Er was een tijd ...

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

26 mei 2018, 14:19

@Wil: ordehandhaving betekent alleen nog de wetten volgen voor óns, autochtone burgers en liefst met torenhoge en buiten proportie boetes...asieleisers, migranten en vooral moslims moeten ze met rust laten en laten begaan.
Dan is het logisch dat naar de politie wordt gewezen omdat zij hun werk doen, ze weten vast nog niet dat de wetten al niet meer gelden voor moslims/vluchtelingen/illegalen etc...
Justitie geeft daar zelfs bijna dagelijks het voorbeeld van: werkstrafjes en laten beschikken...hoe zwaarder de crimineel, hoe meer bescherming, enkel voor vreemd tuig en daarvoor wringt de politiek en justitie zich in de meest onvoorstelbare bochten.

Wat pas hallucinant is, dat sommigen van eigen bevolking dan nog hun discriminatie toejuichen door criminelen te verdedigen en de politie als zondebok blijven aanwijzen.  :roll:
Gast

26 mei 2018, 14:58

@Wil.

Manu militiari , jawohl. En aangezien dat kind achter het stuur zat , stopt de auto meteen omdat de wagen stuurloos werd.

NV(A)'ers zijn misschien tot dit soort stupiede redeneringen gebrainwasht , maar verlang dat niet van een linkewinkie.

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

26 mei 2018, 15:21

De Wever heeft gelijk. De Verantwoording ligt bij de ouders

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

26 mei 2018, 15:22

De Wever heeft gelijk. De Verantwoording ligt bij de ouders

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 mei 2018, 15:50

The Spirit of Flanders schreef:@Wil.

Manu militiari , jawohl. En aangezien dat kind achter het stuur zat , stopt de auto meteen omdat de wagen stuurloos werd.

NV(A)'ers zijn misschien tot dit soort stupiede redeneringen gebrainwasht , maar verlang dat niet van een linkewinkie.
Graag aanwijzen waar ik  een redeneerfout heb gemaakt,  aub.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

26 mei 2018, 17:40

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:@Wil.

Manu militiari , jawohl. En aangezien dat kind achter het stuur zat , stopt de auto meteen omdat de wagen stuurloos werd.

NV(A)'ers zijn misschien tot dit soort stupiede redeneringen gebrainwasht , maar verlang dat niet van een linkewinkie.
Graag aanwijzen waar ik  een redeneerfout heb gemaakt,  aub.
Ik beweer niet dat jij fout redeneert. Dit manu militari optreden is wel een cow-boy verhaal en bewijst dat er iets , nee veel , mankeert aan de opleiding en de selectie van polititiemensen.

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

26 mei 2018, 17:53

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:@Wil.

Manu militiari , jawohl. En aangezien dat kind achter het stuur zat , stopt de auto meteen omdat de wagen stuurloos werd.

NV(A)'ers zijn misschien tot dit soort stupiede redeneringen gebrainwasht , maar verlang dat niet van een linkewinkie.
Graag aanwijzen waar ik  een redeneerfout heb gemaakt,  aub.
Ik beweer niet dat jij fout redeneert. Dit manu militari optreden is wel een cow-boy verhaal en bewijst dat er iets , nee veel , mankeert aan de opleiding en de selectie van polititiemensen.
je bent te links en op de koop toe bloedrood. 
Gast

26 mei 2018, 17:56

Dank u , dat strekt mij tot eer , en ik ben er nog eens fier op ook. :D

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 mei 2018, 19:50

The Spirit of Flanders schreef: Ik beweer niet dat jij fout redeneert. Dit manu militari optreden is wel een cow-boy verhaal en bewijst dat er iets , nee veel , mankeert aan de opleiding en de selectie van polititiemensen.
Wel, Sof, daarop zal het onderzoek nu precies betrekking hebben en dan zal blijken of er volgens de regels van de kunst is gehandeld.
JIJ veroordeelt al op voorhand: " bewijst dat er iets , nee veel , mankeert aan de opleiding en de selectie van politiemensen"

Je bent vooringenomen. Zou je linkselende ingesteldheid daar iets mee te maken hebben? (de vraag is retorisch).
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

26 mei 2018, 21:35

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef: Ik beweer niet dat jij fout redeneert. Dit manu militari optreden is wel een cow-boy verhaal en bewijst dat er iets , nee veel , mankeert aan de opleiding en de selectie van polititiemensen.
Wel, Sof, daarop zal het onderzoek nu precies betrekking hebben en dan zal blijken of er volgens de regels van de kunst is gehandeld.
JIJ veroordeelt al op voorhand: " bewijst dat er iets , nee veel , mankeert aan de opleiding en de selectie van politiemensen"

Je bent vooringenomen. Zou je linkselende ingesteldheid daar iets mee te maken hebben? (de vraag is retorisch).
Ik schreef het al : een agent schiet niet zomaar als hij daar goesting voor heeft , of erger uit een inpulsieve reactie , en dan nog zonder goed te mikken. Moet de agent daarvoor boeten ? Neen , hij moet terug in opleiding , en laat het ons duidelijk stellen , na 1 jaar opleiding ben je agent en mag je met een wapen rondlopen. Bij de rijkswacht van destijds ging het er strenger en grondiger aan toe , en het zou bij de politie ook wat meer van dat mogen zijn. Ze krijgen bvb. slechts 188 studie-uren geweld- en stressbeheer tijdens hun jaar opleiding. ( http://www.jobpol.be/home/inspecteur_opleiding/ )

Klinkt dit "links" ? Dit is een oproep naar meer kwaliteit in de dienstverlening , en niet alleen in de dienstverlening van de politie , maar ook voor meer kwaliteit in alle openbare diensten.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

26 mei 2018, 21:42

The Spirit of Flanders schreef:
Ik beweer niet dat jij fout redeneert. Dit manu militari optreden is wel een cow-boy verhaal en bewijst dat er iets , nee veel , mankeert aan de opleiding en de selectie van polititiemensen.
Tweeouders besluiten om illegaal naar hier te komen, en leggen daarvoor hun lot in
handen van criminele mensensmokkelaars.

Ze kruipen met een kind van 2 temidden van 2dozijn anderen in een stampvolle, gammele camionette.
Die camionette is met niks in regel, en er hangteen gestolen nummerplaat aan.
Vooraleer in die camionette te kruipen, hebben zegeen moment overwogen om hier in dit land asiel aan te vragen, ook al had het
hen én hun kinderen gegarandeerd bed, bad en brood opgeleverd.
Die camionette krijgt in de smiezen dat ze ontdektzijn door een politiepatrouille, en besluit het dan maar op een koersen te
zetten.
Geen 5 kilometer, wel VIJF EN TACHTIG.
De politie heeft dus anderhalf uur lang met man enmacht geprobeerd om twee dozijn illegalen en een mafketel van een bestuurder
tot verstand en redelijk inzicht te brengen, doch tevergeefs.
Maar nu komt het :
Wanneer dan blijkt dat de politiemensen geen enkelalternatief meer hebben dan te grijpen naar hun dienstwapen dat er (mag ik
hopen) toch niet aanhangt als ornament, dan worden de rollen omgekeerd, en is
niet enkel de politie crimineel, maar zijn tegelijk ook 2 bevoegde
voogdijministers tot moordenaars gelabeld !!
De illegale ouders die met de Engelse droom voorogen hun kroost blootstelden aan onvergeeflijke toestanden mogen vandaag geen
moment op hun gedrag worden aangesproken. Het zou vanuit een obligate empathie
post mortem niet passend zijn, nietwaar ?

Die ouders mogen ze voor mijn part de rest van hun leven achter de tralies gooien wegens moord op hun bloedeigen kind! 
Gast

26 mei 2018, 21:50

Dat cursief gebral is totaal naast de kwestie van wat de politie eigelijk hadden moeten en kunnen doen. Dit begint verdomd goed op Amerikaans politiegedrag te lijken. Moet dat hier ook komen ?

En daarbij dat gezin met dat kind betrekken en er op schimpen is geen excuus of vergoelijking , integendeel het is een bewijs hoe verzuurd gans de extreem rechtse janboel zich profileert. Gewoon walgelijk .... Er kon evengoed iemand anders gewond of gedood zijn geraakt door die zogenaamde "verdwaalde" kogel , dat ging geen verschil maken voor wat betreft de fout die werd gemaakt.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

26 mei 2018, 21:55

The Spirit of Flanders schreef:Dat cursief gebral is totaal naast de kwestie van wat de politie eigelijk hadden moeten en kunnen doen. Dit begint verdomd goed op Amerikaans politiegedrag te lijken. Moet dat hier ook komen ?

En daarbij dat gezin met dat kind betrekken en er op schimpen is geen excuus of vergoelijking , integendeel het is een bewijs hoe verzuurd gans de extreem rechtse janboel zich profileert. Gewoon walgelijk ....
Wat een gelul toch :  die ouders ….. nee  de naam ouders is dat ongedierte niet meer waardig als ze hun kind blootstellen als menselijk schild !
Gast

26 mei 2018, 22:06

Paul Siemons schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Dat cursief gebral is totaal naast de kwestie van wat de politie eigelijk hadden moeten en kunnen doen. Dit begint verdomd goed op Amerikaans politiegedrag te lijken. Moet dat hier ook komen ?

En daarbij dat gezin met dat kind betrekken en er op schimpen is geen excuus of vergoelijking , integendeel het is een bewijs hoe verzuurd gans de extreem rechtse janboel zich profileert. Gewoon walgelijk ....
Wat een gelul toch :  die ouders ….. nee  de naam ouders is dat ongedierte niet meer waardig als ze hun kind blootstellen als menselijk schild !
In godsnaam toch , hebben die ouders hun kind voor de loop van dat pistool gehouden misschien ? Dat kind was er op de verkeerde plaats en op het verkeerde moment , en daar kunnen die ouders ook niets aan doen. Hadden de ouders er met dat kind niet in dat busje aanwezig geweest , dan had iemand anders de kogel in zijn lijf gekregen.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

26 mei 2018, 22:13

The Spirit of Flanders schreef:
In godsnaam toch , hebben die ouders hun kind voor de loop van dat pistool gehouden misschien ? Dat kind was er op de verkeerde plaats en op het verkeerde moment , en daar kunnen die ouders ook niets aan doen. Hadden de ouders er met dat kind niet in dat busje aanwezig geweest , dan had iemand anders de kogel in zijn lijf gekregen.
Het zou er verdorie nog moeten aan mankeren dat dat uitschot niet verantwoordelijk zou zijn voor de moord die ze op hun bloedeigen kind hebben gepleegd ……  reeds TWEE maal daarvoor hebben ze die onmensen al uit vrachtwagens gehaald en nog waren ze niet geleerd!!