Wifi storing

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Donky
Lid geworden op: 01 feb 2017, 19:10

13 mei 2018, 13:48

[quote="verhaegen"]het moet gedaan worden via de wps knoppen hoor
dat is de enigste manier waarop ge een verbinding zeker kunt stellen
wps knop op de router 10 seconden ingeduwd houden zodat dat lichtje begint te pinken
en dan via de wifi lijst op de comp verbinding klikken
dat moet gaan[/quote]
Deze handeling heb ik al vele malen gedaan en even zo vaak zonder het gewenste resultaat.
:arrow:
Wat wel bijzonder is, is dat als de laptop wordt opgestart er wel een verbinding komt met de Wifi router, maar geen verbinding gevonden wordt met het netwerk. 
Als we het apparaat aan laten staan blijkt er met vertraging wel een verbinding tot stand te komen en dat blijft dat verder tot dat het afgesloten wordt.
Daarom vermoed ik dat er iets niet goed is met de adapter.
Deze adapter is niet origineel, maar geïnstalleerd nadat de harde schijf is vervangen.
Donky

Donky
Lid geworden op: 01 feb 2017, 19:10

13 mei 2018, 19:18

[quote="verhaegen"]http://www.catalog.update.microsoft.com ... ros+AR5B97

https://www.ath-drivers.eu/download-dri ... 64bit.html[/quote]

De 1e link leverde geen probleem op. Wat moet ik verder met de download doen, behalve 'ergens' opslaan?
Helaas de 2e wel.
Ik word hier naar een website gestuurd die in het Engels is.
Hier zit voor mij het probleem dat ik de Engelse taal niet goed beheers en dus niet weet wat ik moet doen.
Ik heb wel de stap-voor-stap hulp nodig.
Donky

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 mei 2018, 09:02

ik heb die linken met drivers gegeven
maar niet omdat je daar zelf op eigen initiatief van zou gaan downloaden !
omdat je de echte juiste driver op één van die downloads moet hebben , navenant uw wireles kaart
maar ik ben nog altijd niet overtuigd dat het aan die driver zou liggen (maar het is wel een mogelijkheid)
als uw windows 10 altijd alle updates gehad heeft dan staat daar normaal de goede driver al op , geleverd door die updates

maar als je toch wil proberen is het deze
http://download.windowsupdate.com/d/msd ... 02eb01.cab

als je daar op klikt wordt de download onmiddelijk aangeboden
die moet men dan opslaan op de computer
een nieuwe map maken op het bureaublad , de map de naam geven nieuwe driver wireles
het gedownloade er in zetten , en dan het uitpakken in die map
dan moet men bij apparaatbeheer die Qualcomm Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter

op dubbelklikken en kiezen voor tabblad stuurprogramma , en dan voor stuurprogramma bijwerken , en dan op op computer zoeken naar stuurprogrammas ,
als dat niet gevonden wordt op het bureaublad dan moet men het via dezelfde weg doen maar kiezen voor handmatig toewijzen , en via bladeren naar de map gaan van wireles driver op het bureaublad

laaste als het niet lukt , rechtstreeks op de inf bestand rechtsklikken en kiezen voor instaleren (duurd één honderste van een seconde)

best is dit te laten uitvoeren die toch iets meer van een computer kent hoor !

Donky
Lid geworden op: 01 feb 2017, 19:10

17 mei 2018, 20:11

[quote="verhaegen"]ik heb die linken met drivers gegeven
maar niet omdat je daar zelf op eigen initiatief van zou gaan downloaden !
omdat je de echte juiste driver op één van die downloads moet hebben , navenant uw wireles kaart
maar ik ben nog altijd niet overtuigd dat het aan die driver zou liggen (maar het is wel een mogelijkheid)
als uw windows 10 altijd alle updates gehad heeft dan staat daar normaal de goede driver al op , geleverd door die updates

maar als je toch wil proberen is het deze
http://download.windowsupdate.com/d/msd ... 02eb01.cab

als je daar op klikt wordt de download onmiddelijk aangeboden
die moet men dan opslaan op de computer
een nieuwe map maken op het bureaublad , de map de naam geven nieuwe driver wireles
het gedownloade er in zetten , en dan het uitpakken in die map
dan moet men bij apparaatbeheer die Qualcomm Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter

op dubbelklikken en kiezen voor tabblad stuurprogramma , en dan voor stuurprogramma bijwerken , en dan op op computer zoeken naar stuurprogrammas ,
als dat niet gevonden wordt op het bureaublad dan moet men het via dezelfde weg doen maar kiezen voor handmatig toewijzen , en via bladeren naar de map gaan van wireles driver op het bureaublad

laaste als het niet lukt , rechtstreeks op de inf bestand rechtsklikken en kiezen voor instaleren (duurd één honderste van een seconde)

best is dit te laten uitvoeren die toch iets meer van een computer kent hoor ![/quote]


Bij het installeren van de nieuwe harde schijf heb ik ook hulp gehad via dit SeniorenNet.
Mijn kennis van een computer is inderdaad minimaal en alleen gevormd door doen en ervaren met hulp.
Ik vind het dan ook eng om een fout te maken en daarna een goedwerkende laptop met nieuwe harde schijf die geen internet verbinding meer kan maken te hebben.
Als het mogelijk is dan zou ik graag een minutieuse stap-voor-stap (doe dit- geef enter enz.) aanwijzing willen ontvangen. Een fout kan ik mij niet permitteren.
Indien dat niet mogelijk is zal ik moeten afwachten tot ik wel iemand ontmoet die mij zo helpen kan.
Donky

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

18 mei 2018, 12:28

Donky,

Maak een nieuwe map op het bureaublad
Geef die de naam Nieuwe Driver
Klik op de link:
http://download.windowsupdate.com/d/msd ... 02eb01.cab
De download van het archief wordt dadelijk aangeboden.
Duidt aan Bestand Opslaan
Kijk met de verkenner in de map Downloads naar
20940778_6622a4099a7de48083af8ce104357ee9bc02eb01
(de extensie .cab zult je vermoedelijk niet zien staan).
Klik met de rechtermuisknop op: 20940778_6622a4099a7de48083af8ce104357ee9bc02eb01
Klik op Kopiëren
Open op het bureaublad de map Nieuwe Driver
Klik met de rechtermuisknop in het lege vlak
Klik op Plakken
Klik met de rechtermuisknop op: 20940778_6622a4099a7de48083af8ce104357ee9bc02eb01
Klik op Hier Uitpakken of Extract Here
Als alles goed is staan volgende bestanden dan in die map:
Afbeelding
Om de driver te installeren:
Met de rechter muisknop klikken op athw10.inf bestand
Klikken op installeren
De computer terug opstarten.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Donky
Lid geworden op: 01 feb 2017, 19:10

20 mei 2018, 21:12

Hallo Sony,
Tot en met het plakken en opslaan ging alles goed. 
Daarna moest ik de software in de desktop map plaatsen, maar helaas kreeg ik niet de tekst  "Klik op Hier Uitpakken of Extract Here "   op het scherm die  nodig waren om verder te kunnen.
Daarna liep alles in de soep.
Windows10 had een update klaar gezet en wilde die uitpakken. Dit had ik uitgesteld omdat dat mij niet uitkwam.
Vervelend genoeg kon ik deze mail ook nog niet maken omdat er andere bezigheden waren die voorrang hadden. Ik had de laptop aan laten staan
De updaten  is vervolgens door windows gestart en toen ik weer thuis kwam kreeg ik de volgende vraag op het scherm "Kies de toetsenbordindeling" Dat heb ik gedaan en daarna kwam op het scherm een keuze opdracht: 
1 Doorgaan. Doorgaan naar Windows Rollback
2 Ander bestuurssysteem. Doorgaan met een andere geïnstalleerde versie van Windows.
3 Probleem oplossen. Pc opnieuw instellen of geavanceerde opties bekijken.
4 De pc afsluiten.

* Als ik 1 kies start de laptop opnieuw op en alles herhaalt zich.

* Als ik 2 kies krijg ik de keuze uit:
a) Windows Rollerback;
b) Windows 10 Op volume 1 
c) Windows 10 Op volume 1 (identiek)
Onderaan staat de mogelijkheid om "Standaardinstellingen wijzigen".
Als ik a) kiest start de laptop weer op en volgt herhaling.
Als ik b) kies start de laptop op en krijg ik het  startscherm met inlog kader, maar inloggen gaat niet. Ik gebruik hier een code en ik krijg de melding dat "De gebruiker of het wachtwoord is onjuist"  Er is een mogelijkheid om het vergeten wachtwoord op te vragen, maar daar komt een melding: Er kan geen verbinding met de service ProfSvc worden gemaakt. Neem contact op met de systeembeheerder. Als ik op OK klik opent het startscherm weer met de inlog.
Nu heb ik alleen de mogelijkheid om op nieuw op te starten en krijg ik weer de zelfde vraag over toetsenbord enz.
* Als ik 3 kies krijg ik een scherm met Geavanceerde opties
a) Systeemherstel Windows herstellen met een herstelpunt dat op uw pc is opgeslagen.
b) Teruggaan naar vorige versie.
c) Herstellen met installatie kopie. Windows herstellen met een bepaald systeeminstallatiebestand
d) Opstartherstel Probleem oplossen die er voor zorgen dat Windows niet kan worden geladen
e) Opdrachtpromt. De opdrachtpromt gebruiken voor geavanceerde probleemoplossing.
* a) Er word geen herstelpunt gevonden
* b) Dat werkt ook niet
* c) Er is geen installatiekopie nadat de harde schijf is vervangen word de originele versie van Win 7 niet meer herkent.
*d) en *e) niet geprobeerd ! Kun je nog helpen :?:? :(
Donky

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

21 mei 2018, 17:00

Donky,

eerlijk gezegd ik begrijp er niets van.
Je hebt geen "goede" Wifi verbinding met de laptop (min 5 jaar).
Als ik je laatste bericht lees en begrijp is daar een upgrade van
Windows 7 naar Windows 10 op uitgevoerd ?

De driver update voor de netwerk adapter werd niet uitgevoerd ?
Toch was er dan schijnbaar wel verbinding, gezien de aanbieding
van de "grote" update ?
Die is dan blijkbaar zeker niet gelukt (je kunt het niet weten want
je was niet aanwezig ?)

Als de upgrade van Windows 7 naar Windows10 werd uitgevoerd
is er dan nagekeken of de hardware voldoet aan de vereisten voor
Windows 10 ?

Als je nog een reserve kopie hebt van Windows 7 probeer die dan
terug te installeren, een andere oplossing zie ik niet zitten.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 mei 2018, 17:25

eigenlijk zou je die inlog -wachtwoord moeten weten
indertijd is dat ingegeven

eigenlijk zou je moeten opstarten in veilige modus , en dan administrator kiezen
ofwel laat je dat paswoord invullen leeg en duw je de entertoets (dan is der nooit een paswoord opgezet)
ofwel moet je proberen te herinneren
of win7 opnieuw instaleren

Donky
Lid geworden op: 01 feb 2017, 19:10

22 mei 2018, 13:37

[quote="Sony"]Donky,

eerlijk gezegd ik begrijp er niets van.
Je hebt geen "goede" Wifi verbinding met de laptop (min 5 jaar).
Als ik je laatste bericht lees en begrijp is daar een upgrade van
Windows 7 naar Windows 10 op uitgevoerd ?

De driver update voor de netwerk adapter werd niet uitgevoerd ?
Toch was er dan schijnbaar wel verbinding, gezien de aanbieding
van de "grote" update ?
Die is dan blijkbaar zeker niet gelukt (je kunt het niet weten want
je was niet aanwezig ?)

Als de upgrade van Windows 7 naar Windows10 werd uitgevoerd
is er dan nagekeken of de hardware voldoet aan de vereisten voor
Windows 10 ?

Als je nog een reserve kopie hebt van Windows 7 probeer die dan
terug te installeren, een andere oplossing zie ik niet zitten.

Sony[/quote]
Na de upgrate van 7 naar 10 heeft alles goed gewerkt. Klopt dus. Maar begin vorig jaar is er koffie overheen gegaan en is de harde schijf kapot gegaan. De is vervangen en Win 7 werkte niet meer. Hoe toen Win 10 er weer opgekomen is weet ik niet meer, maar het was wel gelukt, maar iets werkte niet meer naar behoren. Daarna is met hulp van een van jullie nieuwe driver geïnstalleerd. Nu is er storing gekomen en vervolgens .......zie hierboven.   
Donky

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

22 mei 2018, 15:31

Beste Donky,

na je laatste bericht begrijp je toch zelf hoop ik, dat hulp
op afstand geven, met die uitleg, niet mogelijk is.
Best mogelijke oplossing: Laat de hardware nakijken en
als de pc er voor geschikt is, koop dan een lagale
Windows 10 versie op stick en doe of laat een nieuwe
installatie uitvoeren.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Donky
Lid geworden op: 01 feb 2017, 19:10

25 mei 2018, 20:24

[quote="Sony"]Donky,

eerlijk gezegd ik begrijp er niets van.
Je hebt geen "goede" Wifi verbinding met de laptop (min 5 jaar).
Als ik je laatste bericht lees en begrijp is daar een upgrade van
Windows 7 naar Windows 10 op uitgevoerd ?

De driver update voor de netwerk adapter werd niet uitgevoerd ?
Toch was er dan schijnbaar wel verbinding, gezien de aanbieding
van de "grote" update ?
Die is dan blijkbaar zeker niet gelukt (je kunt het niet weten want
je was niet aanwezig ?)

Als de upgrade van Windows 7 naar Windows10 werd uitgevoerd
is er dan nagekeken of de hardware voldoet aan de vereisten voor
Windows 10 ?

Als je nog een reserve kopie hebt van Windows 7 probeer die dan
terug te installeren, een andere oplossing zie ik niet zitten.

Sony[/quote 
Nadat de harde schijf opnieuw was gemonteerd is op internet gezocht naar Win 10. Dat is gevonden en er zijn ook een paar drivers gevonden en geïnstalleerd.
Later bleek dit niet de juiste manier te zijn geweest. Met die hulp van toen, kom ik nu niet meer verder.
Met hulp van iemand van SeniorenNet zijn daarna andere drivers geplaatst. Het contact krijgen met de Wifi was toen ook een groot probleem Helaas ben ik zijn naam kwijt van de persoon die mij geholpen heeft.
Ook toen ging de hulp via onze 2e pc, stap-voor-stap.
Kan het hele proces misschien opnieuw gedaan worden. Te starten op de Opdrachtpromt. Ik heb nog steeds de 4  originele Recovery cd's van Win7.
Win 7 wil niet direct opstarten, wordt nu niet herkend.
Donky

Donky
Lid geworden op: 01 feb 2017, 19:10

25 mei 2018, 20:30

[quote="verhaegen"]eigenlijk zou je die inlog -wachtwoord moeten weten
indertijd is dat ingegeven

eigenlijk zou je moeten opstarten in veilige modus , en dan administrator kiezen
ofwel laat je dat paswoord invullen leeg en duw je de entertoets (dan is der nooit een paswoord opgezet)
ofwel moet je proberen te herinneren
of win7 opnieuw instaleren[/quote]

Ik gebruikte geen wachtwoord maar een code. Deze code wordt niet herkent. Ook het oude wachtwoord word niet herkent.
Geprobeerd op te starten via de veilige modus, maar ook dat loop niet meer goed. Ik krijg dan de volgende tekst op het scherm:
"HERSTEL
Het lijkt alsof Windows niet op gepaste wijze is geladen"
Verder kom ik niet en krijg ik weer het scherm dat mij het Toetsenbord laat kiezen.
Donky

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

26 mei 2018, 10:48

als die code niet herkend wordt
is dat meestal teken dat de numlock niet aan staat (en men zelf eerst de numlock moet aan zetten na de start )

https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... windows-10


maar ik vrees dat ge toch opnieuw gaat moeten instaleren , of repareren via de installatie media van win 10
of anders de win7 der terug op zetten via de recovery cd's die je hebt
dat is gewoon met véél gedult te doen
de eerste cd in de cd lezer leggen , de comp opnieuw starten , en dan zal je gevraagd worden om op een toets te drukken als je wilt instaleren
dan is het gewoon de wizzard volgen (maar heel véél gedult hebben en het nooit afbreken of stoppen )
soms lijkt het alsof die gedaan heeft of oke is , maar gaat die na een tijd toch nog verder !

Donky
Lid geworden op: 01 feb 2017, 19:10

27 mei 2018, 17:22

[quote="verhaegen"]als die code niet herkend wordt
is dat meestal teken dat de numlock niet aan staat (en men zelf eerst de numlock moet aan zetten na de start )

https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... windows-10


maar ik vrees dat ge toch opnieuw gaat moeten instaleren , of repareren via de installatie media van win 10
of anders de win7 der terug op zetten via de recovery cd's die je hebt
dat is gewoon met véél gedult te doen
de eerste cd in de cd lezer leggen , de comp opnieuw starten , en dan zal je gevraagd worden om op een toets te drukken als je wilt installeren
dan is het gewoon de wizzard volgen (maar heel véél gedult hebben en het nooit afbreken of stoppen )
soms lijkt het alsof die gedaan heeft of oke is , maar gaat die na een tijd toch nog verder ![/quote]

Zodra ik de Laptop aan zet krijg ik al gelijk de opdracht om het toetsenbord te kiezen, daarna loopt niet meer goed.
Ook als ik probeer op te starten met F8 gaat het niet goed. Met de link van Windows support kan ik dus ook niets aanvangen.
 
Is het mogelijk om de harde schijf geheel te wissen (zoal bij een nieuwe) en dan opnieuw van de nodige software te voorzien? 
Donky