KBC bedankt 51 +ssers misschien 46+ ook

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 mar 2018, 08:41

Paca schreef:Er zijn mensen die beter een kat  een kat zouden noemen in plaats van maar wat te lullen over wat ze menen te weten over de KBC ... en ik spreek hier niet over "de paster"!
Pastoor denkt alles over KBC te weten omdat hij daar 'goede' cliënt is. Ik ben zelf gepensioneerde collega en nog niet zo lang. Is dat voldoende voor jou?

Dan begint hij te zeveren omdat ik KBC zeg en niet 'de' KBC !!! Komaan zeg!  Jij vindt dat dus normaal dat hij niet to the point antwoordt maar eens even hier zijn financiële toestand gaat beginnen uitleggen? Een beetje serieus blijven mag ook wel.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

17 mar 2018, 10:31

Dit is toch geen discussie waard, pastor is een man van googlen, staat daar fout wat 60% het geval is wel het dan maar fout, het zou een zeer slechte journalist zijn, en hij heeft toch nog steeds 40% kans dat het juist is.

Reglementen en wet teksten die googelt je niet, dan kijk je naar het staatsblad de officiële tekst onbewerkt.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

17 mar 2018, 10:56

Allicht lichtjes OFF-topic...maar toch.
Op blad 1 van deze topic kwam even de smartphone aan bod.

Ikzelf ben al langer ruim 66+ en denk me nog goed uit de slag te kunnen trekken op mijn PC (Laptop).
Maar een smartphone laat ik bewust links liggen.
Want als ik elke weekdagochtend hier vele tientallen scholieren zie voorbijfietsen,
met één (of zelfs geen) hand aan het stuur, maar wel met dat bakje in hun hand waarop ze gefixeerd staren,
als konijnen naar een lichtbak, ben ik blij daar geen slaaf van te zijn.
Ook in de wachtzaal van een kliniek (waar ik maandelijks enkele uren doorbreng)
en waar 4 televisieschermen aan 't plafond hangen te  te reutelen, kijkt geen enkele patiënt naar die beelden,
maar wel zit meer dan zowat 85% op een smartphone te kijken en te tokkelen, alsof hun leven ervan afhangt.

Nu, ja...mogelijk handig, wanneer men alles even kan opsnorren via Wi-Fi
maar duidelijk is ook, dat de parate kennis stilaan schraler wordt
en al meerdere psychologen dan wel psychiaters, toenemend waarschuwen voor smartphone-verslaving.

En om deze OFF-line uitschuiver wat te vergulden....
toevallig ben ik na eerst bij BBL en later ING
intussen al ruim 25 jaar heel tevreden klant bij KBC waar
- (tenminste in het filiaal waar ik kom) -
de meer dan toegewijde bankbedienden, als vertrouwde vrienden zijn.  :)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 mar 2018, 11:16

Een kantoor is maar zo goed als de bedienden die daar zitten. En dan is het al eender welke bank het is. Als je voelt dat je geholpen wordt, is het altijd goed. Zelfde met een huisarts. Als hij je kan helpen is het een goeie!  :wink:
Maar bedankt voor 't compliment want als het goed is mag het ook eens gezegd worden!  :D

En ook ik heb een smartphone maar gebruik hem hoofdzakelijk om te bellen. Zoals je zegt af en toe in een wachtzaal maa dat duurt niet te lang want ik krijg er de zenuwen van alles te moeten aflezen van zo'n klein schermpje. 
En zelfs telefoneren met de smartphone daar heb ik een hekel aan. Enkel als het moet. 
Het enige goeie en grote voordeel er aan is dat ik kan what's appen met mijn schoonzoon eender in welk gebied hij zit, is het nu Afrika of Indie of Amerika. Het maakt niet uit, hij is altijd bereikbaar.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

17 mar 2018, 19:57

Prima Vera schreef:
Flashback schreef:Hmmm, er klopt hier iets niet !
Volgens ING, KBC en anderen zijn ouderen vanaf 50+ afgeschreven, hun (te hoog ?) loon niet meer waardig en men zoekt trukjes om ze zo snel mogelijk op straat te zetten.
En dan lees ik hier :
"Volgens jou zijn 60+ afgeschreven, domme mensen? Mensen die met niets meer mee kunnen?"
Misschien ook een vraag stellen .... hoeveel van die ouderen (50+, 60+) doen hun betalingen via de "smartphone" ?
Bij een klantenbevraging van ABN AMRO Luxemburg in november 2017 was dat +/-7% waarvan het merendeel rechtstreeks met de bank en zeker niet via handelaars ! 
We hebben het hier over Belgie en niet over Luxemburg hé! Dat is een vergelijking die niet opgaat. 

Bovendien is het misschien best om dat artikel over KBC eens grondig te lezen. Zij zijn ook niet van plan hun personeel zo maar buiten te gooien. Zij hebben dat nooit gedaan en zullen dat m.i. ook nooit doen. Zij zoeken naar oplossingen en dat vind ik nog niet zo slecht. Het is een evolutie die men niet kan tegen houden. En waarom hier toch weer zo ineens zagen over smartphone, wat met pc? De 50+ generatie werkt nog altijd volop met pc en wss minder met smartphone maar het is sowieso hetzelfde: meer digitaal en minder naar kantoor. De meesten halen nu hun centen bij de grootwarenhuizen (win/win situatie), overschrijvingen verminderen er wordt sowieso meer ingezet om SEPA.  Kleine kredieten kunnen hoe langer hoe meer via pc bekomen worden, mensen lopen niet zo gemakkelijk meer naar de bank. Reden? Iedereen werkt en kan niet zo maar tussen de uren naar de bank lopen. Pc is daar een goede oplossing voor.  En als mensen niet meer naar kantoor gaan hoeven er ook geen kantoren meer te zijn. Halen de mensen hun geld via de supermarkten hoeven er ook geen betaalterminals te zijn die op regelmatige uren moet gecontroleerd en bijgevuld worden. Dit zijn ook risico's die uitgeschakeld worden.  Het spijtige is dan wel dat de mensen die hun sociaal contact zochten bij de bankbedienden in de kou blijven staan. Maar voor die twee sociale contacten op de week kan men het zich niet veroorloven alle bankkantoren open te houden. KBC is de bank die het langst getracht heeft zijn kantoren open te houden. Trouwens zijn zetten ook in op Skype e.d. voor het contact met hun klanten, dat werpt ook zijn vruchten af.
Voor het grootste deel akkoord Prima Vera.

Over SEPA heb ik wel mijn bedenking: velen in mijn kennissenkring (en ik ook) staan daar nogal afwijzend tegenover, omdat het quasi volledig afhangt van de schuldeiser, zeker als je zo'n mandaat wil beëindigen.
Ik bedoel dan wel de SEPA domiciliëringen, niet de gewone overschrijvingen.

Voor de rest ken je mijn standpunt: het zijn bijna uitsluitend de kleinere banken (die stuk voor stuk NIET door ons allen gered moesten worden in 2008), waar je nog persoonlijke service kan krijgen in een kantoor.

Ik lees vandaag in de krant dat meneer Peeters zich weer eens gaat moeien omdat hij de stijging van de bankkosten te hoog vindt. Dit, terwijl de grootbanken 1000% gelijk hebben. Als je als bedrijf er in slaagt om je winst te verhogen (en vooral de bonus van de CEO...) door je klanten méér te doen betalen voor hetzelfde product, en vrijwel al die klanten blijven hondstrouw, dan ben je SCHITTEREND bezig.

Er kunnen redenen zijn om klant te blijven (hypothecaire lening bv.) maar het overgrote deel van de mensen zijn gewoon vastgeroest aan één bank, wat die ook uitspoken. Terwijl, voor wie online bankiert, er zelfs banken zijn die een kleine vergoeding BETALEN als je de rekening gebruikt.

En ja, je vindt zelfs kosteloze rekeningen bij Fortis (Hello Bank), ING (Lion account) enz...

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 mar 2018, 20:08

Peeters is een idioot! Hij gaat weer eens iets in leven roepen opdat de klant de kosten e.d. van de banken kan vergelijken! Dat is er al en voor de rest heb ik over die vent echt niets te vertellen. Te lomp om te helpen donderen en voor de rest is het een achterbaks gevalletje.

En wat betreft de keuze van bank moet ieder doen wat hij voor zichzelf goed acht. 
Qua bereikbaarheid kan je al niet veel meer verkeerd doen. Wij hebben hier een kleine gemeente waar vroeger met gemak 8 bankkantoren waren. Door fusies e.d. was dat herleid tot een stuk of drie, de dag van vandaag is het er nog maar 1 en dat is Belfius. Al de rest is hier één voor één verdwenen. Belfius, Argenta en KBC bleven hier over tot KBC besloot van haar kantoor te sluiten en naar een andere gemeente over te  brengen. Alle klanten (groot deel toch) zijn dan overgestapt naar Argenta, iedereen terug gelukkig. 3 maanden nadien stopte Argenta er ook doodleuk mee en bracht haar kantoor ook over naar de naburige gemeente (zelfde gemeente als KBC). Dus Belfius is nog over. Of veel klanten overgegaan zijn naar Belfius, dat weet ik uiteraard niet. Twee  vrij grote kantoren zijn dus één geworden en spijtig voor ons is het de naastgelegen gemeente geworden.  Maar wat ik wel heb gehoord dat was dat bij Argenta de keuze er niet was om naar een andere gemeente over te stappen, dat ging zogezegd niet. Bij KBC was dat totaal  geen probleem.
55 Monique

28 mar 2018, 17:01

De mensen zijn vrij van doen en laten met wat ze willen betalen ,of ze modern zijn dat ze met alles meekunnen , maar één ding is zeker daar ben ik op tegen Bancontact-app voor smartphone en tablet

G
evaarlijk goedje meer kan ik er niet op zeggen .....
Als je kranten mag geloven en leest en wat er aan vast hangt neen bedankt .....
Liever met pc .....Is nog altijd veiligste (zeg niet dat er niets kan gebeuren ) .....
Als je ziet wat ze onlangs die dame hebben aangedaan , voor camera te verkopen via
tweedehands zou je al twee keer nadenken ......Zou moeten opzoeken is 2a drie weken geleden ,
alles was leeg geplunderd tot de kinderen toe hun  rekeningen dat is moderne snufjes ....Denk dat die dame nu tien keer zal nadenken 
alvoor ze iets zal verkopen , en niet op ingaan wat ze vragen aan overkant ..... 

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

28 mar 2018, 17:35

55 Monique schreef:De mensen zijn vrij van doen en laten met wat ze willen betalen ,of ze modern zijn dat ze met alles meekunnen , maar één ding is zeker daar ben ik op tegen Bancontact-app voor smartphone en tablet

G
evaarlijk goedje meer kan ik er niet op zeggen .....
Als je kranten mag geloven en leest en wat er aan vast hangt neen bedankt .....
Liever met pc .....Is nog altijd veiligste (zeg niet dat er niets kan gebeuren ) .....
Als je ziet wat ze onlangs die dame hebben aangedaan , voor camera te verkopen via
tweedehands zou je al twee keer nadenken ......Zou moeten opzoeken is 2a drie weken geleden ,
alles was leeg geplunderd tot de kinderen toe hun  rekeningen dat is moderne snufjes ....Denk dat die dame nu tien keer zal nadenken 
alvoor ze iets zal verkopen , en niet op ingaan wat ze vragen aan overkant ..... 
Ik ben ook geen fan van die app en ben ook niet van plan die direct te gaan gebruiken. Mijn zoon heeft hem wel en hij is daar heel lovend over. 

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 mar 2018, 19:33

Als het om menselijk contact gaat, wel Prima Vera, ik ben een heel tevreden KBC klant. Ik heb wel het geluk in een stad te wonen waar er nog kantoren zijn. Al is het mijne enkel honderden meter verhuisd van zijn oorspronkelijke plaats. Gelukkig maar, want in het vorige stond de kluizenzaal ooit onder water...
Sinds 2009 regel ik alles via pc, mail, eventueel telefoon en laatst via chat. Dus persoonlijk contact kan nog steeds. Ik zou enkel die face time nog eens moeten proberen, maar ik heb geen grote dingen te bespreken voorlopig. Ze weten dat ik zelf wel contact neem als ze ik ze nodig heb en me lastig vallen om van alles te proberen aan te smeren dat doen ze ook niet meer. Het is maar hoe je ze opvoedt  :P :wink: :?
Via I-phone betalen dat zou ik niet doen. Vind dat tot ook en brug te ver. Centen vraag ik meestal ook in de winkel. 

En bedankt aan de topic-starter om ons af te schrijven boven de zeventig. Het is maar een weet.
Zou het kunnen dat sommige senioren geen dure apparatuur hebben, omdat ze al blij zijn dat ze zonder kleerscheuren het einde van de maand halen met hun klein pensioen? Ik denk dat we ons niet goed realiseren hoeveel verdoken armoede er bij ons leeft...En dan ga je ook niet naar de bib om te computeren, want je bankzaken ga je niet op een openbare doen als je een beetje verstand hebt. 

Soms krijg ik hier toch de weubbe van het iedereen over dezelfde kam scheren hoor.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

28 mar 2018, 19:57

Helena van Troje schreef:Als het om menselijk contact gaat, wel Prima Vera, ik ben een heel tevreden KBC klant. Ik heb wel het geluk in een stad te wonen waar er nog kantoren zijn. Al is het mijne enkel honderden meter verhuisd van zijn oorspronkelijke plaats. Gelukkig maar, want in het vorige stond de kluizenzaal ooit onder water...
Sinds 2009 regel ik alles via pc, mail, eventueel telefoon en laatst via chat. Dus persoonlijk contact kan nog steeds. Ik zou enkel die face time nog eens moeten proberen, maar ik heb geen grote dingen te bespreken voorlopig. Ze weten dat ik zelf wel contact neem als ze ik ze nodig heb en me lastig vallen om van alles te proberen aan te smeren dat doen ze ook niet meer. Het is maar hoe je ze opvoedt  :P :wink: :?
Via I-phone betalen dat zou ik niet doen. Vind dat tot ook en brug te ver. Centen vraag ik meestal ook in de winkel. 

En bedankt aan de topic-starter om ons af te schrijven boven de zeventig. Het is maar een weet.
Zou het kunnen dat sommige senioren geen dure apparatuur hebben, omdat ze al blij zijn dat ze zonder kleerscheuren het einde van de maand halen met hun klein pensioen? Ik denk dat we ons niet goed realiseren hoeveel verdoken armoede er bij ons leeft...En dan ga je ook niet naar de bib om te computeren, want je bankzaken ga je niet op een openbare doen als je een beetje verstand hebt. 

Soms krijg ik hier toch de weubbe van het iedereen over dezelfde kam scheren hoor.
Volledig akkoord! Ik moest vorige week ook op de bank zijn en daar bevestigde de bankmedewerker mij ook dat ze zelf nog het meeste houden van persoonlijk contact. Maar dat ze wel blij zijn dat er voor die banale vragen nu een andere oplossing is, via de site e.d.  Ook een bediende heeft nog graag dat persoonlijke contact. Centen vraag ik ook altijd in de winkel, wij hebben hier nog een Belfius maar ik ben daar nog nooit binnen geweest. Trouwens dat is dan weer een andere bank en dan moet je daar ook extra voor betalen! In de winkel is het zo gemakkelijk. 

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

30 mar 2018, 19:18

Ik doe toch vrijwel ALLE overschrijvingen via de smartphone, veel handiger dan via PC.
Geld halen we meestal af in de winkel, brengt me nog 1% op.

Wat wel interessant kan worden (als het uitgebreid wordt) is Itsme, een app die alle kaartlezers overbodig maakt. 

https://www.itsme.be/nl/blog