Pastoor zit in de gevangenis.

Hier is de plaats voor discussie en vragen over psychische aandoeningen

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

17 apr 2018, 09:30

lotte schreef: Als Pastoor er zich goed bij voelt om het hier van zich af te kunnen schrijven
dan is het, uit respect, niet aan ons hierover negatief te oordelen.
Sorry, lotte, maar ook nu maakt u weer een inschattingsfout :
Niemand oordeelt hier negatief over pastoor, wel integendeel :
iedereen is bezorgd om pastoor en de gevolgen van zijn uitlatingen !

Noem een kat gewoon een kat aub !

Wiana

littlestar
Lid geworden op: 16 jan 2008, 19:42

17 apr 2018, 09:56

Wat doet het ertoe op welke manier je probeert terug jezelf te vinden. Als je je vertrouwen in jezelf verliest, dat is het allerergste wat je kan overkomen, dan loop je op drijfzand en je zakt steeds dieper.
Wat ik niet begrijp is hoe je jezelf belachelijk kunt maken door je problemen te delen met mensen  die je jarenlang geholpen hebt. Gaat onze maatschappij niet kapot aan al de verborgen miserie die we niet mogen delen? Niet in je omgeving, niet in de familie, heel soms bij een echte vriend en dan hopen dat die het volhoud en je begrijpt. 
Ik heb jaren een jong meisje op chat gehad, zelfde leeftijd als mijn dochter die misbruikt was door stiefvader en geen steun kreeg van moeder. Ze had persoonlijkheidsstoornissen, Ik weet niet meer hoeveel, maar eentje dan veranderde ze in een klein kind en dan schreef ze plotseling heel veel fouten. Ze deed aan ook zelfverminking. Ze had zoveel triggers dat het heel moeilijk was om haar te helpen. Elk gevoelig woord was prijs, dan moest ze douchen of verscheen er een ander iemand en was ze plotseling weg. 
Dat is nu 14 jaar geleden, onze gesprekken zijn niet meer zo nodig, maar het contact blijft wel warm en hartelijk. Ze is getrouwd en heeft twee kinderen. Haar weg is blijft moeilijk want ook haar kinderen vergen meer dan gewone aandacht maar haar demonen zijn weg, ze heeft zichzelf terug gevonden in dit toch wel "egowereldje" waar alles draait om macht en geld.
Ook ik heb heel diep gezeten, begreep mezelf niet meer en heb met mijn eigen onbeholpen schrijfsel op seni toch weer een evenwicht gevonden en warmte gevoeld bij mensen die gewoon meelazen en af en toe eens reageerden. Ik zal hun altijd dankbaar zijn.
Ik heb onze hulpverlening geprobeerd, maar je moet de juiste persoon vinden die je echt kan helpen en die heb ik niet gevonden. Ze staan zo snel met pillen klaar, terwijl je nood hebt aan echt warmte, een cocon waar je tot rust kunt komen. Ook heel wat boeken zoals "De kunt om met jezelf te leven", "Alles heeft een reden" ... hebben mij mezelf beter leren begrijpen en ook de gesprekken met mijn tweede dochter hebben heel wat geleerd over mezelf. 
Pastoor, als je graag privé verder praat, op jouw tempo, je mag altijd binnen hoor.

Littlestar

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

17 apr 2018, 10:28

Ik schrijf gewoon een fenomeen dat niet bestaat in de realiteit,  dat ik meegemaakt heb. 
En meer is het niet.

Volgens de statistieken heeft elke mens gemiddeld 3 hallucinaties.
En zij die dat ontkennen zijn betweters.

Ik ben terug zoals vroeger, zoals toen ik in Rekem binnenkwam.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

19 apr 2018, 00:23

Is er hier iemand zot aan het worden ??
VERSTA ER GEEN BALLEN VAN

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

19 apr 2018, 00:26

pastoor schreef:Nog een dat ik gezien heb, dat bestaat niet in de realiteit doch men ziet het.

Op 2,5 meter van hier is er een zetel met een Solo Mio deken. Als ik er even naar kijk begint dat deken te bewegen zoals de golven van de zee.

En idem met de gordijnen, na even erop te kijken bewegen die zachtjes van links naar rechts en omgekeerd. Ook dat is niet echt, dat bestaat niet en toch ziet men het.
Ik heb dat ook
Bij mij gaan ze s'morgens zelfs vanzelf open

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

19 apr 2018, 04:42

Valium. 

Hallucinatie = verbeelding = zinsbegoocheling = wat men daar "hoort, ziet, ruikt, smaakt, voelt" bestaat niet in de realiteit. Dat hebben we op de middelbare school tijdens het 3de laatste jaar geleerd bij de kursus "Nederlandse taal".

Mensen met psychische storing kunnen meer en andere hallucinaties hebben dan zij zonder psychische storing.

Internet zoektermen:
* hallucinatie betekenis
* hallucinatie oorzaken
* hallucinatie bij ouderen
* visuele hallucinatie
* hallucinatie bij ouderen
* enz
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

30 mei 2022, 16:15

Door omstandigheden kom ik nog maar zelden op het forum. Door nu even te grasduinen door de onderwerpen kom ik nu per toeval op deze post. Het doet me leed om het lot van Pastoor te lezen. Ik hoop dat hij het ondertussen terug wel stelt. Met het grootste respect.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

31 mei 2022, 23:07

Rekem OPZ is veranderd, er zijn daar nu veel afdelingen verdeeld over verschillende gebouwen .

Er is een gebouw voor mensen die gek zijn. Dat is het oorspronkelijke gebouw en is afgesloten.
Er is een gebouw voor drugverslaafden.
Er is een gebouw voor dokters, psychiaters en anderen.
Er is een gebouw dat dient voor cinema, cafe enz.
Er is een gebouw voor mensen met een leeftijd (60 - 70-plussers), (daar was ik).
Er is een gebouw, een boerderij omgevormd naar een cafe met paarden om een toer te doen.
Er is een gebouw met een winkel (van alles wat) onder andere een computer afdeling.
En zo voort.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

01 jun 2022, 12:16

Welkom terug Pastoor :wink: én draag goed zorg voor jezelf !
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

01 jun 2022, 15:39

pastoor schreef:
31 mei 2022, 23:07
Rekem OPZ is veranderd, er zijn daar nu veel afdelingen verdeeld over verschillende gebouwen .

Er is een gebouw voor mensen die gek zijn. Dat is het oorspronkelijke gebouw en is afgesloten.
Er is een gebouw voor drugverslaafden.
Er is een gebouw voor dokters, psychiaters en anderen.
Er is een gebouw dat dient voor cinema, cafe enz.
Er is een gebouw voor mensen met een leeftijd (60 - 70-plussers), (daar was ik).
Er is een gebouw, een boerderij omgevormd naar een cafe met paarden om een toer te doen.
Er is een gebouw met een winkel (van alles wat) onder andere een computer afdeling.
En zo voort.
OEF!!! :lol: Men dag is goedgemaakt Pastoor!
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

12 jun 2022, 12:47

Welkom terug Pastoor
zo een slimme mens als jij ,kan ons misschien nog veel leren .
En ik wens je van harte, opnieuw een goede gezondheid toe 8) 8)
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

jeronimo
Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Locatie: pajottenland

17 jun 2022, 17:02

Hallucinatie..... Toen ik in behandeling was van mijn hypofyse tumor liet ik mij naar de kliniek
rijden en wat ik zag was ook onwerkelijk; de witte lijn rechts van mij maakte een kromming zodat
er een baanvlak bijkwam en mijn voorligger reed naast mij.
Nee, dat kan niet maar de tumor raakte de ooglijnen en zo had ik ook een hallucinatie.
ps. Staar eens naar een object op een tiental meter afstand en je ziet het ook dubbel.
Pastoor ik wens u weer de "allesweter" of toch ongeveer op ons seniorennet.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.