Verkenner - inhoud map verdwenen - ook in externe HDD's

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

23 mei 2018, 11:41

Besten,

In de Verkenner in "Deze PC" staan de verscheidene mappen.
Daarin heb ik een persoonlijke map staan waarvan ik de inhoud regelmatig bijwerk naargelang er zich iets voor doet.
Steeds - wanneer ik een bijvulling heb gedaan - maak ik een BackUp op mijn 2e interne schijf en ook op 2 externe schijven - die nooit gekoppeld liggen aan mijn PC - enkel wanneer ik mijn BackUp doe.

Opmerking 1 :
Dit weekend opende ik die map om een bijvulling te doen en constateerde dat de map LEEG was.
Ik opende dan mijn BackUps en alle 3 waren die ook leeg ???

Ik heb dan verscheidene recovery programma's gebruikt voor het terug verkrijgen van verloren documenten :
Recuva - PC Inspector Files - Restauration -    maar allen zonder resultaat - de map werd niet teruggevonden.
Uiteindelijk gebruikte ik het programma "Undelete 360" want die geeft alles dat gedeled werd met de vermelding of het nog beschikbaar is of het overschreven werd en dus niet meer te recupereren is.
Ook daarin staat mijn map niet.

Voor zover ik weet staat alles dat wordt weggedaan wel nog op de schijf en is terug te halen - uitzonderlijk met de melding "overschreven" -.

Opmerking 2 :
Per toeval keek ik in "Prullenbak" en wat vindt ik daarin : de bewuste map staat er 4 x in - data : 2015-2016-2017- Januari 2018 ????????????
Januari 2018 kon ik dus terughalen verder gebruiken en aanvullen tot op heden  =  GELUK.
Maar ik weet zekers dat ik begin mei 2018 nog bijvullingen heb gedaan en deze zijn verdwenen ???
Maar 2015-2016-2017 - die zijn in die jaren weggedaan, daar ik steeds de oudsten weg doe en alleen die van het lopende jaar behoud -voor alle zekerheid in dit jaar.
Van waar komen die drie ineens ???

Opmerking 3 :
Ik had onlangs de laatste update van Windows 10 gekregen en laten installeren.
Ik ben ook eens gaan zien naar " Herstelpunten " om eventueel een vroegere datum te herinstallen.
Maar groot was mijn verwondering dat er geen enkele in stond buiten de update van Windows 10 ?????

Zou die Windows 10 update er iets mee kunnen te maken hebben ?
Maar wat met die 2 externe HDD's dan ?

Besten,
Door die ???????? in de Prullenbak heb ik mijn map toch kunnen terughebben en terug aan vullen.
Maar toch blijft bij mij de vragen  over opmerking 2 en 3.

Als er iemand is die hierop een antwoord zou hebben, dan vernam ik die graag.

Flamingo 8O :?: :evil:
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST