Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 apr 2018, 10:49

dejules schreef:
Wil. schreef: 2. het pensioen van zelfstandigen is erg laag. Zelfstandigen weten dat ook op voorhand. Ze kunnen voor een groot deel zélf bepalen hoe hoog in inkomen zal zijn. Meer werken leidt naar meer netto inkomen.
Indien ik mijn kledingwinkel ook 's nachts open houdt en ik niet meer ga slapen, leidt dit tot een hoger netto inkomen?
Ipv om 18u te sluiten, pas om 19u sluiten. Elke extra klant is meer netto-inkomen.
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?
Net als jij, collega-statutair :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

22 apr 2018, 10:53

Wil. schreef:. Nogal wat zelfstandigen kijken niet ver genoeg vooruit en leven vandaag op grote voet.
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?
Voor elke succesvolle zelfstandige zijn er 6 die moeite hebben met overleven. Maar die ene steekt uiteraard de ogen uit. Het verschil tussen 860 Euro en 3.600 Euro is de grootste schande van de sociale zekerheid. Uw leegloperspensioen is georganiseerde diefstal van zweet van mensen die voor echte welvaart zorgen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 apr 2018, 10:54

dejules schreef:(...) een land waar ambtenaren 50% vd actieve bevolking uitmaken
Het totale overheidsbeslag via belastingen en sociale zekerheid is iets meer dan vijftig percent.

Aangezien in julio's wereld ambtenaren géén belastingen kunnen betalen moeten de échte werkers uit de privé - minder dan 50% van alle actieven -  het totale gewicht van die belastingdruk dragen. Zij betalen bijgevolg 100% van hun inkomen aan belastingen. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

22 apr 2018, 10:56

Wil. schreef:Ipv om 18u te sluiten, pas om 19u sluiten. Elke extra klant is meer netto-inkomen.
Heeft U dat in een boek gelezen tijdens uw "actieve" loopbaan in uw statutair ambtenarenhol?
Waarom niet sluiten om 20u?
Of 21u?
Als ik nu eens 24/24 open zou houden?
Mag ik U nomineren voor de nobelprijs economie?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 apr 2018, 10:59

dejules schreef:
Wil. schreef:. Nogal wat zelfstandigen kijken niet ver genoeg vooruit en leven vandaag op grote voet.
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?
Net als jij, collega :D
Voor elke succesvolle zelfstandige zijn er 6 die moeite hebben met overleven. Maar die ene steekt uiteraard de ogen uit.
Dat is de aantrekkingskracht van het zelfstandigenstatuut: big money binnenrijven terwijl de ambtenaartjes naar hun kantoortje sleffen. Voor de meesten is de reality check al een ontnuchtering. En van degenen die het wél maken, is er nog een deel dat niet weet/wil weten dat ze moeten vooruitziend zijn voor hun pensioen.

Iedereen moet zijn eigen rekening maken. Heb ik ook moeten doen toen ik in mijn beginperiode de magere jaren heb meegemaakt. Vandaag is deze mier een krekel geworden. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 apr 2018, 11:02

dejules schreef:
Wil. schreef:Ipv om 18u te sluiten, pas om 19u sluiten. Elke extra klant is meer netto-inkomen.
Heeft U dat in een boek gelezen tijdens uw "actieve" loopbaan in uw statutair ambtenarenhol?
Waarom niet sluiten om 20u? Of 21u? Als ik nu eens 24/24 open zou houden?
Als het niet lukt om op 12 uren een fatsoenlijk inkomen te verwerven met inbegrip van een stuk dat je moet opzij houden voor het pensioen, dan ben je niet geschikt voor die bepaalde zelfstandigenjob.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

22 apr 2018, 11:12

Wil. schreef: Als het niet lukt om op 12 uren een fatsoenlijk inkomen te verwerven met inbegrip van een stuk dat je moet opzij houden voor het pensioen, dan ben je niet geschikt voor die bepaalde zelfstandigenjob.
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?
Heeft U dit uit een boek?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

22 apr 2018, 12:24

Kunnen jullie eigenlijk over niets anders zeveren? En dan ook nog op een zonnige zondag, drink er een en ga wat in de zon zitten. Nog miljoenen replay over hetzelfde topic? Stel voor dat jullie beiden een pv forum openen en daar verder doen! Allemaal verloren vlaams.
dejules

22 apr 2018, 16:07

Wil. schreef: Iedereen moet zijn eigen rekening maken.
. Gemiddeld krijgt, aldus de organisatie, een zelfstandige vandaag slechts 860 euro per maand pensioen, een laag bedrag tegenover de werknemers (1.200 euro gemiddeld per maand) en zeker tegenover de ambtenaren (2.600 euro gemiddeld per maand).'Die grote pensioenkloof tussen de verschillende statuten is anno 2018 absoluut niet meer te verantwoorden, voor zover ze dat ooit al was', zegt NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws.
'Voor ons is het dan ook essentieel dat de verschillende pensioenstelsels naar elkaar toegroeien en dat dus de ambtenaren fors zullen moeten inleveren qua pensioen.'

http://trends.knack.be/economie/gepensi ... 38331.html
Gast

22 apr 2018, 16:16

dejules schreef:....
'Voor ons is het dan ook essentieel dat de verschillende pensioenstelsels naar elkaar toegroeien en dat dus de ambtenaren fors zullen moeten inleveren qua pensioen.'

't Is pertant simpel om de ambtenarenpensioenen naar beneden te halen. Dat men ze simpelweg niet meer aan de indexstijging aanpast , en na verloop van een aantal jaren zijn ze "op niveau" gebracht - geruisloos en zonder dat ze het merken. :D

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

23 apr 2018, 15:15

Arbeid is niet schaars; er zijn teveel 'hombres' met een haar in hun hand.
En dat aantal vergroot ieder jaar in Vlaanderen.
Het gevolg van de machtshonger van de vakbonden en de lafheid van de regeringen.
Wat zeg ik, lafheid.... eerder van "hou ze vredig en mijn zak mag ook wat".
Daar is de linkse klieke meester in.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

23 apr 2018, 15:49

dejules schreef: . Gemiddeld krijgt, aldus de organisatie, een zelfstandige vandaag slechts 860 euro per maand pensioen, een laag bedrag tegenover de werknemers (1.200 euro gemiddeld per maand) en zeker tegenover de ambtenaren (2.600 euro gemiddeld per maand).'Die grote pensioenkloof tussen de verschillende statuten is anno 2018 absoluut niet meer te verantwoorden, voor zover ze dat ooit al was', zegt NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws.
'Voor ons is het dan ook essentieel dat de verschillende pensioenstelsels naar elkaar toegroeien en dat dus de ambtenaren fors zullen moeten inleveren qua pensioen.'

http://trends.knack.be/economie/gepensi ... 38331.html
Dit versta ik toch niet die cijfers, de minimum pensioen van een zelfstandige als alleenstaande is nu 14650€ /12 = 1220€ per maand !

Hoe komt men dan aan die 800€ per maand ??

Ik weet ook wat ik krijg hé 30jaar zelfstandig en 15 jaar arbeider !!
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

23 apr 2018, 19:28

freemate schreef:Arbeid is niet schaars; er zijn teveel 'hombres' met een haar in hun hand.
En dat aantal vergroot ieder jaar in Vlaanderen.
Het gevolg van de machtshonger van de vakbonden en de lafheid van de regeringen.
Wat zeg ik, lafheid.... eerder van "hou ze vredig en mijn zak mag ook wat".
Daar is de linkse klieke meester in.
Zitten wij dan NU opgescheept met een LINKSE Vlaamse en federale regering free ?
Maar om je een antwoord te sparen.....je kan in vijf jaar niet rechts trekken wat alle linkse regeringen in Vlaanderen en België de voorbije jaren hebben krom getrokken, dat is en was toch je antwoord he free ! 
:lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

23 apr 2018, 21:54

Vrijzinnige schreef:
freemate schreef:Arbeid is niet schaars; er zijn teveel 'hombres' met een haar in hun hand.
En dat aantal vergroot ieder jaar in Vlaanderen.
Het gevolg van de machtshonger van de vakbonden en de lafheid van de regeringen.
Wat zeg ik, lafheid.... eerder van "hou ze vredig en mijn zak mag ook wat".
Daar is de linkse klieke meester in.
Zitten wij dan NU opgescheept met een LINKSE Vlaamse en federale regering free ?
Maar om je een antwoord te sparen.....je kan in vijf jaar niet rechts trekken wat alle linkse regeringen in Vlaanderen en België de voorbije jaren hebben krom getrokken, dat is en was toch je antwoord he free ! 
:lol: :lol: :lol:
INDERDAAD
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.