sudeck

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

sloefke
Lid geworden op: 25 aug 2006, 08:39
Locatie: kempen

20 feb 2018, 15:34

Hoi, heeft er iemand ondervinding met sudeck en wat er eventueel aan te doen 
Er zijn mensen die zijn zo arm… Ze hebben alleen maar geld

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

23 feb 2018, 13:56

Sloefke ,ik heb Sudeck gehad na een beenbreuk ,toen ik na 7 weken uit het gips kwam .Behandeling :wisselbaden ,kine en Calcitonine spuiten in de buik ,meer dan 6 maanden  ,maar ik ben ervan af gekomen !Beterschap !!!
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet
alfa

02 mar 2018, 05:26

Ik heb momenteel Südeck ; na een breuk in de middenvoet 4 maand geleden.
Ik ben nét een behandeling gestart .
Meer info als ik kan zeggen dat de Südeck verleden tijd is.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

03 mar 2018, 11:30

Sudeck atrofie is een behandeling van lange adem ,verloopt zoals men ons vertelde, in verschillende stadia  (3) .
 Ons werd verteld dat de beste resultaten bekomen worden wanneer de behandeling opgestart is binnen de eerste 4 maanden (eerste stadium - de warme fase ).
En het is zoals flowerlady zegt :  , volgens onze ervaring - na voetoperatie en immobilisatie door gips  - (  wisselbaden 2 x dag -  zo'n 30 minuten per keer) , kine (méér dan 1 jaar) en die Calcitonine spuiten (  dagelijks en zo'n 90 stuks). Van de Calcitonine spuiten kan men wat misselijk zijn ook . Die moeten ook héél traag ingespoten worden  en ongeveer  steeds op hetzelfde uur.
 Supplementair ook een 'Bier's  block' .  (dat vereist een opname in dagkliniek)

Men zou dat  ,zoals men  dat zegt in de volksmond , de 'ziekte van de pijn'  benoemen .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
alfa

06 apr 2018, 18:00

@ Sloefke , je mag mij een PB sturen als je geïnteresseerd bent in de behandeling die ik nu volg. 100 % pijnvrij ben ik nog niet ; maar er is al serieuze verbetering.