interpretatie retourvoorwaarden

Vragen/antwoorden betreffende recht.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

10 mei 2018, 19:13

Beste forumleden, Graag jullie bevindingen over de hierna vermelderetourvoorwaarden:

U bent verplicht de normale kosten voor het terugzenden van de artikelen te
dragen als de geleverde goederen overeenkomen met de bestelde goederen en als
de prijs van de te retourneren goederen niet hoger is dan 99 euro of, in het
geval van duurdere goederen, als u nog niet uitgevoerde service in ruil of
betaalde een contractueel bedongen termijn op het moment van herroeping. In
alle andere gevallen kunt u goederen kosteloos retourneren.

 Ik lijd uit de tekst af dat wanneer deprijs van de bestelde goederen wél hoger is dan 100 euro, en het volledig bedrag al betaald hebt, je de goederen wel gratis
kunt terugzenden, ook als de goederen overeenkomen met hetgeen je hebt besteld.
Is mijn interpretatie van voornoemde retourvoorwaarden correct?

Graag een antwoord.
Dank bij voorbaat.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

11 mei 2018, 06:52

DelaVega;

Ja , uw interpretatie voor retourneren is correct als het aangekochte produkt meer kost dan 99€.
Maar de tekst " een contractueel bedongen termijn op het moment van herroeping" kan verwijzen dat je een bepaalde periode van retourneren moet in acht nemen, bvb een periode van 1 week om uw aangekochte goederen terug te sturen.( het kan een langere of kortere periode ook zijn) .
Lees in uw contract eens de algemene voorwaarden (de zogenaamde kleine lettertjes’).
Ze plaatsen soms zo'n alinea erbij dat kennelijk een onevenwicht schept tssn de rechten en de plichten van beide partijen ten nadelevan de consument . (art. 2,28 Wet Marktpraktijken).
Met andere woorden lees eens na of er een bepaalde datum is vastgelegt voor het retourneren, en zo ja probeer het zo rap mogelijk terug te sturen in de hoop dat ze het nog aanvaarden zo niet.
Je kan je dan baseren op het herroepingsrecht ; je hebt altijd 14 dagen bedenktijd waarbij je zelfs zonder opgegeven reden een product dat geretourneerd wordt, ze dienen te accepteren.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

11 mei 2018, 10:14

Ward, Vooreerst hartelijk dank voor uw antwoord.Dat zijn de enige ‘algemene verkoopsvoorwaarden’ die ik hebgekregen bij de bevestiging van de overeenkomst. Andere voorwaarden die vermeld
staan op hun website, ben ik niet door gebonden wegens gebrek aan voorafgaande
kennis ervan.

Nogmaals dank voor uw antwoord.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

11 mei 2018, 10:18

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

11 mei 2018, 11:17

Beste Pcekspeer, Wat het herroepingsrecht betreft aangaandeovereenkomsten op afstand, ben ik relatief goed op de hoogte van, hoor. Maar toch erg dank voor uw antwoord, hoor.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

11 mei 2018, 11:48

Ook bedankt als je dat in je openingspost even aangeven wil.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

11 mei 2018, 18:20

Ik denk niet dat er een algemene regel is, het hangt van bedrijf tot bedrijf af.
Ervaring leert me  dat, Bol, Clarks, Zalando   Nederland de retourkosten gratis zijn.
webwinkels in Belgie , Torfs, HBvL , Gazet van A .daar moeten retourkosten betaald worden.
C en A gratis terug via winkel eidoch, porto via de gewone post.
Decathlon gratis zenden vanaf... maar wel gratis retour. 
Zoals iemand al aanhaalde, de kleine letters lezen. Zelf koop ik veel via internet, Een paar keer fout , en terugsturen, maar steeds correct terugbetaald.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

12 mei 2018, 07:17

Ik denk niet dat er een algemene regel is, het hangt van bedrijf tot bedrijf af.
Ervaring leert me  dat, Bol, Clarks, Zalando   Nederland de retourkosten gratis zijn.
webwinkels in Belgie , Torfs, HBvL , Gazet van A .daar moeten retourkosten betaald worden.
C en A gratis terug via winkel eidoch, porto via de gewone post.
Decathlon gratis zenden vanaf... maar wel gratis retour. 
Zoals iemand al aanhaalde, de kleine letters lezen. Zelf koop ik veel via internet, Een paar keer fout , en terugsturen, maar steeds correct terugbetaald.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

15 mei 2018, 15:41

het pakket is intussen op kosten van de webshop opnieuw teruggezonden.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.