Win10 update1709

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

bobvdv
Lid geworden op: 26 nov 2002, 23:55
Locatie: boechout

25 jan 2018, 16:04

Ondanks mijn instelling staat op NIET automatisch updaten, is 1709 toch op 1 of andere manier binnengeslopen :x. Nu is mijn laptop plots heel wat trager met opstarten, afsluiten, progs openen enz. Ook heb ik nu geen geluid meer. (volumeicoon met rood kruisje, met melding 'Geen audioapparaten geinstalleerd'
Is er een veilige en zekere manier om van die 1709 terug af te geraken zonder andere zaken kwijt te geraken? 

BoBvDv
ASUS R704A, intel core i3, 8GB mem.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 jan 2018, 17:15

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

bobvdv
Lid geworden op: 26 nov 2002, 23:55
Locatie: boechout

26 jan 2018, 12:04

@pcekspeer
Bedankt voor de reactie, de link die je geeft had ik al geraadpleegd, maar die geeft - zoals alles in Widows - zoveel mogelijke pistes die je moet volgen dat je er de draad door kwijt geraakt. De update waarvan ik sprak heeft bij mij wel 2 uur mijn laptop bezig gehouden en ik vrees dat de hersteloptie dat dan ook weer gaat doen. 
Eigenlijk wil ik in hoofdzaak mijn geluiden terugkrijgen, dus het zal iets worden om de juiste drivers te vinden en daar geeft ASUS noch Windows een mogelijkheid voor.

BoBvDv
ASUS R704A, intel core i3, 8GB mem.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

26 jan 2018, 12:24

Ok.
Jij kent blijkbaar het probleem en je kent eveneens de oplossing, dus.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26 jan 2018, 12:40

Hallo,

Een versie update terug zetten neemt ook wel weer een aardige tijd in beslag.
Dan hopen (wat ook kan gebeuren) is dat terugzetten  niet blijft hangen dan ben je nog verder van huis.
Verder een versie update is toch aangeraden in verband met blijvende ondersteuning.
Dan de update tegen Meltdown en Spectre (KB4056892) deze update geeft veel de problemen die jij nu ondervind.
Ga eens naar "Geschiedenis van mijn geïnstalleerde updates weergeven" en kijk of die update erbij staat
(KB4056892)  zo ja verwijder  alleen deze update eens en kijk welke klachten je nog ondervind.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

bobvdv
Lid geworden op: 26 nov 2002, 23:55
Locatie: boechout

26 jan 2018, 14:13

Ondertussen idd terug gezet naar vorige versie en zowel geluid als wifi verbinding terug in orde. Grappigste  :xis de vermelding 'Een ogenblik geduld' de ogenblikken bij Windows duren ongeveer 1,5 uur.
Nu sta ik terug op versie 1703 en 1709 staat weer te wachten in updates. Ben benieuwd of die nu weer zich gaat moeien. 4056892 staat er nu niet meer tussen.
Bedankt voor alle reacties.

BoBvDv
ASUS R704A, intel core i3, 8GB mem.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26 jan 2018, 17:02

Hallo,

Dat  (KB4056892) er niet tussen staat klopt, daarom is het jammer dat je niet eerst had geprobeerd met alleen die te verwijderen.
Welke opties zijn er, je kan de versie update tegenhouden met wushowhide Uitleg.
Nu kan je op je gemak de drivers gaan zoeken die je nodig zou kunnen hebben en alvast op een USB-stick zetten.
Daarna toch weer de versie update installeren kijken wat gebeurt en de update (KB4056892) met wushowhide tegen houden. En kijken of de problemen weg blijven zo nee dan de drivers die je op de USB-stich had staan installeren.

Het is in ieder geval een hele puzzel en uitzoekerij.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

02 feb 2018, 16:30

Mijn probleem met meltdown en spectre is, dat mijn PC win 10, at random plots uitvalt en zelf heropstart. Ik heb om zeker te zijn alle updates sinds januari verwijderd en het automatisch updaten uitgeschakeld, de beruchte kB update is eveneens verwijderd maar het probleem blijft zich, soms na vijf minuten, soms pas na vele uren onafgebroken werken, voordoen.
De "patch"die Microsoft zou aanbieden zou als gevolg hebben dat de comp sterk vertraagt en dat die bij sommigen helemaal niet meer opstart; ook Android zou van het probleem te lijden hebben. Zowel Intel als AMD processoren zouden zijn getroffen op het niveau van level One cache ??
Laat het middel nooit het doel vervangen !

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

03 apr 2018, 21:24

Als het "meltdown en spectra" probleem zich voordoet op het niveau van de processor zelf en als de patch die Mcrosoft als remedie heeft verspreid de zaak nog verergert, hoe kan het dan dat het rond deze toch ingrijpende "ziekte" zo stil blijft ?
Weet hier iemand of Intel en AMD al nieuwe processors hebben uitgebracht die dat euvel niet vertonen ? Ik  heb overwogen om een zuivere Win 10 versie te installeren maar vermits het probleem zich op niveau processor bevindt vraag ik mij af of dat wel afdoende zou zijn, Men kan dan wel de fameuze "patch" ontwijken maar het euvel op processorniveau blijft dan toch bestaan ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !