Fietscomputer Garmin Edge Touring / Basecamp

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

herman2
Lid geworden op: 29 apr 2011, 18:13

25 apr 2018, 18:39

Beste,

Wanneer ik het programma Basecamp open en mijn Fietscomputer Garmin Edge Touring aansluit op de PC krijg ik volgend bericht: Het toestel met Garmin Cycle Map EU 2016.20 is aangesloten met een beperkte snelheid. Dit kan invloed hebben op de prestaties van Basecamp

Afbeelding

Wanneer ik de Tab "Kaarten" bekijk staat als eerste GarminCycle Map EU 2016.20 in de lijst. Die staat aangevinkt.
De opbouw van de kaart op het scherm duurt soms zeer lang.

Afbeelding

Wanneer ik een poosje het programma niet gebruik verdwijnt GarminCycle Map EU 2016.20 uit de lijst.

Afbeelding

Heb al een tijd geleden Openfietsmap Lite België enNederland geïnstalleerd en dat werkt goed. Ik hoef dan mijn Garmin niet aan te
sluiten op de PC en de opbouw van de kaarten op het scherm gebeurt snel.Mijn vraag: hoe kan ik die melding “Het toestel met GarminCycle Map EU 2016.20 is aangesloten met een beperkte snelheid”  oplossen? 
Het betreft een laptop Acer Aspire E17 Windows 10 (versie 1709 / 8GB Memory/ SSD256GB en 1TB HD)

Alvast bedankt voor de reactie,
herman2
Acer Aspire E17 Windows 10 64 bits Intel core i5-7200U
8GB DDR4 Memory 256GB SSD + 1000 GB HDD
Windows Defender

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

25 apr 2018, 20:53

Als ik het goed begrijp staat er nu op uw GPS Garmin Cycle map EU 2016.20 .

U kan bvb Openfietsmap lite België en Nederland op uw GPS toestel installeren. Of je kan ook kaart Garmin Cycle map EU 2016.20 op uw PC in Basecamp installeren.

Ik stel voor U doet het eerste. Ik werk zelf met openstreetmap en die zijn heel goed. (Ik heb een Garmin Dakota 20)

herman2
Lid geworden op: 29 apr 2011, 18:13

25 apr 2018, 21:12

Hovel,

Ik zal dat eens proberen om Openfietsmap B en NL te installeren op de fietscomputer.
Hopelijk kan ik de originele  Garmin Cycle Map EU 2016.20 behouden of moet die gewist worden alvorens ik Openfietsmap installeer?

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes,
Acer Aspire E17 Windows 10 64 bits Intel core i5-7200U
8GB DDR4 Memory 256GB SSD + 1000 GB HDD
Windows Defender

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

25 apr 2018, 21:36

Op mijn GPS Garmin Dakota 20 kan ik:
- meerdere kaarten installeren.
- kaarten activeren en deactiveren.
Men kan dus de gewenste kaart kiezen of meerdere kaarten actief laten. bvb kaarten die niet overlappen.

Je kan ook de kaart die nu op je GPS staat (originele  Garmin Cycle Map EU 2016.20 ) naar uw PC kopiëren als backup.

Ik weet niet of het er toe doet maar ik gebruik Basekamp niet om een kaart op mijn GPS te installeren. Ik kopieer gewoon met een verkenner het kaart bestand van mijn PC naar de GPS.

Ik heb als test op http://garmin.openstreetmap.nl/ een openfietsmap kaart gemaakt voor de regio Valencia in Spanje en deze bij op mijn GPS gekopieerd. Er staan nu twee kaarten op, een openstreetmap en een openfietsmap. Werkt perfect.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

26 apr 2018, 08:16

Herman2,
je moet uw kaart een andere naam geven anders schrijft hij het gewoon over.
Of je installeert open fietsmap op een anders sd kaartje. 
Ik heb het hier al een paar maal gemeld,
gebruik dit programma
https://www.javawa.nl/jdm.html
meer info:
https://www.javawa.nl/

http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=587

https://www.youtube.com/watch?v=tLHjIX-RcEc
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

ferre10
Lid geworden op: 19 jan 2005, 19:08
Locatie: berlaar

26 apr 2018, 08:18

herman2,
maak zeker een backup van je ganse toestel voor je iets anders doet.(je weet maar nooit)
dat Basecamp nu zo traag reageert komt omdat je kaartmateriaal niet op je pc staat.als je al je kaartmateriaal ook op je pc zet gaat het iets sneller.echt vlot word het nooit.
heb je toestel opgezocht en je hebt een micro sd kaart in je toestel van 8 Gb waarvan er 3Gb vrij zijn om ander kaartmateriaal op te zetten.zolang je niet de melding krijgt dat er onvoldoende geheugen is gaat het goed.
de foutmelding die je krijgt ,daar heb ik geen idee van wat dat zou kunnen zijn, maar vink die 2016.20 is uit op je toestel en probeer dan nog is aan te sluiten.die melding zou ook kunnen wegblijven wanneer al je kaarten op je pc staan.

greetz
ferre
Mini Mac 2 -2024.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 apr 2018, 08:42

Om het wat sneller te doen gaan kan je het originele SD kaartje kopieren naar een USB stick of een ander SD kaartje voor in je kaartlezer ( alles kopieren naar een map met de naam Garmin). Basecamp leest dan ook de kaart zonder dat je toestel aangekoppelt is én het gaat sneller. 3D, Birdseye en zoekfunctie uitschakelen helpt ook al wat.
M.a.w. als je het originele sd kopieert leest die de kopie in basecamp
Moet je niet telkens sd kaartje uit uw toestel halen of toestel aansluiten

Als u uw kaart de eerste keer laad is die altijd trager in opbouw de volgende keren zou je die problemen niet meer mogen hebben
Basecamp zou nu uw kaart moeten erkennen en sneller opbouwen .
Succes!

herman2
Lid geworden op: 29 apr 2011, 18:13

01 mei 2018, 17:38

@hovel, benq, ferre10 en wardje,

Heb eerst backup gemaakt van GPS met JaVaWa Device Manager.
Heb ook openfietsmap lite B en NL geïnstalleerd op GPS.
Ook alles van GPS op usb stick gezet. Nu hoef ik inderdaad mijn GPS niet aan de computer aan te sluiten en het laden vanaf de usb stick in Basecamp gaat nu veeeeeel sneller.

Allen bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
herman2
Acer Aspire E17 Windows 10 64 bits Intel core i5-7200U
8GB DDR4 Memory 256GB SSD + 1000 GB HDD
Windows Defender

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

01 mei 2018, 19:18

Graag gedaan herman2,
ik heb een Oregon 600 en GPSMAP62S,
Met dat JaVaWa kan je heel veel,
Het beste is ook uw kaartmateriaal een andere naam te geven,
kijk hiervoor eens naar die filmpjes van Waypoint waarom dit belangrijk is. 
Open fietsmap kan je ook installeren met JaVaWa in BaseCamp, dan kan je routes maken zonder dat uw toestel aangesloten is,
als je zeer goed inzoemt dan zie je ook de schuilplaatsen, drankstops en andere nuttige info staan. 
Groetjes
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: