sifon afloop keukenafwasbak

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

18 apr 2018, 09:57

Geachte ,

Ik heb mij laten vertellen dat er een oplossing bestaat voor het voorkomen van verstopping in de sifon van de afloop van de keukenafwasbak ( eveneens in de afloop badkamer e.a. ) nl. door regelmatig in de afloop zeer warm water te laten lopen en daarna als er warm water in sifon staat een beetje " dreft " te laten lopen en dat een paar minuten te laten trekken . Men doet mij geloven dat dan de afloop / sifon proper zou zijn .
Weet iemand of dat een juiste redenering is .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

18 apr 2018, 10:22

Noriem;

Ja , dat zou moeten lukken als het vetophoping is, anders eens demonteren en helemaal proper maken , is ook zo dat je hem niet alle maanden moet demonteren.
een tip:


De afvoeren in je badkamer zijn voorzien van een stankafsluiter waar altijd een beetje water in blijft staan. Normaal wordt dat water weer bijgevuld als je je wastafel of bad gebruikt, maar als dat niet gebeurt (bijvoorbeeld door vakantie) komt het waterslot droog te staan en kan het naar riool gaan ruiken in je badkamer. De oplossing is simpel: giet er voor je gaat een laagje babyolie in. De olie ruikt lekker en blijft op het water drijven zodat het water niet kan verdampen. :idea: :idea:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

18 apr 2018, 10:31

Dreft om de sifon proper te maken?
Ik geloof er niks van.
Als er vetaanslag of ophoping van organisch materiaal is, helpt heet water met soda (opgelost) perfect.
Ondank is 's werelds loon

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 apr 2018, 12:13

maior domus: inderdaad heel heet water met een goed greep soda en de klus is geklaard.
Ik doe dat gewoon op min of meer regelmatige basis.
Goedkoop en gemakkelijk...

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

18 apr 2018, 14:40

maior domus schreef:Dreft om de sifon proper te maken?
Ik geloof er niks van.
Als er vetaanslag of ophoping van organisch materiaal is, helpt heet water met soda (opgelost) perfect.
Geachten ,

Voor mij was dat onbekend terrein .

Ik heb dat nagegaan en natriumbicarbonaat ( zuiveringszout / zuiveringssoda) is zeer goed voor sifon van aflopen te kuisen .Is ook goed voor vele andere dingen .

Dat is zeer goedkoop naar ik lees .

Aan allen dank voor de informatie .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem