ik krijg soms geen belgeluid als iemand mij belt via Whatsap

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

13 mei 2018, 14:44

Het is zeer irritant als je gebeld wordt via Whatsapp ,en je hoort absoluut de telefoon niet overgaan ,dan zie je later :je hebt 1 of 4  of 5 oproepen gemist  ;en dit terwijl je op dat moment bij de telefoon zat  .gisteravond werd ik zo gebeld ,internationaal  en zag vanmorgen dat ik 3 oproepen gemist heb  .
Voormiddag zie ik dat mijn dochter een half u tevoren gebeld had  ,en later heeft ze dan opnieuw gebeld ,en dan hoorde ik wel de oproeptoon van whatsapp ,die is ook verschillend van mijn gewone beltoon . Hoe kan het komen dat mijn tel de ene keer wel belt ,de andere keer niet ?????
Ik ben al bij Orange geweest daar werd gezegd dat mijn instellingen allemaal juist stonden ,en dat ik af en toe de tel .eens volledig moest uitzetten ,heb dat dan ook gedaan  ,maar dat is een 4tal dagen geleden ,ik kan die toch niet dagelijks volledig uitzetten ?? Hebben anderen dit ook voor met Whatsapp ?
ik heb geen mobiele data ,ik weet dat ik dan alleen thuis deze gesprekken op de wifi  kan voeren en ontvangen ,ook niet op de telenethomespot als ik onderweg ben ,want die is overal zeer zwak
Wie kan mij helpen met dit probleem ?
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

13 mei 2018, 15:09

Je kan per persoon een beltoon instellen. Daar zal het bij jou aan liggen. Ga eens naar je what's app instellingen. Normaal gezien bovenaan rechts de 3 puntjes 

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

13 mei 2018, 15:34

daar ligt het niet aan hoor ,ik heb maar 1 beltoon voor watsapp  ,en dat is dus een andere dan de gewone ringtone van de gewone oproepen  :Maar hoe komt het dat ik de ene keer de oproep wel hoor ,en de andere keer niet ,door dezelfde personen opgeroepen ,en dit altijd terwijl ik met zekerheid op dat moment naast de telefoon zit???? en die aparte beltoon voor iedere persoon ,ik heb toch wel zo een tiental contacten die ik bel ,of zij naar mij met whatsapp ,wie zou dat nog uit elkaar kunnen houden , nu weet ik alleen als ik Spring hoor ,dat het een whatsapp oproep is ,de rest zie ik dan wel hun profiel voor ik opneem  ,maar dan moet het wel willen bellen he?
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

13 mei 2018, 16:40

flowerlady,

Als het vooral 's avonds en 's morgens is dat je geen meldingsgeluid krijgt,
kijk dan eens bij instellingen of 'niet storen' geactiveerd is.
Daar kan je instellen tijdens welke uren je niet gestoord wil worden.
Misschien zit daar het probleem.

Sita
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

13 mei 2018, 17:14

Dit is het ook niet,niet storen is helemaal niet ingeschakeld . 
Is er nu echt niemand die dit ook al voorhad ? 
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

13 mei 2018, 20:42

Dat komt omdat, 
de whatsapp werkt alleen via internet. Vermist u alleen WiFi heeft zal u geen belgeluid krijgen van WA als u buiten het bereik van deze WiFi bent.

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

13 mei 2018, 23:09

Aan Paul Lamb ,je hebt mijn berichtje niet goed gelezen denk ik ,ik heb het over het feit dat als ik in mijn zetel zit ,met de telefoon binnen handbereik  ,dat ik dus met mijn eigen wifi verbonden ben ,natuurlijk kan mij niemand bellen als ik niet thuis ben ,evenmin als mijn  vaste telefoon !!
De vraag is :waarom belt hij de ene keer wel ,de andere niet ???
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

14 mei 2018, 00:06

Omdat u dan op die moment geen WiFi verbinding heeft!

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

14 mei 2018, 12:55

En waarom zou ik dan niet online zijn  ? mijn laptop ,tablet  en telefoon liggen 3 m van de modem  en zijn altijd verbonden met mijn wifi  ,tenzij er iets fout is bij mijn wifi ,en dan zie ik dat wel ,dat een  lichtje niet brandt  bvb 
Er moet een andere oorzaak zijn  ,maar welke ?????
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

14 mei 2018, 13:06

Ik had inderdaad uw berichtje niet heel goed gelezen.
ik denk nog even mee. Maar ik heb geen pasklare oplossing. Is dat pas geleden begonnen?

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

14 mei 2018, 13:34

dat is toch al even ,dat ik mij daar af en toe aan erger . ga nu toch eens elke dag volledig uitzetten en terug inschakelen  .Misschien helpt het ? wie weet ?Bij de laptop ,als er iets niet wilde werken  deed of doe ik dat ook ,en dat werkt daar ook ,maar is lang geleden nu !!!
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

17 mei 2018, 01:31

aan Paul Lamb  ,probleem is eindelijk opgelost ,je had inderdaad gelijk als je schreef :je bent op dat moment niet verbonden met wifi  ,dat is dan gebleken nadat ik mij daarin eens verdiept heb ,en heb daardoor dan de oplossing kunnen vinden  Ben op wifi gaan klikken ,waar je al de beschikbare verbindingen ziet ,dan onderkant naar menu ,en daar naar :geavanceerde instellingen  en daar heb ik dan gezien dat :in slaapstand verbonden blijven met wifi ,niet aangevinkt was  ,dat dus aangevinkt en nu alles ok  .
Het was dus wanneer de smartphone nog niet in slaapstand was ,dat ik de beltoon wel hoorde  !
alleszins bedankt dat je mij op de goede weg hebt gezet :D :D :D
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

17 mei 2018, 07:30

Dat heeft u mooi uitgeplozen . Succes verder!