Account verwijderen in Thunderbird

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

27 mar 2018, 10:06

Vorig jaar veranderde ik van provider, van Telenet naar Gmail. In Thunderbird had ik totnogtoe zowel een (verlopende) Telenet-account als een (nieuwe) gmail-account.
De Telenet-account is nu definitief verlopen, zodat ik bij elk inloggen nu een error-message krijg voor Telenet. Hoe kan ik die oude account verwijderen?
Jawatte

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

27 mar 2018, 17:11

In de menu balk klik op Extra,
Dan klik op Accountinstellingen,
Vervolgens klik je op de te verwijderen e-mail account, het e-mail account wordt blauw,
Dan klik op het pijltje rechts naast Accountacties,
Vervolgens klik je op Account verwijderen,
Als laatste klik je op Verwijderen.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

27 mar 2018, 17:27

cappa schreef:Vorig jaar veranderde ik van provider, van Telenet naar Gmail.
Gewoon ter informatie. Gmail is geen provider!  Gmail is een e-mail service.
Een provider is de leverancier van de internet verbinding. Providers zijn bvb Telenet, Proximus, Scarlet, enz... . Men neemt een abonnement bij een provider voor Internet of tegenwoordig meestal een pakket Internet+Tv+Telefoon+Gsm. Gelijktijdig heeft men dan bij deze provider ook een e-mail adres. Meestal kan men er meerdere aanmaken.

Dus bij je nieuwe provider heb je ook minstens één e-mail adres en kan je er waarschijnlijk ook meerdere aanmaken, en dat is niet Gmail.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

28 mar 2018, 09:30

Bedankt Hovel, alles in orde nu.

Ik was al op dat pop-up venster geweest maar had "account settings" niet zien staan. Tja, oogskes open.

Bedankt ook voor de verdere rechtzetting. Ik ben van Telenet naar Orange geswitcht.
Jawatte