Administrator machtiging

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Speedymouse
Lid geworden op: 30 jan 2006, 14:50
Locatie: Brecht

02 jun 2018, 14:16

Goedendag allemaal,

het is weer een tijdje geleden en heb na de verschillende updates van Win 10 weer een probleem en ik krijg het niet opgelost. Wanneer ik Mapsource wil openen verschijn er een bericht om administrator machtiging te geven en er staat dan R onder een kadertje met daarin NEE en ik kan dat niet veranderen. Alles geprobeerd, op internet gezocht, niets gaat.
Misschien heeft iemand van jullie ook dit probleem eens gehad en opgelost?

Hulp zou welkom zijn.

Met vriendelijke groet.

Speedy
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz, 3201 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s). (RAM 8,00 GB.Harddisk1TB). Windows 10 Home 64 bit, Firefox en Edge,CCleaner,Adw Cleaner, office 2000 CD R/RW DVD R/RW.. Led scherm Bitdefender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

02 jun 2018, 16:33

om mapsource te openen klik der eens met de rechtermuisknop op en kies  (als admin uitvoeren )
eigenlijk is die niet meer ondersteund voor win10

mapsource is veranderd naar basecamp
eigenlijk is dat hetzelfde alléén wat nieuwer
ge kunt ze ook alle twee op ne comp zetten zonder probleem
dan kunt ge via de nieuwe de dingen ook open doen

Speedymouse
Lid geworden op: 30 jan 2006, 14:50
Locatie: Brecht

03 jun 2018, 15:08

Dag Mr Verhaege

Ik heb ook Basecamp op mijn PC maar maak mijn routes in Mapsource en Importeer deze dan in Basecamp.

Hetgeen U zegt met de R muisknop klikken, dat ken ik allemaal maar als ik dat doe dan gaat er een kadertje open en vraagt om de Administrator machtiging te geven en daar staat NEE en ik kan daar niets aan veranderen.

Basecamp gaat vanzelf, maar al de andere programs waar ik Administrator machtiging voor moet geven hebben hetzelfde probleem??

Dus moet er een andere oplossing zijn maar welke weet ik niet, eventuele suggesties zijn welkom

Groetjes

Speedy
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz, 3201 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s). (RAM 8,00 GB.Harddisk1TB). Windows 10 Home 64 bit, Firefox en Edge,CCleaner,Adw Cleaner, office 2000 CD R/RW DVD R/RW.. Led scherm Bitdefender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 jun 2018, 15:46

ik denk dat ge te laat met rechts klikt
ge moet het program al starten met rechtsklik op het program in de programma lijst
en dan als admin starten

programmalijst via start
garmin klikken
dan klikken op : meer
 dan rechtsklik op mapsource
en klikken op als admin uitvoeren


of in dat zoekglasje naast start mapsource typen
rechtsklik op de aangebodene en dan als admin uitvoeren

als dat niet wil , moet ge eens naar de map gaan waar die geinstaleerd staat
en daar op de
gebruikers >uw naam>appdata>roaming>microsoft >windows>menu start>programmas>garmin
dan aan de rechterkant rechtsklik op mapsource

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 jun 2018, 15:53

of in verkenner gaan naar :
program files (x86)
de map garmin aanklikken
en dan rechterkant
rechtsklik op mapsource.exe
da's rechtstreeks
dan
als administrator uitvoeren kiezen

Speedymouse
Lid geworden op: 30 jan 2006, 14:50
Locatie: Brecht

03 jun 2018, 16:11

Mr Verhaege,

ik netjes alles gedaan wat je opgegeven hebt maar na dat ik programma's  aangetikt heb staat daar van alles maar nergens Garmin.

Al de rest wat U suggereerde heb ik ook gedaan, niets werkt krijg steeds dat kadertje met daarin NEE.

Startte Basecamp ook nog eens op, geen enkel probleem tot dat deze een update voorstelde en die vroeg dan ook om Administrator machtiging en daar ook het zelfde, een Kader met daarin NEEN waar ik niets kan aan veranderen.

Moest U nog suggesties hebben, ik wil ze allemaal proberen.

Win 10 is goed maar veel kleine problemen en verschrikkelijk traag in opstarten. Eens opgestart werkt alles vlotjes.

Groetjes

Speedy
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz, 3201 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s). (RAM 8,00 GB.Harddisk1TB). Windows 10 Home 64 bit, Firefox en Edge,CCleaner,Adw Cleaner, office 2000 CD R/RW DVD R/RW.. Led scherm Bitdefender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 jun 2018, 17:57

dat die traag opstart is toch niet normaal hoor
ook dat er gene garmin in uw program lijst staat is niet normaal (geel mapje garmin)



Afbeelding
Afbeelding

blijkbaar is uwe acount een beetje van slag denk ik

defragmenteer uw hd eens (klik op de blauwe naam)
en kijk eens met  Crystal DiskInfo

download die en zet hem op uw bureaublad
of uw hd geen fouten heeft
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.

Speedymouse
Lid geworden op: 30 jan 2006, 14:50
Locatie: Brecht

04 jun 2018, 17:19

Mr Verhaege,

eventjes een intermezzo moest wat werkjes uitvoeren voor Madam en dat gaat voor hé. Natuurlijk heb ik bij start dat geel vakje van Garmin zien staat , maar dat bedoelde ik niet. U heb een regel opgegeven die ik moest volgen "gebruikers >uw naam>appdata>roaming>microsoft >windows>menu start>programmas>garmin dan aan de rechterkant rechtsklik op Mapsource" maar daar heb ik nergens Gamin terug gevonden.
Heb ook een defragmentatie proberen te doen en dan wordt er weer Administrator machtiging gevraagd en dat gaat niet. Daar ik geen Printscreen kon maken heb ik dan maar een foto van het scherm gemaakt en die hieronder gepost.

Afbeelding
 Dus wat ik ook doe, altijd hetzelfde schermpje. Met Cristal diskinfo heb ik ook een probleempje, gedownload, geïnstalleerd en dan niets? Zal verder nog wel zien wat er eventueel fout kan zijn. Er is ook nog iets dat ik U wilde laten zien en heb er een screenprint van gemaakt en dit heb ik gevonden bij accounts.

Afbeelding
Kunt U zien wat er bovenaan in het rood staat, daar kan ik ook niets aan veranderen.

Indien mogelijk, graag nog war verdere info.

Met vriendelijke groet.

Speedy
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz, 3201 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s). (RAM 8,00 GB.Harddisk1TB). Windows 10 Home 64 bit, Firefox en Edge,CCleaner,Adw Cleaner, office 2000 CD R/RW DVD R/RW.. Led scherm Bitdefender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 jun 2018, 17:42

open uw windows verkenner eens
en rechtsklik op de c partitie (bbot -c)

Afbeelding
en kies eigenschappen , dan tabblad beveiliging
klik daar op gebruikers ,klik dan op bewerken
volgende schermpje opnieuw op gebruikers klikken
wat staat der dan aangevinkt ?



Afbeelding

Speedymouse
Lid geworden op: 30 jan 2006, 14:50
Locatie: Brecht

04 jun 2018, 18:29

Heb dat gedaan en geraak niet verder dan het schermpje, wanneer ik bewerken wil aantikken dan verschijnt er weer die vraag om administrator machtiging en daar staat natuurlijk NEEN. Trouwens Ik Heb Cristal proberen te downloaden en dan wordt daar ook om een machtiging gevraagd die niet gaat, wat NU?

Groetjes
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz, 3201 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s). (RAM 8,00 GB.Harddisk1TB). Windows 10 Home 64 bit, Firefox en Edge,CCleaner,Adw Cleaner, office 2000 CD R/RW DVD R/RW.. Led scherm Bitdefender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 jun 2018, 19:56

ik denk dat je eens een nieuw acount moet aanmaken (lokaal acount)
eens dat gemaakt is verander je dat door wijzigen en geeft dat admin rechten
eens kijken of je dan nog tegen die beperking oplooptin die nieuwe acount met adminrechten (door middel van rechtsklik)


  1. Klik op de AfbeeldingStartknop en begin meteen met typen: Configuratiescherm (1)
  2. Klik vervolgens bovenaan op configuratiescherm (2)
  3. Klik rechtsboven op: Weergeven op Categorie
  4. Klik onder Gebruikersaccounts op –> Accounttype wijzigen
  5. Een nieuwe gebruiker toevoegen in Pc-instellingen
  6. Iemand anders aan deze pc toevoegen
  7. Ik beschik niet over de aanmeldgegevens van deze persoon
  8. Gebruiker zonder Microsoft-account toevoegen
  9. Gebruikersnaam invullen
  10. Wachtwoord invullen, wilt u geen wachtwoord dan het vakje open laten en op volgende klikken
Account aanpassen naar AdministratorHet gemaakte account is een standaard account,  veranderen naar een Administrator account dan past u dit aan onder:Configuratiescherm –> Gebruikersaccount –> Accounttype wijzigen –> dubbelklik op
de gebruiker –> Accounttype wijzigen en vervolgens klikt u het rondje
bij administrator aan en klikt u op accounttype wijzigen.

Speedymouse
Lid geworden op: 30 jan 2006, 14:50
Locatie: Brecht

04 jun 2018, 23:07

OK zal het proberen.

Ik had ook al gedacht om Windows terug te installeren met behoud van gegevens maar ik ben bang dat dan al mijn Programs zullen weg zijn en deze opnieuw zal moeten installeren zoals Mapsource, Basecamp enz.

Momenteel is het te laat om nog verder te werken, morgen in de namiddag is er weer tijd.

In ieder geval al vriendelijk bedankt voor de geboden hulp.

Speedy
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz, 3201 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s). (RAM 8,00 GB.Harddisk1TB). Windows 10 Home 64 bit, Firefox en Edge,CCleaner,Adw Cleaner, office 2000 CD R/RW DVD R/RW.. Led scherm Bitdefender

Speedymouse
Lid geworden op: 30 jan 2006, 14:50
Locatie: Brecht

06 jun 2018, 21:56

Goedenavond Mr Verhaegen,

niets werkt, het gaat gewoon niet kan zelfs Cleaner niet meer opstarten.
 ben het beu.

Dus korte pijn, herinstallatie. In ieder geval bedankt voor de geboden hulp.

Groetjes

Speedy
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz, 3201 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s). (RAM 8,00 GB.Harddisk1TB). Windows 10 Home 64 bit, Firefox en Edge,CCleaner,Adw Cleaner, office 2000 CD R/RW DVD R/RW.. Led scherm Bitdefender