opslag vol na heropstarten van smartphone

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

amamieke
Lid geworden op: 02 apr 2008, 17:34

02 jun 2018, 16:26

Hallo,

Na het heropstarten van mijn smartphone (bij mijn weten heb ik die niet zelf uitgezet) zijn de app's die op mijn sd kaartje stonden verwijderd. Ook is de opslag van 75% gebruik ineens naar 92% gestegen. Mijn foto's die op de sd kaart staan kan ik nog wel bekijken. Wat is er mis?

Vriendelijke groetjes,
amamieke

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 jun 2018, 09:19

apps worden nooit op een sd kaartje geinstaleerd , altijd op de root
men kan ze zogezegd verplaatsen naar het sd kaartje , maar dat is niet het hele programma (dat zijn alleen de bijkomstigheden , zoals bv. een routeplanner geinstaleerd , kan men de offline kaarten verplaatsen naar het kaartje of gewoon laten downloaden naar het kaartje
maar het programma echt staat altijd op de root (toestel waar het besturingssysteem opstaat (android dus))

amamieke
Lid geworden op: 02 apr 2008, 17:34

04 jun 2018, 15:17

Hallo,

Ik had o.a. 'translate' verplaatst naar het sd kaartje, ook een spelletje en nog enkele dingen die ik niet meer weet (ongeveer een vijf programma's).Verschillende icoontjes zijn van het scherm verdwenen en bij Applicatiebeheer staat onder SD-kaart niets meer. Wat wel vervelend is dat mijn gebruik ineens gestegen is naar 92%.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 jun 2018, 16:44

je moet eens kijken bij instellingen >apps
of ze daar nog instaan
anders kan je gewoon via zoeken het program ingeven , dan ...

amamieke
Lid geworden op: 02 apr 2008, 17:34

05 jun 2018, 18:45

Bij instellingen > apps > sd-kaart staat niets meer. Als ik bij 'Opslag' kijk is er wel wat ruimte ingekleurd.
Bedoel je zoeken bij instellingen? Ik vind niks.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

05 jun 2018, 18:48

niet bij de sd kaart
maar de programlijst op het toestel zelf
of typ het program dat volgens u verdwenen is eens in bij "zoeken"
over welke smatphone gaat het eigenlijk ?
want de fabrikanten gebruiken allemaal hun eigen schil (uiterlijk)op android

amamieke
Lid geworden op: 02 apr 2008, 17:34

05 jun 2018, 19:17

Vergeten te vermelden, een Samsung Galaxy J3.
Ik vind alleen 'zoeken' bij Instellingen. Daar is het program onbekend en een programlijst vind ik nergens.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

05 jun 2018, 20:11

ik heb uw manual eens gaan lezen
http://www.portablegear.nl/download.htm ... nederlands

en vond daar een merkwaardige uitspraak :
Smart manager gebruiken Tik op het scherm Apps op Smart Manager en selecteer een functie
Opslag De status van gebruikte en beschikbare geheugencapaciteit controleren.
U kunt ongebruikte of achtergebleven bestanden verwijderen of apps gebruiken die u niet meer gebruikt.

vooral dat laatste : of apps gebruiken die u niet meer gebruikt.


en dan dit :
Apps beheren
Apps verwijderen of uitschakelen Tik op het scherm Apps op BEWERKEN. Het pictogram  verschijnt op de apps die u kunt uitschakelen of verwijderen. Selecteer een app en tik op UITSCHAKELEN of op VERWIJDEREN. U kunt op het scherm Apps ook tikken op Instellingen → Applicaties → Applicatiebeheer, een app selecteren en dan op UITSCHAKELEN of VERWIJDEREN tikken. •    UITSCHAKELEN: schakel standaard-apps uit die niet kunnen worden verwijderd van het apparaat. •    VERWIJDEREN: verwijder gedownloade apps.
Apps inschakelen Tik op het scherm Apps op Instellingen → Applicaties → Applicatiebeheer, blader naar UITGESCHAKELD, selecteer een app en tik dan op INSCHAKELEN.


kijk daar eens in de lijst ?

amamieke
Lid geworden op: 02 apr 2008, 17:34

06 jun 2018, 19:46

Ik heb uw raad opgevolgd en heb één app teruggevonden die op mijn sd-kaartje stond. Ik heb ook enkele apps uitgeschakeld maar ik weet niet zeker welke ik veilig mag uitschakelen, er staan er zoveel op. De gebruikte opslag blijft wel 92%.
Is het mogelijk dat alles wat op mijn sd-kaartje stond terug op mijn smartphone staat? Als ik bv. bij applicatie-info bij Antivirus kijk staat er bij SD-kaartgegevens 256KB. Wil dat zeggen dat deze app verplaatst is naar de sd-kaart? En zo zijn er nog enkele apps.  Als ik dan kijk bij Applicatiebeheer > SD-Kaart staat daar 'Geen apllicaties'. :?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

06 jun 2018, 20:03

dat is mogelijk
maar  is moeilijk een antwoord op te geven , omdat alle antivirus apps verschillende grootte hebben , en zeker als men die verzet naar de sd kaart , dan dufr ik niet te zeggen welke grootte die op de sd kaart gaat plaatsen en hoeveel op het toestel blijft staan

uw toestel heeft maar 8 gb
dat is héél weinig , der is dus maar heel weinig plaats

staat der one drive op ?

ps.
eigenlijk staat die smartphone al vol met alle eigen spullen van samsung
en kan men der niks meer op kwijt
foto's en dergelijke kan men dan wél kwijt op de sd kaart , maar het overige is problematisch
toestel is eigenlijk alléén geschikt om mee te bellen en internetten , en eventuele foto's op de sd kaart
maar zeker niet om nog een paar apps op bij te instaleren
persoonlijk vind ik dat ze de mensen beter zouden moeten inlichten wat dergelijke toestellen van 8 gb hun beperking is

amamieke
Lid geworden op: 02 apr 2008, 17:34

06 jun 2018, 20:12

One drive staat er niet op.
Ik zal er mij moeten bij neerleggen dat de mogelijkheden met deze smartphone beperkt zijn.
Bedankt voor uw uitleg. Ik ben weer wat wijzer geworden.
Vriendelijke groeten,
amamieke