USB verbinding

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

31 mar 2018, 08:40

Op mijn pc werk ik met een computermuis.
De computermuis werkt soms niet .
Het USB stuk van de computermuis dat in de computer gebracht wordt , zit volgens ik meen tamelijk los .
Soms ontvang ik een bericht onderaan rechts dat het USB stuk niet aangesloten is ???
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

31 mar 2018, 10:31

dat kan inderdaad , dat uwe usb aansluiting uitgeloterd is
en daardoor géén goede verbinding geeft
http://www.vbib.be/index.php?/tutorials ... it-schema/

bij sommige zitten der 2 lipjes aan die kunnen veren , als die lamgeslagen zijn kan je ze lichtjes plooien zodat die de stekker beter vasthouden , maar best is dan die usb stekker der niet teveel meer in/uit trekken

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

31 mar 2018, 12:27

Geachte ,

Om zo weinig mogelijk miserie te hebben zou het een goede keuze zijn om een nieuwe computermuis met nieuwe USB aansluiting aan te schaffen.

Indien ja , kan U mij informatie geven welke muis ik mij moet aanschaffen . Mijn PC is een Acer " core i5/ TravelMate 7750 ". Degene die ik nu gebruik is een computermuis merk " Microsoft " .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

31 mar 2018, 12:36

eender welke merk of model
ge moet zo een muis eigenlijk ter plaatse uw hand op leggen en mee bewegen en klikken zoals je op een comp doet
als die goed in uw hand ligt en je der gemakkelijk en goed kunt mee bewegen en klikken is dat de beste muis voor u
het ligt dus bij iedereen anders , omdat iedereen andere handen heeft , kleine handen , grote hangen , korte vingers , lange vingers
enz.

maar ik weet niet of het de stekker is die niet meer goed is hoor
ik vrees een beetje dat het de vrouwelijke kant van de usb is die uitgeloterd is (die in de comp zit )

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

31 mar 2018, 12:43

verhaegen schreef:... ik vrees een beetje dat het de vrouwelijke kant van de usb is die uitgeloterd is (die in de comp zit )
Is daar maar één USB poort aanwezig?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

31 mar 2018, 15:43

Geachten ,

Neen , er zijn 3 USB poorten aanwezig .

De USB poorten worden ook gebruikt voor foto's , back ups , e.a..

Ik krijg bij alle 3 dezelfde problemen voor mijn computermuis maar tot nu toe nog niet voor de USB van mijn fotoapparaat en/of GSM , backups , e.a.

Mijn PC is een 7 tal jaar oud en er wordt niet weinig mee gewerkt .

Ik ben van mening dat de PC mogelijks zijn beste tijd heeft gehad .

Indien ik een nieuwe zou aanschaffen wat zou dan voor mij goed zijn ? Ik denk terug aan " Acer ". Met " apple " heb ik nog niet gewerkt  .
Ik loop met geen PC of tablet over straat ,eveneens neem ik dat niet mee op reis of ook niet als ik korte verplaatsingen maak.  Het is enkel thuis dat ik de PC gebruik .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

31 mar 2018, 17:26

Noriem,

Een Medion zoals die bij Aldi te koop zijn, ook bij Alternate
https://www.alternate.be/PCs/Medion

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

31 mar 2018, 19:25

ik dacht dat der deze week (volgende week ) éne in de aldi te koop kwam
vanaf 4/4 zie ik
500 €
3 jaar garantie
met muis en toetsenbord inbegrepen
en ge kunt der ook een losse hd insteken als backup in de slede
zekers géén slecht gerief
change is iets dat men met alles een beetje moet hebben natuurlijk
https://nl.aldi.be/aldi_multimedia_pc_4 ... 32480.html

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

31 mar 2018, 20:14

Noriem schreef:... Ik krijg bij alle 3 dezelfde problemen voor mijn computermuis maar tot nu toe nog niet voor de USB van mijn fotoapparaat en/of GSM , backups , e.a ...
Dat is het bewijs dat het niet de USB poorten zijn die in gebreke zijn, maar het apparaat dat je daarop aansluit.

Maar als je goesting hebt een nieuw toestel aan te schaffen, en jouw geldbeugel kan er ook tegen, dan is het mankeren van die muis een goede "uitvlucht" :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

01 apr 2018, 10:19

Geachten ,

Aan allen dank voor de nuttige informatie .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

11 apr 2018, 19:33

Geachten ,

Ik heb mij een nieuwe computermuis " Microsoft draadloze optische muis 1850 " aangeschaft . Prijs 16,95 € . Alles werkt terug heel vlot .

Dus zal het USB stekkertje van de vorige muis wel degelijk versleten geweest zijn .

Aan allen dank voor de informatie .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

11 apr 2018, 19:50

Noriem,

bedankt voor het melden en veel plezier verder.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet