Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

12 mei 2018, 15:03

Wil. schreef:Het is niet voor niks dat er 15.000 ingenieurs worden gezocht.
Er zijn meer dan 5.000 ingenieurs te kort, zegt Agoria, de federatie van de technologische industrie.

Maar volgens cijfers van de VDAB zijn er ook ruim 2.400 ingenieurs op zoek naar een baan.

Het is een paradox waar een nieuw proefproject voor langdurig werkzoekende ingenieurs probeert op in te spelen, in een samenwerking tussen bedrijven, universiteiten en overheid.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/13 ... --maar-oo/


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/13 ... --maar-oo/

Wilpunt, waarom liegt U steeds?
dejules

16 mei 2018, 23:44

Een deel van de productie van Hoegaarden verhuist naar China. Vanaf 1 juni wordt er niet langer zeven dagen op zeven gebrouwen in de brouwerij in Hoegaarden.

https://www.tijd.be/ondernemen/voeding- ... 12409.html

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 mei 2018, 10:32

Die 1500 die geen job vinden zijn waarschijnlijk de kerels die denken dat een leidinggevende job een  9 tot 17 job is met liefst een auto computer en gsm.
Ik hoor een tekort in de produktie van de chemie; een tekort aan mekaniekers bij ons liftbedrijf; een tekort aan syndicussen bij ons bureau.
Iedereen wil veel verdienen zonder prestatie.
dejules

17 mei 2018, 10:47

voorn schreef: Ik hoor een tekort in de produktie van de chemie; een tekort aan mekaniekers bij ons liftbedrijf; een tekort aan syndicussen bij ons bureau.
Voor elke 10 mensen die in pensioenleeftijd komen staan slechts 6 jongeren. Nu moet dat ook matchen want in een ambtenarenland studeren niet veel jongeren voor ingenieur of een technisch beroep.
Er zijn niet veel opties : verdere automatisering, delokalisatie, economische migranten importeren. 
Een aantal beroepen kan je niet delokaliseren : zorg, kinderopvang, poetsen, … Dit zijn allemaal met overheidsgeld betaalde jobs.
Voel je het aankomen?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

17 mei 2018, 12:02

Je plaat draait door,  leg die toch eens af!
dejules

17 mei 2018, 13:02

Horus1 schreef:Je plaat draait door,  leg die toch eens af!
U komt uit de statutaire leegloperij of had U een zelfstandige activiteit?
Heeft U ooit actief bijgedragen aan de economie?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

17 mei 2018, 17:33

Meer dan jij, hangmatter!  Blijkbaar een heel selectief geheugen!
dejules

17 mei 2018, 20:21

Horus1 schreef:Meer dan jij, hangmatter!  Blijkbaar een heel selectief geheugen!
Kunt U vertellen voor welk bedrijf (bedrijven) U economisch actief bent geweest, uw functie en de duur van de tewerkstelling alsook de uitoefening van uw zelfstandige activiteit(-en)?
Om nog eens te verduidelijken : U had de juiste pensioenkeuze gemaakt maar U komt niet uit de statutaire leegloperij, toch?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

18 mei 2018, 19:47

Inderdaad en die keuze heb jij niet gemaakt en ben jij hier de pineut. Spijtig genoeg worden alle overblijvende forumgangers veroordeelt om iedere dag met dezelfde flauwekul van jou geconfronteerd te worden. Ga in behandeling manneke, volgens Maggie kost je dat maar 3 euro per sessie. Trouwens heb voor hetzelfde bedrijf gewerkt als jij beweert aanwezig geweest te zijn in het weekend.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

19 mei 2018, 10:13

Als je in de privé tot de hoogste pensioenen komt en daarbij een redelijke groepsverzekering krijgt kom je zeker toe.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

19 mei 2018, 14:24

Als je in de privé tot de hoogste pensioenen komt en daarbij een redelijke groepsverzekering krijgt kom je zeker toe.
De vraag is ,hoe kom je in de hoogste pensioenen als arbeider?
Ik heb 38 jaar international ,veel uren en week en veel week=end's gewerkt,alles in het wit,mij blauw betaald aan belastingen, in mijn tijd was er van groepsverzekering geen sprake en dikke de hane heeft er dan nog een loonstop opgezet, mijn vrouw is gestraft omdat ze haar kinderen zelf heeft grootgebracht,en ik ben blij dat we een eigen huis hebben,want anders was het met ons gezinspensioentje maar een mager beestje.
En ja ik heb 46 dienstjaren, van mijn 14 jaar op fabriek, dan verplicht in het leger en dan vrachtwagen bestuurder :(
Nu is het modewoord"werkdruk" ze gaan tot hun 25 jaar of langer naar school,en willen op hun 50 jaar een dik pensioen hebben,en ze lopen van dokter naar dokter omdat ze allemaal denken dat ze een zwaar beroep hebben,tja,dat kan niet blijven duren hè.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

19 mei 2018, 16:36

Umicore Hoboken strijdt tegen een tekort van 160 productie arbeiders.
De meesten vloeien af naar de chemie wat vergelijkbaar is; maar sociaal en wat verloning betreft interessanter is. Daar er in die sector een tekort is aan shiftarbeiders met een hogere technische opleiding of ervaring.
dejules

22 mei 2018, 10:40

voorn schreef:Umicore Hoboken strijdt tegen een tekort van 160 productie arbeiders.
Umicore heeft ook gezegd dat die allemaal vervangen geraken omdat die niet allemaal op dezelfde dag met pensioen gaan.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

30 mei 2018, 09:53

De baggerbedrijven kampen ook met een enorm tekort.
Maar wat zoeken ze Stuurmannen, werktuigkundigen, kraanmannen;pijpfitters.?
En men is maanden van huis.
Was wel iets voor mij geweest als werktuigkundige.