Hoeveel sparen om hetzelfde pensioen als ambtenaar te hebbe

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

20 mei 2018, 12:09

Wil. schreef:ambtenaren hebben voor hun pensioen gewerkt en 'gespaard'.
Netto-ontvangers sparen niet, die parasiteren op mensen die voor economische welvaart zorgen.
U bent een verstopte werkloze en dient bijgevolg een werklozenuitkering te krijgen.
dejules

20 mei 2018, 12:13

Wil. schreef:wekt bij mij enkel een vorm van plezier op omdat jij overduidelijk bij die rijkelijk spenderende mensen uit de privé hebt gehoord voor wie 'het niet op kon'. 
Uw ambtenaren-maffia heeft de voordelen vd privé gecumuleerd met de voordelen vd ambtenarij. Jullie hebben de nadelen niet meegenomen en dat is georganiseerde diefstal. 
dejules

20 mei 2018, 12:14

Wil. schreef: ga straks een toerke fietsen tot bij een ex-collega.
Waarschijnlijk een acod-er die sedert zijn 50ste ligt leeg te lopen in zijn vervroegd pensioen à rato van 80% van zijn laatste en maximale loon.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mei 2018, 12:16

Die 80%, dat pikt, hé julio?  Jaloezie is een raar beestje, dat blijkt eens te meer.
Voor de rest sla je ernaar als een blinde naar een ei, maar het kan me  écht niet schelen. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

20 mei 2018, 13:38

Wil. schreef:
dejules schreef:  Indien ambtenaren een dubbel pensioen wensen moeten ze daar maar voor sparen of werken.
Ambtenaren hebben geen dubbel pensioen. Ze hebben een juist pensioen. Dat anderen minder hebben betekent niet dat ambtenaren te veel hebben.

Ten tweede: ambtenaren hebben voor hun pensioen gewerkt en 'gespaard'. Dat hebben ze gedaan door in hun aanvangsjaren voor een hongerloon te werken. Hetgeen ze toen te weinig hebben gekregen, wordt hen terecht nu bijgegeven. Vandaar de term 'uitgesteld loon'.

Degenen die vroeger grote sier konden maken met hun veel grotere wedde (de krekels) moeten nu niet komen jammeren en klagen bij de mieren die elke frank drie keer hebben omgedraaid om rond te komen (de mieren).

Jouw geëmmer en geblèr, julio, wekt bij mij enkel een vorm van plezier op omdat jij overduidelijk bij die rijkelijk spenderende mensen uit de privé hebt gehoord voor wie 'het niet op kon'.  De rollen zijn nu omgedraaid. Het is waar: ik krijg mijn pensioen eigenlijk niet op door mijn gewone levensstijl te behouden. Maar ik denk er nog niet aan om aan parasitaire statutaire werklozensteun trekkers een halve eurocent over te dragen.

De zon schijnt hier alweer. Ik ga straks een toerke fietsen tot bij een ex-collega.
:lol: :lol: :lol:
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

20 mei 2018, 14:00

Wil. schreef:Die 80%, dat pikt, hé julio?  Jaloezie is een raar beestje, dat blijkt eens te meer.
Voor de rest sla je ernaar als een blinde naar een ei, maar het kan me  écht niet schelen. :lol:
Als het u écht niet kan schelen,waarom reageer dan op alles wat de Jul hier post??
Ge trapt er elke weer met uw twee voeten in.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mei 2018, 14:12

Ik reageerde enkel op zijn verwijzing naar die 80%. Maar dat hij een openbaring heeft gehad die hem vertelde dat ik bij de ACOD  gewerkt heb :lol: ofwel dat ik aan het loket bij de post heb gezeten of heel mijn leven het verkeer heb geregeld, dat kan mij echt niks schelen.

Voor de rest geef ik wat tegengas, gewoon om hem te jennen. (slecht karakter, zeker?)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

21 mei 2018, 11:33

Heeft die Dejules hier misschiens een monopolie? Dacht het niet. Waar denk je dat die thuishoort? Psychiatrische instelling, zorgcentrum of gewoon thuiszorg?