Wonen in Oostende

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

08 mei 2018, 20:37

In Oostende (De Tijd)  worden er 5000 nieuwe appartementen gebouwd in hoge woontorens, met zeezicht.  Veel beterkoop (volgens het TV nieuws) dan in  het mondaine Knokke.

De Tijd : "Gepensioneerden ruilen hun woning in het binnenland voor Oostende. In tegenstelling tot elders aan de kust is er ook in de winter heel wat te doen en iets kopen is er goedkoper dan in Knokke. Er staan oudere appartementen te koop, maar de ‘inwijkelingen’ willen niet de kleine appartementen van vroeger’, zegt de Oostendse notaris Bart Van Opstal. "

De prijzen zijn schappelijk (zonder schrijfgeld ? zonder BTW ?) en beginnen vanaf 350.000 tot 1.000.000 euro. 

Ik zou zeggen ALLEN DAARHEEN......
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

10 mei 2018, 07:28

Ik ga op mijnen ouden dag zeker niet in Oostende wonen.
Het is geweten dat men daar men een groot probleem van criminaliteit zit.
Ondank is 's werelds loon

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 mei 2018, 11:59

lijkt me niet erg verstandig om op je oude dag zo ver weg van iedereen die je kent gegaan wonen 
en goedkoop is het ook niet om in een woontoren met zicht op zee te gaan wonen

gepensioneerd? allen naar Spanje, allen naar de zee

wat is er mis met je eigen huis waar je het gewoon bent
waar je iedereen kent en alles kent

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

10 mei 2018, 12:25

Het was te denken dat oostende het mekka ging worden van welstellende senioren, toen ik nog werkte ,werkten we dikwijls in de achterhaven en zagen de teleurgang van de viswinkels en beetje bij beetje werd alles afgebroken en verschenen grote schermen met luxe appartementen met grasterras en later ging men een achterhaventje bijmaken die aansluiting ging maken met achterhaven om eventueel uw jacht dicht bij je appartement te hebben.
De achterhaven van Oostende wordt met de tijd de copie van Knokke.
Met eigen winkelbuurt, restaurants enz.
Nu geld moet rollen ,als je er genoeg hebt natuurlijk.