Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 apr 2018, 15:52

Hoe kan die overheid dat nog blijven betalen met 2.9 miljoen mensen die in het privé of als zelfstandige werken en bijdragen betalen voor die 4 miljoen netto-ontvangende  ? Zonder te spreken over de 2.3 miljoen gepensioneerden.
Als het wiskundig onmogelijk is om dat nog te blijven betalen, dan volgt uit het feit dat de betalingen nog altijd gebeuren (mijn uitgestelde wedde bv. :wink: ) dat er iets niet klopt met de premissen. Een bewijs uit het ongerijmde, heet dat.
Dwz: de vertrekpunten zijn verkeerd :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

03 apr 2018, 17:10

Wil. schreef:
Hoe kan die overheid dat nog blijven betalen met 2.9 miljoen mensen die in het privé of als zelfstandige werken en bijdragen betalen voor die 4 miljoen netto-ontvangende  ? Zonder te spreken over de 2.3 miljoen gepensioneerden.
Als het wiskundig onmogelijk is om dat nog te blijven betalen, dan volgt uit het feit dat de betalingen nog altijd gebeuren (mijn uitgestelde wedde bv. :wink: ) dat er iets niet klopt met de premissen. Een bewijs uit het ongerijmde, heet dat.
Dwz: de vertrekpunten zijn verkeerd :lol:
En als de Belgische Staat ervoor gaat lenen ? Of het geld haalt uit intresten van leningen aan andere landen , van Griekse obligaties bvb. ? 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 apr 2018, 17:27

Zo goed als álle landen hebben leningen uitstaan waarmee ze hun beleid financieren. Als belgië dat ook doet en de rest van de wereld vindt dat er geen al te groot risico op wanbetaling bestaat, zo lang kan dit land zich op die manier blijven financieren.

In dat geval heb ik een antwoord gegeven op de vraag die jij (als echo van julio) hebt gesteld: "Hoe kan die overheid dat nog blijven betalen met 2.9 miljoen mensen die (...) "

Ik neem aan dat de jules nu met de vraag komt 'U bent statutair? Toch?'  . Mijn repliek: 'Net zoals jij, julio '
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

05 apr 2018, 18:36

100 jobs bedreigd door sluiting van distributiecentrum Teleflex Medical in Tongeren

Het distributiecentrum voor medisch materiaal Teleflex Medical in Tongeren sluit zijn deuren. Dat heeft de directie donderdag meegedeeld aan het personeel op een bijzondere ondernemingsraad. In totaal verliezen meer dan 100 mensen hun job.
Volgens de vakbond vindt het management van Teleflex de opslagcapaciteit in Tongeren te beperkt, maar tegelijk luidt het dat werken met een externe logistieke partner in Duitsland vooral voor een aanzienlijke kostenbesparing zorgt. “Deze beslissing heeft niets met productiviteit of slechte resultaten te maken, maar alles met grotere winsten voor de Amerikaanse multinational. Het is niet toevallig dat het Europese hoofdkwartier in het fiscaal gunstige Ierland gevestigd is”, aldus Peeters.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20180405_0344 ... n-tongeren

De maakindustrie verdwijnt in nooit gezien tempo maar nu is een nieuwe tendens bezig nl dat zelfs stomme magazijnen het hier voor bekeken houden. Gaat men uiteindelijk iedereen in de ambtenarij, dienstencheque-"economie" en andere gesubsidieerde jobs tewerkstellen? 

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

05 apr 2018, 19:59

Paar weken geleden ook het distributiecentrum, nu in Opglabbeek: 380 banen bij Medtronic.

Vorige maand lukt het ook al niet om Zalando-distro naar hier te halen:
http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 72953.html

Dat gebeurt wel meer:
http://www.flows.be/nl/opinies/logistie ... nks-liggen

Jobs - jobs...?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
dejules

26 apr 2018, 18:11

Bpost wil honderden banen schrappen
Later meer

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20180426_0348 ... -schrappen


Moeten de statutaire leeglopers in dienst blijven en de anderen ontslagen worden.
Maar als die ontslagen worden, hoe kunnen die dan de dubbele leegloperspensioenen betalen?
Is het "systeem" zich niet hopeloos vast aan het rijden?
dejules

26 apr 2018, 18:19

Tegen 2020 zou de catering en de cleaning volledig worden uitbesteed waardoor enkele honderden jobs zullen verdwijnen. Daarnaast zouden er ook 1 op de 3 banen in de contactcentra op de tocht staan, dat gaat over ruim 100 werknemers. Ten slotte zouden ook in het opleidingscentrum zo'n 30 banen verdwijnen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04/26/bpost-banen/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 apr 2018, 18:41

100den jobs weg bij BPost. 100den jobs erbij in de bedrijven die deze activiteiten overnemen.  :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

26 apr 2018, 19:47

Wil. schreef:100den jobs weg bij BPost. 100den jobs erbij in de bedrijven die deze activiteiten overnemen.  :roll:
De meeste van die activiteiten bestaan gewoon niet meer.
U kunt bijvoorbeeld geen e-mails uitprinten en door een statutair in de brievenbus laten steken om hem bezig te houden. Dat is waanzin.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 apr 2018, 10:37

Het gaat om jobs in de claening en catering ; waarom moet dat gedaan worden door ambtenaren? Dat is in de privé nergens. En waarschijnlijk goedkoper.
Tevens een aantal jobs die geautomatiseerd zijn.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 apr 2018, 10:53

Voorn, u bent een statutaire leegloper? Toch? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

27 apr 2018, 11:07

""100den jobs weg bij BPost. "

In maart verloor BPost 1,2 miljard€ -  in één klap een vijfde van de beurswaarde van BPost in rook opgegaan. Oorzaak: de mislukte overname van een Amerikaans bedrijf van e-commerce en de financiële lijken die voortdurend uit allerlei kasten bleven vallen. Geef die CEO's nog een dikke bonus voor hun gepruts. En dank ondertussen maar wat voetvolk af. Hebben de aandeelhouders dan toch iets.
dejules

27 apr 2018, 11:31

Wil. schreef:Voorn, u bent een statutaire leegloper? Toch? :lol:
Waarom krijgt X bij B-Post als statutair 74 verlofdagen en Y als werknemer 20 dagen?
Waarom krijgt X een dubbel pensioen?
Waarom mag X op 56 jaar en 2.200 Euro/maand met vervroegd pensioen na herstructurering en moet Y met 870 Euro dopgeld beschikbaar blijven voor de arbeidsmarkt tot 67 jaar?
Waarom krijgt X 5 extra betaalde feestdagen?
U komt uit de statutaire leegloperij toch?
Gast

27 apr 2018, 11:45

Wil. schreef:100den jobs weg bij BPost. 100den jobs erbij in de bedrijven die deze activiteiten overnemen.  :roll:
Bedoelt u hiermee PostNL ? Ah sorry , die poetsen niet ... :lol:
Toch raar dat ze eerst PostNl willen overnemen , en nu moeten "besparen" ... Zwaait daar dezelfde CEO die destijds bij Fortis de "klus" heeft geklaard ?
( ter opfrissing : "https://en.wikipedia.org/wiki/Fortis_(f ... O_takeover" )

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 apr 2018, 12:10

Sof, jij kunt vandaag mede-eigenaar worden van Bpost. Het aandeel kost 18,22 euro per stuk. En over één maand krijg je al een dividend van meer dan 7% bruto op je geïnvesteerd bedrag. Misschien ook iets voor frits die de aandeelhouders blijkbaar wel iets wil gunnen? Waarop wachten jullie? 
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.