Twee maal betalen

Vragen/antwoorden betreffende recht.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

19 mei 2018, 07:31

Ik heb een probleem met mijn elektriciteit en laat een elektricien komen. Er wordt geen specifiek probleem gevonden maar na wat gepruts aan een stekker lijkt een van de problemen opgelost. Niet zo, echter. De man is goed en wel de deur uit en ik zit weer met hetzelfde probleem. Hij laat weten dat hij twee dagen later zal terugkomen. Bij het tweede bezoek wordt weer niets gedaan maar aangezien ik zelf een toestel op een andere zekering heb gezet, lijkt een van de problemen daarmee opgelost en wordt dat als diagnose vastgesteld.
Nu krijg ik echter een rekening waarbij TWEE huisbezoeken worden aangerekend. Daar kan ik me niet mee akkoord verklaren omdat het me toch lijkt dat het tweede bezoek valt onder de garantie van het eerste bezoek en bovendien het probleem nog steeds niet opgelost is.
Ik heb hem schriftelijk op de hoogte gebracht dat ik zijn faktuur betwist. Maar als hij hier niet mee akkoord gaat, wat zijn dan mijn verdere rechten en opties ?
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

19 mei 2018, 08:43

Dan zal je verder moeten gaan via gerecht of eerst nog eens horen bij Testaankoop. Heb je geen uitbreiding op je brandverzekering bv? Een extra bijstand? Dan kan je het via daar proberen te laten regelen. 

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

19 mei 2018, 09:34

Normaal zal je die twee facturen moeten betalen, anders naar vrederechter !

Als je ziek bent en je gaat naar de dokter betaal je , en als je de volgende week nog steeds ziek bent zou je niet moeten betalen want het is de zelfde ziekte !!!

Toch een zeer rare redenering ! :lol:
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

19 mei 2018, 15:31

gerecht??
gewoon de tweede factuur betwisten en enkel de eerste betalen.
voor zo'n klein bedrag gaat die man geen procedure opstarten, wees maar gerust.
Ondank is 's werelds loon

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

19 mei 2018, 15:49

maior domus schreef:gerecht??
gewoon de tweede factuur betwisten en enkel de eerste betalen.
voor zo'n klein bedrag gaat die man geen procedure opstarten, wees maar gerust.
Beide interventies staan samen op één faktuur...
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

19 mei 2018, 20:57

maior domus schreef:
voor zo'n klein bedrag gaat die man geen procedure opstarten, wees maar gerust.
Dit betwijfel ik want bijna alle zelfstandigen hebben tegenwoordig daar een rechtsverzekering voor, en die werken met incasso . en de lol niet vertellen dat incasso hier in Belgie niks kunnen, dit is verleden tijd, ze hebben advocaten en werken met deurwaarders en gaan snel naar de rechtbank voor een vonnis. zelfs voor 50€ doet men het al, het is toch de verliezer die het grootste gedeelte betaald.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

22 mei 2018, 07:07

Is dat iets voor het vredegerecht ?
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

22 mei 2018, 07:53

Junior;
Alvorens je beslist om de factuur niet te betalen raad ik aan te kijken over hoeveel geld het gaat. Niet-betalen durft wel eens tot gerechtelijke procedure leiden, waarbij je door gebrek aan bewijs een veroordeling riskeert tot zowel de factuur als de kosten (die al snel oplopen, zowel met als zonder advocaat). Vraag je dus goed af of het sop de kool waard is.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

22 mei 2018, 09:18

leggen zoals de kiekens ; anders .......

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

23 mei 2018, 09:31

Junior schreef:Nu krijg ik echter een rekening waarbij TWEE huisbezoeken worden aangerekend. Daar kan ik me niet mee akkoord verklaren omdat het me toch lijkt dat het tweede bezoek valt onder de garantie van het eerste bezoek en bovendien het probleem nog steeds niet opgelost is.
Ik heb hem schriftelijk op de hoogte gebracht dat ik zijn faktuur betwist. Maar als hij hier niet mee akkoord gaat, wat zijn dan mijn verdere rechten en opties ?
Bij een depannage is er geen sprake van garantie, wat je wel eventueel zou kunnen doen is het feit inroepen dat het probleem nog steeds niet opgelost is maar dan ga je toch nog twee verplaatsingen aan je been hebben. Laat je echter niet intimideren als hij met een rechtszaak zou dreigen, ik vermoed dat hij ook zal inzien dat het hem meer gaat kosten dan het opbrengt.
De omschrijving van zijn uitgevoerde werken op de factuur is anders ook een belangrijk element.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

23 mei 2018, 09:43

Probleem opgelost ! :)
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

24 mei 2018, 01:16

Junior schreef:Probleem opgelost ! :)
Aha, nu maakt ge ons nieuwsgierig natuurlijk ...

:)
Ondank is 's werelds loon

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

24 mei 2018, 07:23

maior domus schreef:
Junior schreef:Probleem opgelost ! :)
Aha, nu maakt ge ons nieuwsgierig natuurlijk ...

:)
Zoals gewenst wordt het tweede bezoek niet aangerekend.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

24 mei 2018, 09:11

Junior schreef: Zoals gewenst wordt het tweede bezoek niet aangerekend.
Eind goed al goed.

Thumbs up !
Ondank is 's werelds loon