Argenta ...

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

08 mei 2018, 07:33

paullamb schreef:Oeps!! Wat een uitspraak!! Ettelijke klanten opgelicht? Door wie?
door Argenta of door de fraudeurs ? Ontiegelijke waarschuwingen dat Argenta ( en ook KBC. ING) nooit of nooit via een mail een klant proberen te benaderen , als dat in de wind geslagen word? Waar zit dan het probleem?
Bedrog ? Door fraudeurs natuurlijk. Wie anders dacht je ?  :lol:
Da's nogal wiedes.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

02 jun 2018, 12:53

Tot voor kort kreeg ik enkel mails om mijn rekening of kaarten bij één van de grootbanken (waar ik juist géén klant ben) te verifiëren of zo. Dat was gemakkelijk.

Recent zijn ze nu ook al bezig met kleinere banken....

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

02 jun 2018, 13:40

Helemaal begrijp ik niet wat u bedoelt hoor Nete. 

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

02 jun 2018, 16:34

Wij begrijpen dit wel. Eergisteren een bericht gekregen van KBC waar we ook geen klant zijn.
Wij kijken zelfs niet naar de tekst van deze berichten. Maar ook niet op reageren als het wel uw (zogezegde) bank is.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

02 jun 2018, 18:24


nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

02 jun 2018, 20:57

paullamb schreef:Helemaal begrijp ik niet wat u bedoelt hoor Nete. 
Ik had het inderdaad wat "wazig" geschreven.
Vroeger was het uiterst gemakkelijk, ik kreeg altijd enkel zogezegd mails van banken waar ik geen klant ben, nu beginnen ze ook zogezegd berichten te sturen van de kleinere banken waar ik wél klant ben.
Maar veel verschil maakt het niet uit, ik weet dat het toch altijd spam is.

FRANSKE123
Lid geworden op: 17 feb 2008, 15:22

24 nov 2019, 15:32

Toby schreef:
10 apr 2018, 21:55
Jullie hoorden al zeker over de perikelen die momenteel de bovenhand halen in de Argenta bankwereld.
Ik ondervond al de problemen eneen gedeeltelijke oplossing ook,  maar ben er nog niet helemaal uit.

Betalen en ontvangen loopt al vlot, maar uittreksels opvragen lijkt andere koek. Die uittreksels worden nu opgeslagen of beter gezegd, gedownload in PDF formaat en dat zou geen problemen mogen opleveren voor het uitprinten, ware het niet dat ik eerdere (oudere) uittreksels kan opvragen, ze desnoods selecteren en dan opdracht geven tot downloaden.

Het syteem download dan, maar als ik daarna heel mijn computer nazie,  staan die nergens. FAQ rubriek bij Argenta biedt geen soelaas, en e-mail blijft nog onbeantwoord (ergens logisch, die mensen hebben het verschrikkelijk druk).

Herkent iemand dit probleem en kan er een oplossing geboden worden ? Bedankt.  :wink:
Krijgen jullie een melding dat je de download moet bevestigen of springt de knop ineens op "gedownload". Vorige week even in de vlucht een kantoor binnen gesprongen om uittreksels af te printen, wat ik normaal nooit toe aangezien ik die op de pc bewaar. Ik kreeg daar de uittreksels vanaf 05/2018 (+ 120 blz. !), dus rond de periode van de crash. Reden die Argenta mij gaf was dat ik nooit de uittreksels download wat wel het geval is, maar ik krijg nooit de melding om te bevestigen. Volgens Argenta ligt het aan de instellingen, maar alles laten nakijken en niets gevonden. Nog iemand met dit probleem ?

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

24 nov 2019, 16:09

FRANSKE123 schreef:
24 nov 2019, 15:32
Krijgen jullie een melding dat je de download moet bevestigen of springt de knop ineens op "gedownload".
Men kan rekeninguittreksels op twee manieren downloaden:
1. Nieuwe rekeninguittreksels
Zijn er nieuwe rekeninguittreksels dan je hier downloaden. In dit geval springt inderdaad de knop Downloaden ineens op de tekst gedownload.

2. Rekeninguittreksels opzoeken
Hier geef je de van en tot datum op en klikt dan op de knop Downloaden.
Hier blijft de knop Downloaden staan.

In beide gevallen wordt de download
- ofwel opgeslagen op een vooraf op de pc ingestelde locatie. (bvb de map Downloads)
- ofwel krijg je een nieuw pop-up scherm waar je kan bepalen waar het bestand moet worden opgeslagen.

In geen enkel geval moet men bevestigen.

FRANSKE123
Lid geworden op: 17 feb 2008, 15:22

24 nov 2019, 17:40

Volgens Argenta moet men bevestigen. Maar dan moet je uiteraard eerst de mogelijkheid krijgen. Ik heb daar met hen over gebeld en zij hebben het geprobeerd en bij hen lukt dat wel. Zonder de bevestiging kan je bijgevolg geen uittreksels meer opvragen aan de automaat of je krijgt alles van hetgeen je thuis gedaan hebt. Voor de crash was dit niet het geval.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

26 nov 2019, 07:43

FRANSKE123 schreef:
24 nov 2019, 17:40
Volgens Argenta moet men bevestigen. Maar dan moet je uiteraard eerst de mogelijkheid krijgen. Ik heb daar met hen over gebeld en zij hebben het geprobeerd en bij hen lukt dat wel. Zonder de bevestiging kan je bijgevolg geen uittreksels meer opvragen aan de automaat of je krijgt alles van hetgeen je thuis gedaan hebt. Voor de crash was dit niet het geval.
Momenteel kan ik gewoon downloaden in een map en van daaruit probleemloos printen. Geen verdere bevestigign nodig.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

johangel
Lid geworden op: 29 feb 2008, 21:19

26 nov 2019, 19:56

als ik op een verdachte link klik ( zoals hierboven die van argenta) wordt dat direct geblokkeerd door mijn antivirusprogramma.