Begroting structureel ongezond

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

23 mei 2018, 09:20

Europa tikt België op de vingers

Hardleerse lidstaten die hun begroting niet op orde houden, kunnen onder sterker Europees toezicht komen te staan. Ons land heeft zijn begrotingsevenwicht uitgesteld tot 2020 en de overheidsschuld daalt veel minder snel dan Europa vraagt. Dat zint Europa niet, weet de krant De Tijd te melden.

Europa zou extra Belgische inspanningen eisen ten belope van 0,6 procent van het bruto binnenlands product dit jaar. Maar gezien dit en volgend jaar verkiezingsjaren zijn, lijkt een nieuwe structurele ingreep verder weg dan ooit.

https://www.demorgen.be/economie/europa ... -b047b1e5/

Collectieve verarming wacht ons!

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

23 mei 2018, 09:53

De Wever heeft toch gezegd dat de begroting wel in evenwicht kan gebracht worden maar dat sommige partijen daar de moed niet voor hebben.
dejules

23 mei 2018, 09:59

voorn schreef:De Wever heeft toch gezegd dat de begroting wel in evenwicht kan gebracht worden maar dat sommige partijen daar de moed niet voor hebben.
De Wever wil de sociale zekerheid afschaffen. 
Hij durft niet raken aan de ambtenarij. Wij hebben een waanzinnig overheidsbeslag en geven jaarlijks 80 miljard Euro meer uit aan ambtenarenzooi dan Zwitserland en 42 miljard Euro meer dan Nederland.
De hele N-VA-top op een uitzondering na komt uit de statutaire ambtenarij.
Die gaan niet in hun eigen leeglopersvoeten schieten, toch?
U komt ook uit de statutaire leegloperij, toch?

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

23 mei 2018, 11:36

dejules schreef:U komt ook uit de statutaire leegloperij, toch?
Waddist Julleke, hebt ge u overslapen vandaag? Ge zijt twee uur later dan anders begonnen met uw dagelijkse litanie. Voor de rest alles kits achter de rits?
dejules

23 mei 2018, 11:55

MichelN schreef: Voor de rest alles kits achter de rits?
Een sombere groeiprognose van KBC zet de puntjes op de 'i' voor de regering-Michel. De hoogconjunctuur is voorbij, en dat zal wegen op de begroting. "Zonder hervormingen dreigt de Belgische economie een stuurloos schip te worden in woelige internationale wateren."KBC verwacht dat de Belgische economie dit jaar maar 1,6 procent zal groeien. Eerder was de bank-verzekeraar uitgegaan van een groei van 1,9 procent. Met zijn herziening van de economische groei schetst KBC een pessimistische visie op de conjunctuur. Dat er al enkele weken signalen waren dat de economische hoogzomer op haar laatste beentjes liep, was duidelijk.

https://www.demorgen.be/economie/de-zom ... -b416b248/

Het is gewoon even wachten op een tweet of Facebook post van Theo Francken over vluchtelingen en het zal allemaal vergeten en vergeven worden.


petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

08 jun 2018, 09:52

dejules schreef:
voorn schreef:De Wever heeft toch gezegd dat de begroting wel in evenwicht kan gebracht worden maar dat sommige partijen daar de moed niet voor hebben.
De Wever wil de sociale zekerheid afschaffen. 
Hij durft niet raken aan de ambtenarij. Wij hebben een waanzinnig overheidsbeslag en geven jaarlijks 80 miljard Euro meer uit aan ambtenarenzooi dan Zwitserland en 42 miljard Euro meer dan Nederland.
De hele N-VA-top op een uitzondering na komt uit de statutaire ambtenarij.
Die gaan niet in hun eigen leeglopersvoeten schieten, toch?
U komt ook uit de statutaire leegloperij, toch?
Ja Juleke fantastisch, toch!
Juleke, toch !!
Juleke,het exponent van dagelijkse hilariteit en bullshit ! Toch !! :( :( :(

Juleke,woehaaaaaaaaaaaaaaaa  !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jun 2018, 11:00

dejules schreef: Dat er al enkele weken signalen waren dat de economische hoogzomer op haar laatste beentjes liep, was duidelijk.
Wel, wel, wel... 'economische hoogzomer' ?  Ik heb hier verscheidene keren geschreven dat de economie onder stoom staat. "Niet waar! De zon schijnt NIET" was steevast het antwoord van julio.

Vandaag gebruikt juleke het hoogzomer argument om te bewijzen dat we de berg aan het afgaan zijn.  Ergens de trappers kwijtgeraakt, julio? 


Toch? :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

08 jun 2018, 11:17

Wil. schreef: Vandaag gebruikt juleke het hoogzomer argument om te bewijzen dat we de berg aan het afgaan zijn. 
Waarom valt U de boodschapper aan?
Ik zeg dat niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De Nationale Bank van België, KBC, vandaag het Planbureau, ... zeggen dat.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06/07 ... 8-en-2019/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jun 2018, 11:50

En ik heb al maandenlang gezegd dat het economisch gezien hoogzomer was, maar toen schoot diezelfde 'boodschapper' telkens in een kramp: "Neen, zeg ik u, het is géén hoogzomer, gvd!" 

Vandaag gaat de boodschapper achter de woorden van de kbc en co. staan om te bewijzen dat die hoogzomer voorbij is. Belachelijke redenering.


Toch? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

08 jun 2018, 12:05

Wil. schreef:En ik heb al maandenlang gezegd dat het economisch gezien hoogzomer was,
Wat U zegt is niet relevant.
Wie bent U trouwens?
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?
U heeft geen relevante economische ervaringen, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jun 2018, 12:20

Toch!  :lol:

Maar dat alles doet hier niet ter zake. Ik leg JOUW foutieve redenering bloot. Of ik ondertussen in mijn hangmat lig, zoals jij, dan wel de financiële zaken van een bedrijf aan het doorlichten ben, speelt geen enkele rol.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

08 jun 2018, 12:55

En waarom is hetgeen jij zegt dan wel relevant Dejules? Het enige wat jij doet is een niet aflatende stroom negatieve berichten kopiëren uit allerlei artikels uit kranten, tijdschriften ed, waarbij je uiteraard vergeet om de positieve te posten. Waarom zou jou inbreng relevanter moeten zijn dan die van Will?   We kunnen zelf el uitmaken wat we lezen.Je leeft zelf bij de gratie van je ex baas ( die je waarschijnlijk liever kwijt was) en van je medeburgers, die jou hangmatloon moeten betalen.
Prettig weekend nog :D