Internetradio

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

elvee
Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32

23 mar 2018, 18:02

Is er een kwaliteitsverschil tussen internetradio (via een radiotoestel) en DAB+ radio (digitale radio) ?

elvee
Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32

06 apr 2018, 17:32

Is er nu echt niemand die hierover iets weet te zeggen ?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

06 apr 2018, 18:15

ik heb dab eens uitgetest
maar dat was in verband met stroomverbruik
en dat was enorm véél stroomverbruik (ongeloofelijk zelfs)
maar het verschil tussen de twee zou ik niet durven zeggen , omdat ik het niet weet
maar bij internetradio zal het dataverbruik de doorslag geven denk ik
van 28 tot 56  mb per uur , en wat stroomverbruik betreft weet ik het niet

wd
Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20

06 apr 2018, 18:35

Ik heb destijds een paar jaar geleden bij de Aldi een Internet radio gekocht en ben daar zeer tevreden van.
Men moet eenmalig inloggen op een Websites van die radio en dan kan men naar willekeur het Stream adres
van de Radio zenders die je wil extra beluistern bijvoegen.
Die radio werkt prima en ik kan streams weg doen of bij voegen langs hun website.

Ik zou dit systeem niet meer willen missen ik heb er zelfs 2 draadloze luidsprekers op aan gesloten waarmede ik in nog 2 kamers naar die radio kan luisteren.

Deze internet radio is echt een aanrader

groeten
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 apr 2018, 18:40

DAB+  is van hogere geluidskwaliteit maar je oren moeten al ( nog) goed zijn  :D 
Opgelet er is nog geen volledige dekking...

elvee
Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32

07 apr 2018, 11:07

Vooreerst bedankt voor de reacties.

Wij hebben een DAB+ radio gekocht voor de keuken, ter vervanging van de oude FM-ontvanger die veel storing gaf (veel zenders dicht bij elkaar).
De klankkwaliteit van de nieuwe DAB+ radio is uitstekend, en veel beter dan FM vind ik.  Over het stroomverbruik kan ik niets zeggen. Hier waar ik woon, in het Waasland, een tiental km. ten westen van Antwerpen, is de ontvangst van de Vlaamse zenders zeer goed te noemen (VRT en enkele commerciële).  Ook kan ik de RTBF-zenders goed ontvangen. Ook een aantal Nederlandse commerciële zenders komen zeer goed door. 
Hier is de dekking dus goed te noemen.  Of het elders ook zo is, weet ik niet te zeggen.  Naar het schijnt zullen binnenkort nog een aantal bijkomende Vlaamse commerciële zenders worden toegevoegd.

Wat internetradio betreft.  Ik overwoog om een internetradio voor de living aan te schaffen, maar ik ga de boot nog wat afhouden.  Het verbruik aan MB lijkt mij wat aan de hoge kant, of vergis ik mij ?

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

07 apr 2018, 12:37

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

fendtje
Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:30

10 apr 2018, 16:48

elvee schreef:Vooreerst bedankt voor de reacties.


Wat internetradio betreft.  Ik overwoog om een internetradio voor de living aan te schaffen, maar ik ga de boot nog wat afhouden.  Het verbruik aan MB lijkt mij wat aan de hoge kant, of vergis ik mij ?

Als voor de woonkamer , dit iets.

https://www.amazon.de/TechniSat-Digital ... dio+100+ir
Hier kan een externe antenne op aangesloten worden , niet onbelangrijk voor dab+.

Wat verbruik aan mb betreft is per maand ongeveer 15 gb. voor internet radio.
Dus eigenlijk geen groot probleem als bij telenet , proximus of andere.

En internet radio kan ook via smartphone     , oortelefoon uitgang naar versterker bvb of losse speakers.
Een over jaars model en android radio app en luisteren maar.
Het laatste slecht voor de verkoop van internet radio's natuurlijk.
Laptop Toshiba, terug de flybox, Ci+ telenet, Sat via protek 9920lx.
Philips Android tv's als kijkkastjes.
Mobile Viking voor mobiel internet + bellen