Italië en België

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 mei 2018, 10:30

wardje schreef:dejules; kleine correctie , wie bij de politie, bij defensie of bij de rechterlijke macht werkt, behoudt wel zijn ambtenarenstatuut in Nederland.

Datum laatste wijziging: 22 mei 2018    afgelopen vijf jaar kromp het aantal ambtenaren met 65.000 naar 915.000. Verantwoordelijk voor deze daling zijn met name het Rijk, provincies en de gemeenten.
Het aantal vrouwen in de publieke sector (overheid en semi-overheid) steeg wel.

In Nederland vormen overheidsbanen ongeveer 13 procent van alle werkgelegenheid.

Dejules t'is niet altijd elders zoveel beter , maar geef toe ze doen er wat aan ,t'is beter dan in Belgie.
Je denkt dat het gras altijd groener is aan de andere kant :)
Wardje, je gaat de vriend van julio niet kunnen blijven, vrees ik. Bereid je maar voor: 'U komt uit de leegloperij, stuk uitschot? '
:wink:



AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 mei 2018, 10:32

voorn schreef:Zouden de bedrijven die verdwenen zijn niet teveel gestaakt hebben en het onderste uit de kan gewild hebben.
Misschien een goede raad voor Air Brussels.
De stakingen van de laatste 10 jaar betreffen bijna altijd ambtenaren die nog meer willen en hun "verworven rechten" willen veiligstellen. 

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

30 mei 2018, 11:00

WIl; bij mij moet dejules niet afkomen met leegloperij, heb mijn jaren gewerkt in de privé niet aan de swt (begrijp me niet verkeerd niet iedereen wil in de SWT) geweest en op pensioen.
Dat er mensen zijn die een loopbaan in de ambtenarij gewerkt hebben heb ik totaal geen probleem.
Iemand die jaloers is op iemand in de ambtenarij , is NIET verplicht geweest van in de privé te blijven werken.
Maar moet achteraf dan niet komen vitten.
We zijn verdorie toch geen kleine gasten meer ,die geen keuze kunnen maken.
De ene zal altijd wel iets meer hebben dan een andere , maar ga daar mijn ouwe dag niet aan opofferen.
"één dag niet gelachen ,is één dag niet geleefd" :)
dejules

30 mei 2018, 15:20

Wil. schreef:gisteren werden twee leeglopers fysiek aangevallen. Een man was het beu die zooi te moeten blijven onderhouden. Hij heeft zijn deel van de oplossing bijgedragen:
Die dikzak uit A, die geschiedenisman, de man die jij aanbidt, die moet nu naar Luik gaan, naar de  Place Saint Lambert met een gehuurde bestelwagen en daar vals geld uitdelen en zeggen dat het luilakken zijn, uitschot, derde generatie werklozen. 
dejules

30 mei 2018, 15:23

wardje schreef: De ene zal altijd wel iets meer hebben dan een andere , maar ga daar mijn ouwe dag niet aan opofferen.
"één dag niet gelachen ,is één dag niet geleefd" :)
De mensen uit de privé krijgen niet "ietjes" minder. Die krijgen gemiddeld 1.000 Euro in de maand pensioen na een leven vol afdankingen, opnieuw herscholen, steeds harder werken om de hoge loonkost te compenseren, ...
U wilt deze drama's niet zien en relativeert het kapot.