Toetsenbord laptop Acer

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

18 apr 2018, 08:07

Beste leden,
Ik kamp met een probleem met een laptop van Acer,het begind al bij het inloggen, geef mijn gegevens in, krijg bericht dat ik ingelogd ben, maar gelijk daarna komt dat scherm weer.Met de melding dat je iets verkeerd hebt ingevuld.Hoe kan dat al je eerst de melding krijgt dat ik ingelogd ben,verschillende malen terug geprobeerd, heliaas zonder enig resultaat, ik heb geprobeerd in te loggen met de activatie van het schermtoetsenbord,dit lukte perfect,ik opende een browser,Firefox en ik heb iets proberen in te typen helaas zonder enig succes, als ik een letter typ van een woord (ik neem hier als voorbeeld Seniorennet) Als ik de eerste letter typ begint hij dadelijk te zoeken, zonder enig resultaat, wil ik het woord terug intypen begint het opnieuw, ik kan zelfs het woord niet aanvullen, ook het schermtoetsenbord werkt dan ook niet meer. Ik vrees dat het toetsenbord defect of stuk is, daar het wel werkt met een extern toetsenbord.
Dit heb ik al geprobeerd echter zonder resultaat:
Zoals hierboven vermeld schermtoetsenbord kan wel inloggen, maar werken met een browser lukt niet
Werken op de laptop met een extern toetsenbord, wat verbonden is met een usb aansluiting, hiermee werkt het wel (dit gebruiken is voor de eigenaar van de laptop geen optie, wegens gezondheidsreden), ik heb ook het stuurprogramma van het toetsenbord van de laptop proberen bij te werken, hier gaf hij aan dat er geen nieuwere versies zijn en dat de meest recente versie al geinstaleerd was, ook heb ik de optie van de landindeling beken, ook hier is er geen wijzigingen gebeurt het staat nog altijd op NLD met daaronder BEP, ook de indeling van het toetsenbord staat juist op Belgisch punt. Het volgende dat ik geprobeerd heb is een systeemherstel; dit herstel duurde lang,maar kende geen resultaat.
Ik vrees dus dat er een nieuw toetsenbord in moet, en dit doen is niet aan mij besteed, dus zal de reparatie door een vakman moeten gebeuren. De enige mogelijkheid is een herinstal van Windows, maar ik vrees dat dit de problemen niet zal of kan oplossen. Misschien weten jullie nog een oplossing, die ik graag hoor, vandaar dat ik dit hier op het forum vraag. Alvast bedankt voor jullie hulp en ik hoop spoedig een antwoord te krijgen.( Nog even ter vermelding de muis zowel intern als extern werken wel)Laptop Acer E17 Windows 10 home creator update 64 bits Processor Intel(R) Celeron(R) N2840 @ 2.16 Ghz 2.16 Ghz Ram 4 Gb (3,88 Gb beschikbaar) Harde schijf 1000 Gb 838 Gb beschikbaar Norton Internet security on line van Proximus Malware anti malwarebytes 

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

18 apr 2018, 09:48

de compostmeester,

wat gebeurd er als je kladblok opent en daar probeert tekst te typen ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

18 apr 2018, 09:55

Sonny,
Dank voor je antwoord, dit heb ik nog niet geprobeerd, zal dit straks even doen en breng je van het resultaat op de hoogte.
Gr;

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

18 apr 2018, 18:54

Sonny,
Ik heb het gevraagde uitgevoerd, helaas ook zonder resultaat, wat er gebeurde had ik nog nooit gezien, namelijk als ik een woord wouw typen kon ik de eerste letter typen, vervolgens sprong de cursor naar beneden en hoe meer ik op de enterknop drukte hoe lager ze sprongen, pas als ik de muis achter de letter plaatse kon ik de volgende letter typen, en daarna begon het terug, zelfs letters verwijderen ( knop met de pijl naar links) lukte niet, ook dan sprong deze naar beneden.Ik ben daarna even gaan kijken de instelling eigenschappen van het toetsenbord, bij hardware stond het volgende:
HID-toetsenbordapparaat:
Standaard PS/2 toetsenbord
Type  toetsenbord:
gebeurtenissen:
Tijdstempel: 19/01/2018  21:11:32
Bij de melding staat het volgende:
Apparaat geconfigureerd (Keyboard)
Apparaat gestart (KBOHDI)
en bij de systeeminformatie:
Invoer - Toetsenbord
Beschrijving USB invoerapparaat
Ik heb nogmaals bij de systeeminformatie (stuurprogramma) geprobeerd een nieuwe versie van de driver te installeren, maar dit lukte niet, de melding was dat er geen driver beschikbaar is.
Dit is in het kort de meldingen die ik bij toetsenbordinstelling vond, zover ik kon zien is dat de tijd en datum niet juist staan ( de tijd en datum op de laptop is wel juist) en wat er mij ook verbaasde dat er een usb invoerapparaat staat, terwijl er enkel maar een muis aangesloten is via een usb ingang.Wat betreft de taal en toetsenbordinstelling deze staat juist Nederlands België Belgisch punt, ook staat en een invoertaal Nederlands Verenigde staten toetsenbord internationaal.
Zo ik hoop dat je nu voldoende informatie heeft om hopelijk een oplossing te vinden voor dit wel zeer irritant probleem en nog te vermelden inloggen via het toetsenbord lukt nog steeds niet, met het schermtoetsenbord lukt dit wel.
Alvast dank,
Ps dit wel lange bericht is gepost vanop een andere pc.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

19 apr 2018, 10:04

de compostmeester,

er zijn verschillende mogelijkheden.
1. Is er iets tussen de toetsen gevallen ? (vocht)
2. Is het externe toetsenbord nog aangesloten ?
3. Begon de storing na de laatste update ?
4. Tijdstempel: 19/01/2018  21:11:3, is wel reeds 4 maanden geleden.

Wat is het juiste type van de ACER ?

Afbeelding

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

19 apr 2018, 10:38

Sonny,
Nogmaals dank, ben nu nog met iets bezig, ik zal zo snel mogelijk de gegevens van de laptop doorgeven en hopelijk kan je een oplossing bieden aan dit vervelend probleem.
wat ik zeker weet is het feit dat er nooit geen usb toetsenbord aangesloten werd (zoals eerder vermeld is het een externe muis die aangesloten is via usb) De problemen zijn plots begonnen, nadat ik de creator update gedaan heb, de laptop heeft een tijdje (denk ongeveer een drietal maanden) zonder deze problemen gewerkt. Ik ben gisteren ook nog even gekeken naar de Windows update en er staan er twee klaar om gedownload en geinstaleerd te worden, het is  security update for Adobe Flash Player, Windows programma voor het verwijderen van schadelijke software (April)  De mensen van wie die laptop is hebben aan mij gevraagd om een cleane herinstallatie van Windows 10 te doen, 
Ik heb hun gezegd dat ik twijfels had dat deze problemen opgelost zijn bij een cleane herinstallatie, vandaar dar ik je even advies hierover wouw vragen. en kan je melden dat hun dochter ook een laptop heeft waarop ik de creator update heb gedaan, ook ongeveer een drietal maanden en deze werkt nog steeds zonder problemen en ik hoop dat dit zo blijft.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

19 apr 2018, 10:55

de compostmeester,

Als je de gegevens doorgeeft ga ik kijken voor de drivers.
Na een mogelijke installatie zullen we gepast reageren op
de positieve of negatieve gevolgen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

19 apr 2018, 10:59

Sonny,
Ik zal je zo snel mogelijk de gevraagde gegevens doorgeven zodat je verder kan.

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

19 apr 2018, 18:07

Sonny,
Hier zijn de gegevens van de laptop:
E61-711-CTWK  series
MFG DATE : 2015/03/31
S/N : NXMS2EH0085131E9387600
SNID : 513312524376
Dit zijn de gegevens die ik op de grijze sticker op de onderzijde van de laptop vond,
hopelijk kan je er mee aan de slag

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

20 apr 2018, 09:46

de compostmeester,

Volgens de gegevens die je doorgeeft is het toestel 3 jaar oud,
nochtans  wordt het SNID nummer niet herkend.
Download van onderstaande site eens het programma om de
juiste gegevens van de laptop te achterhalen aub.
https://www.acer.com/ac/nl/BE/content/drivers

Afbeelding
Als je de gegevens hebt plaats die dan hier of je kunt ook zelf op die
site naar het stuurprogramma voor de laptop zoeken.
Laat aub zeker weten wat er gebeurd.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

20 apr 2018, 11:43

Sonny,
Bedankt voor de hulp. Ik heb zojuist geprobeerd het model van de Acer laptop te vinden op de site van Acer, met de link die jij mij gegeven had. Ik had bij S/N het opgegeven nummer ingevoerd maar maar met de cijfers 0 in plaats van de letter O en het lukt mij van de eerste maal, hierna vind je de link naar de betreffende pagina:

[url=https://www.acer.com/ac/nl/BE/content/s ... .MS2EH.008]https://www.acer.com/ac/nl/BE/content/s ... .MS2EH.008
[/url]
IK heb even rond gekeken en bij stuurprogramma's en handleidingen stonden er vier mogelijkheden,een ervan is drivers, als ik dit opende vond ik er een waslijst aan programma's er stond ook een download bij voor een touchpad, ik denk dat dit de download is die ik nodig heb
Ik hoop dat na de installatie ervan het toetsenbord terug normaal werkt. Ik houd je vast op de hoogte.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

20 apr 2018, 12:12

de compostmeester,

goed mogelijk, die Elantech driver daar waren tevoren
ook problemen mee omdat Windows steeds een Elantech
mouse driver bleef installeren terwijl dat voor niets nodig is.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

20 apr 2018, 12:19

Sonny,
Ik ga de driver installeren en houd je verder op de hoogte of het gelukt is of niet
Gr

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

24 apr 2018, 22:59

Sony,
Ik heb de bewuste driver gedownload en geinstaleerd, echter zonder enig resultaat, ik heb ook het bewuste stuurprogramma proberen bij te werken, echter ook zonder resultaat, hij gaf aan dat het beste stuurprogramma al geinstaleerd is, het word zo stilaan een echte frustratie voor mij, omdat ik de aangeboden oplossingen uitvoer en altijd zonder enig resultaat, ik heb zo stilaan de vrees en een sterk vermoeden dat ik een herinstal zal moeten doen, al ben ik er niet zo zeker van dat dit solaas kan bieden, misschien weten jullie nog een andere oplossing, althans dat hoop ik.
Alvast dank,

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

25 apr 2018, 10:14

de compostmeester,

herinstalleren zonder data verlies is iets wat M$ zelf aanraad.
Ik denk ook dat dit de beste oplossing zal zijn, als het dan
nog niet lukt kan er alleen iets mis zijn met de hardware.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet