SSD schijf klonen!

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

DirkdW
Lid geworden op: 26 aug 2006, 19:44

27 apr 2018, 17:22

Beste mensen wie kan mij helpen met het volgende ik probeer een kloon van mijn huidige SSD systeemschijf te maken de Samsung MZVLW (128Gb) omdat deze te klein wordt naar een grotere de Samsung 850 Pro 256Gb.
Ik heb dat in het verleden al eens een keer gedaan met Samsung Magician en dat gaf geen enkel probleem was wel van gewone drie en een halve inch inch schijf naar SSD maar nu krijg ik de mededeling "This drive is not supported" (zie foto)
Daarna heb ik het geprobeerd met Acronis maar die zegt dat mijn schijf niet op wil starten (zie foto).
Wat doe ik hier verkeerd?
Mijn PC is de HP Pavillion Desktop 570-p071 met Wimdows 10 (64)
Alvast mijn hartelijke dank en met vriendelijke groet,
Dirk
Afbeelding
Afbeelding

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 apr 2018, 19:27

is dat het Samsung  Data Migration tool ?
ik weet dat daar verschillende versie's van zijn
en navenant versie ondersteunen die bepaalde versie's van schijven
zou kunnen dat uw versie samsung tool  op één schijf oké is en voor de andere schijf niet

kunt eens proberen met de gratis versie van deze
https://www.macrium.com/reflectfree
of
de deze
MiniTool Partition Wizard free edition
en dat tool werkt bij mij exellent 
https://www.partitionwizard.com/clone-disk/

DirkdW
Lid geworden op: 26 aug 2006, 19:44

28 apr 2018, 11:48

Beste Verhaegen,
Ik heb een screenshot uit schijfbeheer bijgesloten wellicht dat u er iets geks aan ziet het is de 850 Pro.
Ik heb zojuist nog een ander programma geprobeerd dat u voorstelde namelijk Macrium Reflect maar ook daar kom ik niet verder mee drie programma's nu die niet werken dat lijkt me raar.
Ik heb ook een screenshot bijgevoegd van dit programma wellicht heeft u nog een suggestie anders weet ik het even niet meer.
Vriendelijke groet,
Dirk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 apr 2018, 12:04

ik vind het raar dat het eerste deel van de schijf niet genomen wordt

ik denk dat het te maken heeft met de versie's van schijven

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

29 apr 2018, 10:07

@DirkdW
Je doet natuurlijk wat je zelf wilt, maar het feit dat je 128Gb SSD volloopt, wil zeggen dat je nogal wat bestanden (dokumenten, foto's, video of wat nog meer) bewaart op deze SSD. Niet???
Dan is het niet moeilijk om te voorzien, dat - als je die inderdaad wil vervangen door een 256Gb eksemplaar - die binnen niet al te lange tijd ook zal vollopen.
Ik zie dat je een harde schijf hebt van 2TB. Waarom gebruik je die niet voor je gegevens en hou je de SSD alleen voor Windows en de programma's die je gebruikt. Daar heb je er het meeste profijt van.

DirkdW
Lid geworden op: 26 aug 2006, 19:44

29 apr 2018, 13:08

Beste hviaene,
Dank je wel voor het meedenken maar ik bewaar helemaal niets op mijn PC alles bewaar ik op mijn NAS met 12Tb aan geheugen!
Het probleem is gedeeltelijk opgelost ik was namelijk in de overtuiging dat ik Samsung Magician moest gebruiken maar dat is abuis dat moet Samsung Data Migration zijn en dat werk prima, mijn fout.
Dat de andere software problemen geeft heeft misschien te maken met het feit dat ik geen gewone SSD schijf in mijn PC heb maar een M.2 schijf dat stond alleen niet vermeld in de specificaties.
Toch iedereen weer bedankt voor het meedenken.
Groet,
Dirk