Einde van TV kijken nabij ?

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

06 apr 2018, 07:56

Ik vind dat ferm gemakkelijk en op zenders zoals Een, Vier, BBC Entertainment, Fox ed kan je bij het herbekijken de reclame en al wel doorscrollen.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

06 apr 2018, 08:03

Prima Vera schreef:Ik vind dat ferm gemakkelijk en op zenders zoals Een, Vier, BBC Entertainment, Fox ed kan je bij het herbekijken de reclame en al wel doorscrollen.
Zolang dat het nog duurt.....is't ferm gemakkelijk. ......Het begint bij VTM.........ze wachten de reacties af.....en binnen een jaar is het "betalen om naar de reclame te kijken"  toch ferm he'....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

06 apr 2018, 08:14

pol55 schreef:
Prima Vera schreef:Ik vind dat ferm gemakkelijk en op zenders zoals Een, Vier, BBC Entertainment, Fox ed kan je bij het herbekijken de reclame en al wel doorscrollen.
Zolang dat het nog duurt.....is't ferm gemakkelijk. ......Het begint bij VTM.........ze wachten de reacties af.....en binnen een jaar is het "betalen om naar de reclame te kijken"  toch ferm he'....
Pol55 alles verandert en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken!  Je krijgt iets ter compensatie en je onderzoekt het zelfs nog niet eens! Neen, je bent gewoon koppig en zegt het een dag nadien al op zonder er de voordelen van te willen inzien. 
Wat je bedoelt met VTM weet ik niet. Dit systeem is al jaren bezig, dat herbekijken via play en zoals ik zeg merendeel van de zenders kan je tijdens het herbekijken gewoon doorscrollen. Dus wat zaag je dan feitelijk? Voor die één of twee zenders waarbij je dat niet kan? Voor sommigen is het natuurlijk ook nooit goed. 
Gast

06 apr 2018, 08:24

Bij Proximus is dat al. Wil je een programma herbekijken ( het is niet opgenomen om later te bekijken ) kun je ook niet doorspoelen als er reclame is. 
Mis je een programma ( je hebt het niet opgenomen )  en je wil het herbekijken moet je de reclame erbij nemen. 
Hier hebben wij die optie ook geannuleerd. Je betaalt er maandelijks voor maar het wordt meer niet dan wel gebruikt, dus weg ermee. 

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

06 apr 2018, 08:45

Dicksy schreef:Bij Proximus is dat al. Wil je een programma herbekijken ( het is niet opgenomen om later te bekijken ) kun je ook niet doorspoelen als er reclame is. 
Mis je een programma ( je hebt het niet opgenomen )  en je wil het herbekijken moet je de reclame erbij nemen. 
Hier hebben wij die optie ook geannuleerd. Je betaalt er maandelijks voor maar het wordt meer niet dan wel gebruikt, dus weg ermee. 
Wel dan heeft Telenet toch een pasje voor want daar kan je het bij het gros van de zenders dus wel. Wij gebruiken dat herbekijken trouwens héél véél. Voor ons is het een optie.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

06 apr 2018, 08:46

@ prima vera:
"Pol55 alles verandert en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken!  Je krijgt iets ter compensatie en je onderzoekt het zelfs nog niet eens! Neen, je bent gewoon koppig en zegt het een dag nadien al op zonder er de voordelen van te willen inzien. "

Ik heb dat gekregen paard PAS thuis in de mond gekeken.  Zijn gebit was er erg aan toe. Dus het paard teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar.. Ben niet koppig. Ben realistisch.
Ik zie absoluut geen enkel voordeel in uw theorie, dat je moet betalen om naar de reclame te zien. De omgekeerde wereld, daar doe ik dan "koppig " NIET aan mee.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

06 apr 2018, 09:01

pol55 schreef:@ prima vera:
"Pol55 alles verandert en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken!  Je krijgt iets ter compensatie en je onderzoekt het zelfs nog niet eens! Neen, je bent gewoon koppig en zegt het een dag nadien al op zonder er de voordelen van te willen inzien. "

Ik heb dat gekregen paard PAS thuis in de mond gekeken.  Zijn gebit was er erg aan toe. Dus het paard teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar.. Ben niet koppig. Ben realistisch.
Ik zie absoluut geen enkel voordeel in uw theorie, dat je moet betalen om naar de reclame te zien. De omgekeerde wereld, daar doe ik dan "koppig " NIET aan mee.
Ik betaal niet om naar reclame te zien! Gooi dan je tv toucours nu ineens buiten. Zoals gezegd de meeste zenders kan je herbekijken zonder de reclame en bv VTM dat nemen wij dan op zodat we zo de reclame kunnen doorspoelen. 

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

06 apr 2018, 09:24

Prima Vera schreef:
pol55 schreef:@ prima vera:
"Pol55 alles verandert en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken!  Je krijgt iets ter compensatie en je onderzoekt het zelfs nog niet eens! Neen, je bent gewoon koppig en zegt het een dag nadien al op zonder er de voordelen van te willen inzien. "

Ik heb dat gekregen paard PAS thuis in de mond gekeken.  Zijn gebit was er erg aan toe. Dus het paard teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar.. Ben niet koppig. Ben realistisch.
Ik zie absoluut geen enkel voordeel in uw theorie, dat je moet betalen om naar de reclame te zien. De omgekeerde wereld, daar doe ik dan "koppig " NIET aan mee.
Ik betaal niet om naar reclame te zien! Gooi dan je tv toucours nu ineens buiten. Zoals gezegd de meeste zenders kan je herbekijken zonder de reclame en bv VTM dat nemen wij dan op zodat we zo de reclame kunnen doorspoelen. 
Dan zijn we het eens over die reclame. Wat je 2 de "opmerking" betreft "Gooi dan je tv toucours nu ineens buiten." begint stilaan realiteit  te worden. Het entertainment gehalte is stilaan naar 0 aan't zakken. De meeste films zijn sciencefiction of een tekenfim van 15 jaar geleden....en dat als neusje op de zalm blind getrouwd,  boxing stars......reclame.....enz enz. Je moet toch eerlijk toegeven.....DAT is toch geen hoogstaande tv meer.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
Gast

06 apr 2018, 10:42

De meeste films zijn sciencefiction of een tekenfim van 15 jaar geleden....en dat als neusje op de zalm blind getrouwd,  boxing stars......reclame.....enz enz. Je moet toch eerlijk toegeven.....DAT is toch geen hoogstaande tv meer.
Het is gewoon omdat wij die reclametoestanden hier nog niet gewoon zijn, nog niet echt ingeburgerd. 
Ik vraag mij soms ook af hoe die Amerikaanse kijkers ( of elders ) dat doen, daar zal het nog vele malen erger zijn dan hier. Als je daar in New-York zou rondlopen zou je zo kunnen zeggen waar de Belgen wonen want de stoep zou er bezaaid liggen met de tv-toestellen.  :lol:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

06 apr 2018, 16:31

""Ik vraag mij soms ook af hoe die Amerikaanse kijkers ( of elders ) dat doen, daar zal het nog vele malen erger zijn dan hier."

Gemiddeld om de 10 -12 minuten reclame. Op de scholen merken ze dat al een hele tijd: de kinderen hebben daar tijdens de les doorgaans een spanningsboog van 10-12 minuten.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

24 apr 2018, 09:13

Zolang het nog  duurt , de programma's die je kunnen interesseren opnemen  op de zenders waar men de reclame niet kan doorspoelen . Nadien  ..wel ja , afwachten zeker of een eventueel supplement op de prijs niet te duur teneinde geen reclame meer te moeten tolereren ?
Weet je wat ik doe als het eens zo uitkomt dat de reclameblokken niet kunnen ontweken worden ? Eens naar ' kleine kamertje gaan , iets om de knabbelen in de keuken ofwel mijn smartphone nemen en wat gaan lezen in de kranten online .

Maar los daarvan : reclame  wordt doorgaans als vervelend en irritant ervaren omdat sowieso je programma  altijd zo'n aantal keren onderbroken wordt voor stukjes die men misschien al tientallen keren gezien heeft en  hun inhoud onderhand je strot uitkomt.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

24 apr 2018, 09:45

"supplement op de prijs niet te duur teneinde geen reclame meer te moeten tolereren ? "

Dus betalen om GEEN reclame meer te zien....

Elke week komt er hier  minstens 1 kilogram reclame in de bus, dus als ik dat niet wens, (GEEN RECLAME AUB) moet ik in de toekomst die reclamebrol betalen  ???? zelfde redenering dan tv reclame....


De omgekeerde wereld.....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

24 apr 2018, 10:12

Je hebt gelijk Pol55  , inderdaad de omgekeerde wereld en compleet zotte situatie ... maar ik vrees dat we er  uiteindelijk zullen naartoe gaan .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

05 mei 2018, 11:43

 (A)sociale media:
Facebook onderzoekt of het abonnementen kan invoeren. Gebruikers zouden dan betalen voor het netwerk en in ruil geen advertenties te zien krijgen. Aanleiding is de ophef over misbruik van privégegevens van tientallen miljoenen gebruikers door Cambridge Analytica. Die gebruikers zouden vervolgens zijn bestookt met politieke advertenties om ze te beïnvloeden.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf