Wat zou u gebruiken ?

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

23 apr 2018, 00:54

Wat zou u gebruiken voor het onkruid- en grasvrij houden van kasseitjes waar een huisdier (hond in dit geval) toch wel enkele uren per dag over loopt en op ligt?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

23 apr 2018, 06:29

Paca;

 Gebruik schoonmaak-azijn. Is nergens schadelijk voor maar het onkruid verdwijnt. Gewoon in een grote (verstuiver- of een plantenspuit doen en spuiten op 't onkruid, succes verzekerd.
Let op , niet verdunnen.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

27 apr 2018, 01:17

Wel wardje heb vandaag eens een stukje met "keukenazijn" bespoten. Dat werkt precies goed!
Ga me schoonmaakazijn halen (toevallig vandaag een goede aanbieding in een doe-het-zelf opgemerkt).
Ga de hond zijn poten wel wat in de mot houden :wink:.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

27 apr 2018, 06:03

Paca;

Na verdamping, is het zuur al weg; gebonden in de bodem.
Voor de hond zijn pootjes zou ik mij geen zorgen maken, als hij geen wondjes heeft voelt hij daar niets van.
Probeer bij jezelf als je een wondje hebt ,dat prikt ,als er geen wonden zijn voel je ook niets op je handen van schoonmaakazijn .
Daarnaast is azijn biologisch afbreekbaar, waardoor het geen nadelige werking heeft op het milieu.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

17 mei 2018, 22:36

Om te eindigen.
Schoonmaakazijn gespoten, het groen verdwijnt snel, vooral de mossen en klaver. Gras duurt iets langer.
Ben content want het ging toch om zo'n 100 vierkante meter kasseitjes.
Amusant detail:  De puber, de chocoladen Labrador dus, durft er zich zelfs al eens in/op rollen alsof ie de meest welriekende koeienvla ontdekt heeft. Niet lachen, heb vroeger een Groenendaal gehad die dat wel eens durfde en ik hoor de Chef nog altijd zeggen: Gijlie komt zo niet binnen! :roll:
Bedankt voor deze werkende suggestie!

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

18 mei 2018, 01:25

Eind goed, al goed.
Thumbs up.
Ondank is 's werelds loon