oude nummerplaat vervangen door europese

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

31 mar 2018, 09:06

ik koop een nieuwe wagen, de verzekering doet nodige om nieuwe (europese) nr plaat te bekomen.
wat doe ik met oude nummerplaat ? 
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Shewa
Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
Locatie: Overijse

31 mar 2018, 09:58

In een postkantoor , onverpakt .Dat kost 9,75euro
​U krijgt bij uw afgifte meteen een duplicaat van het schrappingsattest waarop de schrappingsdatum staat.

Of bij de verzekeringsagent .
weer een stap vooruit

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

31 mar 2018, 15:10

vagelis schreef:ik koop een nieuwe wagen, de verzekering doet nodige om nieuwe (europese) nr plaat te bekomen.
wat doe ik met oude nummerplaat ? 
Als je een goede verzekeringsagent hebt doet die dat wel voor jou. Geef hem de nummerplaat en eventueel documenten die hij vraagt en hij handelt de zaak af.
Nadat je nieuwe wagen is ingeschreven zal je een vraag krijgen van de belastingsdiensten  om  je wegentaks voor de nieuwe auto te betalen.
Nadat zij de schrapping van je oude nummerplaat hebben ontvangen én als je te veel betaald hebt voor je oude wagen ( als dus de termijn waarvoor je betaalde nog niet verstreken is) dan krijg je na een tijdje het restbedrag op je rekening gestort.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

31 mar 2018, 15:26

geef die aan uw verzekeringsagent :wink:
bijna iedereen doet dit.
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

31 mar 2018, 16:48

allen bedankt !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

31 mar 2018, 19:15

Ik zou toch graag bij dit item even het volgende willen zeggen :
1. Terugsturen van het nummerplaat.
Dit kan best gebeuren via de post.
De uitspraken: geef het aan uw verzekeringsagent, hij zal daar wel voor zorgen, vind ik wel een klein beetje te ver. Let op, ik heb helemaal niets met de verzekeringsbranche te maken, maar ik heb het gevoel dat men hier insinueert dat deze brave man of vrouw dit moet doen. Hij verdient immers commissieloon aan de U !
Ik zou zeggen, geef het aan uw bakker of beenhouwer of bankier, die verdient immers ook aan U !
2. Verrekening van uw rijtaks.
Bij de inschrijving van een ander voertuig op uw bestaand nummerplaat, worden er twee verschillende verrekeningen gedaan die U op één aanslagbiljet gestuurd krijgt, nl. :
a) de rijtaks voor het nieuwe voertuig voor een volledig jaar wordt berekend.
b) het ongebruikte deel van de rijtaks van het oude voertuig wordt hiervan afgetrokken.
Dit heeft dus voor gevolg dat de nieuwe vervaldag van uw rijtaks verschuift naar de inschrijvingsdatum van het nieuwe voertuig. Het is dus bijna onmogelijk om rijtaks terugbetaald te krijgen !
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner

Shewa
Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
Locatie: Overijse

31 mar 2018, 19:28

Akkoord met Raymond1 , er wordt alleen terug gestort indien de auto op een andere naam wordt ingeschreven .
weer een stap vooruit

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

01 apr 2018, 06:28

vagelis schreef:ik koop een nieuwe wagen, de verzekering doet nodige om nieuwe (europese) nr plaat te bekomen.
wat doe ik met oude nummerplaat ? 
Bij ontvangst van de nieuwe nummerplaat zit er een vignet in de omslag . Dit vignet ( adresetiket ) kleef je op uw oude nummerplaat en geeft je af in het postkantoor ( niet in een postpunt ) Doe dit zelf want als uw verzekeringsagent     ze nog laat liggen blijft de wagen ingeschreven ! Hoe rapper uw plaat binnen is hoe rapper de schrapping een feit is ! :!:

Heb je geen adresetiket         betaal je portkosten ( Postkantoor ) en krijg je een attest van verzending....Zoals Shewa in een eerdere reactie schreef !
Doe wel en zie niet om !