaagt over dejules dat hij het altijd over ambtenaren leeglopers heeft. Wanneer gaat gij eens stoppen met iedere topic te verpesten met uw islamfobie ?  :x

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

25 mar 2018, 18:04

""Waarom zijn Vlaams nationalisten zo fel tegen de sociale zekerheid "

Dat was dus de oorspronkelijke vraag.

De ideologie van deze regering volgend is het antwoord: de afbouw van het wettelijk pensioen tot een minimaal basispensioen en vervolgens  de pensioenopbouw  verschuiven naar de privémarkt (grote banken en verzekeringsinstellingen ) - die staan al een tijdje met begerige ogen te kijken naar de miljardenstroom die dat gaat teweeg brengen - een miljardenstroom in hun richting welteverstaan.
Daarom ook dat onze regeringsleden voortdurend staan te roepen over " TINA" en  de "onbeheersbaarheid" van de pensioenen . Als je dat maar lang en hard genoeg roept zullen er wel een aantal mensen meestappen  in die drogargumentatie.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 mar 2018, 19:54

Als je zwijgt over de onbeheersbaarheid van de pensioenen en stelt dat alles wel in orde komt zonder ingrepen, dan beticht men je over enkele jaren van schuldig verzuim. Dejules is hier al enkele jaren bezig die onbeheersbaarheid aan te klagen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

26 mar 2018, 09:39

Wil. schreef:Als je zwijgt over de onbeheersbaarheid van de pensioenen en stelt dat alles wel in orde komt zonder ingrepen, dan beticht men je over enkele jaren van schuldig verzuim. Dejules is hier al enkele jaren bezig die onbeheersbaarheid aan te klagen.
Wil, maar nog steeds heb ik GEEN antwoord op mijn vraag, WAAROM deze regering de bijdrage aan de SZ met 9% verminderen voor de werkgevers, als die pensioenen zo onbetaalbaar zijn zoals De Wever zegt ?
Het ENIGE antwoord dat de regering hierop geeft is, dat met de lastenvermindering voor de werkgevers, deze nieuwe arbeidsplaatsen zullen creëren wat het tekort van 9% aan die SZ hopelijk zal compenseren.
Maar....WELKE werkgever gaat er nu extra arbeidskrachten aanwerven als de vraag naar product gelijk blijft of zelfs aan het teruglopen is ? Want de consumenten in binnen en buitenland hebben gelijktijdig ook de buikriem moeten aanhalen om de gevolgen van de westerse bommenregen op te vangen, zoals enkele van je forumcollega's meermaals aanklagen !
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
Gast

26 mar 2018, 09:49

Vrijzinnige schreef:....
Maar....WELKE werkgever gaat er nu extra arbeidskrachten aanwerven als de vraag naar product gelijk blijft of zelfs aan het teruglopen is ? Want de consumenten in binnen en buitenland hebben gelijktijdig ook de buikriem moeten aanhalen ....
Dat predik ik hier ook al jaren , maar de aanhang blijft maar in de leugens van hun grote roerganger en zijn apostelen  geloven. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 mar 2018, 10:08

Vrijzinnige schreef:
Wil. schreef:Als je zwijgt over de onbeheersbaarheid van de pensioenen en stelt dat alles wel in orde komt zonder ingrepen, dan beticht men je over enkele jaren van schuldig verzuim. Dejules is hier al enkele jaren bezig die onbeheersbaarheid aan te klagen.
Wil, maar nog steeds heb ik GEEN antwoord op mijn vraag, WAAROM deze regering de bijdrage aan de SZ met 9% verminderen voor de werkgevers, als die pensioenen zo onbetaalbaar zijn zoals De Wever zegt ?
Het ENIGE antwoord dat de regering hierop geeft is, dat met de lastenvermindering voor de werkgevers, deze nieuwe arbeidsplaatsen zullen creëren wat het tekort van 9% aan die SZ hopelijk zal compenseren.
Maar....WELKE werkgever gaat er nu extra arbeidskrachten aanwerven als de vraag naar product gelijk blijft of zelfs aan het teruglopen is ? Want de consumenten in binnen en buitenland hebben gelijktijdig ook de buikriem moeten aanhalen om de gevolgen van de westerse bommenregen op te vangen, zoals enkele van je forumcollega's meermaals aanklagen !
Dat gaat hier allemaal een beetje boven jouw petje, hé, Vz?
Snoeien om te bloeien, is het antwoord.
Welk van die vier woordjes begrijp je niet?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

26 mar 2018, 10:24

Wil. schreef:
Vrijzinnige schreef:
Wil. schreef:Als je zwijgt over de onbeheersbaarheid van de pensioenen en stelt dat alles wel in orde komt zonder ingrepen, dan beticht men je over enkele jaren van schuldig verzuim. Dejules is hier al enkele jaren bezig die onbeheersbaarheid aan te klagen.
Wil, maar nog steeds heb ik GEEN antwoord op mijn vraag, WAAROM deze regering de bijdrage aan de SZ met 9% verminderen voor de werkgevers, als die pensioenen zo onbetaalbaar zijn zoals De Wever zegt ?
Het ENIGE antwoord dat de regering hierop geeft is, dat met de lastenvermindering voor de werkgevers, deze nieuwe arbeidsplaatsen zullen creëren wat het tekort van 9% aan die SZ hopelijk zal compenseren.
Maar....WELKE werkgever gaat er nu extra arbeidskrachten aanwerven als de vraag naar product gelijk blijft of zelfs aan het teruglopen is ? Want de consumenten in binnen en buitenland hebben gelijktijdig ook de buikriem moeten aanhalen om de gevolgen van de westerse bommenregen op te vangen, zoals enkele van je forumcollega's meermaals aanklagen !
Dat gaat hier allemaal een beetje boven jouw petje, hé, Vz?
Snoeien om te bloeien, is het antwoord.
Welk van die vier woordjes begrijp je niet?
Of is het eerder snoeien om te bloeden Wil ! 
Want hoe je het ook draait of keert, snoeien is en blijft WEGNEMEN !  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 mar 2018, 10:26

Zie je wel? Vier woordjes en het blijkt al te moeilijk.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

26 mar 2018, 10:30

Wil. schreef:Zie je wel? Vier woordjes en het blijkt al te moeilijk.
Tja Wil, ik heb dan ook geen bijbel om de verklarende betekenis daar in op te zoeken.  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
Gast

26 mar 2018, 12:37

Vrijzinnige schreef:
Wil. schreef:Zie je wel? Vier woordjes en het blijkt al te moeilijk.
Tja Wil, ik heb dan ook geen bijbel om de verklarende betekenis daar in op te zoeken.  :lol: :lol: :lol:
Hij is ook nog eens internet-islamoloog , de koran kent hij achterste voren en binnenste buiten.  :)

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

26 mar 2018, 13:07

The Spirit of Flanders schreef:
Vrijzinnige schreef:
Wil. schreef:Zie je wel? Vier woordjes en het blijkt al te moeilijk.
Tja Wil, ik heb dan ook geen bijbel om de verklarende betekenis daar in op te zoeken.  :lol: :lol: :lol:
Hij is ook nog eens internet-islamoloog , de koran kent hij achterste voren en binnenste buiten.  :)
Maar van de bijbel wil hij ENKEL het NT onthouden ! :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen