Campingstoeltje, doek vernieuwen

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

10 jun 2018, 22:32

Na 50 j ben ik er door gezakt. Een gemakkelijk licht stoeltje.
Hoe dat doek vast zit weet ik niet direct, een lang stuk ijzer dat in de hoeken verdwijnt en dat doek zit er bb 2 x rond.
Ik zou dat graag herstellen , een tweede is ook al aan't scheuren.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

11 jun 2018, 10:27

boeffer; dat is een zogenaamd vinkenstoeltje , heb er in de tijd ook nog één versleten.
De stof is gemakkelijk te vervangen, de stof zit vast in hoeken met een metalen staafje van 5 a 6 mm.
Neem een stevige schroevedraaier en plaatst hem in de hoek en duw hem weg van de hoek ; zit er een 8 a 10 mm in de hoek ,is een soort veerstaal.
Een nieuw stuk stevige stof stikken volgens de maat van uw oude stof, en dan staafjes terugplaatsen, neem een platte tang , plooi in de midden van de stof wat karton (om stof niet te beschadigen); plaats de ene kant al in de hoek vraag aan iemand om de stoel vast te houden trek met uw tang het staafje achteruit en klik in de hoek ,hetzelfde aan de andere kant;
T'is een mondvol, maar ja hoe moet ik het anders gaan uitleggen, de uitleg is groter dan het werk zelf. :)
Respecteer wel de maten van uw nieuwe stof ,anders spant hij niet mooi als ge gaat zitten.
Succes!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 jun 2018, 11:47

Dat was dan een straf stoeltje! Vijftig jaar! Dat maken ze nu niet meer...
Succes met de reparatie en Wardje ik heb zelfs de uitleg verstaan, dus Boeffer zal dat wel fixen!