verlofgeld voor gepensioneerden

Hier is plaats voor openbaar debat.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

08 apr 2018, 16:34

ben al tijdje op pensioen maar vond het altijd "vreemd" dat gepensioneerden nog verlofgeld krijgen hoewel het jaar daarvoor niet gewerkt werd (waarom dan geen 13de maand?)... de pensioenen zijn té laag, voor de meesten, akkoord ! zou het niet wenselijk zijn de pensioenen met bv netto 50 euro per maand te verhogen en dat verlofgeld van +600 euro/jaar af te schaffen ? dan kunnen gepensioneerden misschien makkelijker de maand rondkomen en hoeven ze niet te wachten op die 600 euro om bv achterstallige rekeningen te betalen. voor hen dit zulke rekeningen niet hebben (bv zij die een huis of appt "hebben) die kunnen die 50 euro dan opzij leggen (indien nodig) om van een betaalde vakantie te genieten ? zie ik dat verkeerd ?
ik wil dus zeker globaal gezien niks afpakken van de gepensioneerden hé !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 apr 2018, 17:43

Er zijn wel enkele nadelen aan uw systeem. Bij het begin en aan het einde.
Gaat men in april op pensioen dan krijgt u nog het volledige bedrag.
Bi j u bent u drie maanden kwijt.
Overlijdt me na mei bent u al de maanden na uw overlijden kwijt

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

08 apr 2018, 19:06

voorn schreef:Er zijn wel enkele nadelen aan uw systeem. Bij het begin en aan het einde.
Gaat men in april op pensioen dan krijgt u nog het volledige bedrag.
Bi j u bent u drie maanden kwijt.
Overlijdt me na mei bent u al de maanden na uw overlijden kwijt
ik begrijp je niet echt goed voorn... het is niet alleen jaar nadat je op pensioen gaat hé... al die jaren daarna krijg je, tot je sterft, nu circa 600 euro verlofgeld per jaar.
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

08 apr 2018, 23:13

wat is het probleem vagelis ??
Als je het niet moet hebben, stort het dan maar op mijn rekening.  Een gegeven paard nooit in de bek kijken, of wil je ze in brussel op een idee brengen ? 
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

09 apr 2018, 07:42

goed lezen sanne, ik pak zeker niks af van totale jaarinkomen, stel enkel voor die circa 600e te verdelen over het maandelijks pensioen. dan ziet het bedrag/maand er wat menselijker uit en ben je van die belachelijke benaming "verlofgeld" af. verlofgeld krijg je enkel voor het jaar voordien geleverde prestaties. je krijgt toch ook geen "kindergeld" als je geen kinderen hebt hé... :)
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !
Fazal

09 apr 2018, 11:51

Er wordt dan ook nog te weinig afgehouden aan belastingen, en dat moet men dan bijpassen op het eind van het jaar.

Geef ons idd liever een evenredige verdeling per maand, verrekend over het ganse jaar, en verrekent er ook de volledige afhouding in, dan weten we tenminste wat we dan zéker krijgen per maand, en dat zou ook ons budgetberekening wat simpeler maken!

Ik heb al eens bij de pensioendienst gevraagd om mij wat meer af te houden, maar dat gaat niet, kreeg ik als antwoord, want dat is in het huidige computerprogramma niet voorzien!???  :x