Waar zou ik dit kunnen vinden?

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 jun 2018, 08:02

Afbeelding

Hello iedereen, het is niet wat er hier op die foto te zien is naar wat ik op zoek ben, maar toen ik dit gisteren bij onze dochter en schoonzoon op de tafel zag staan dacht ik er opnieuw aan.

Wat hier op die foto te zien is is een “tandenstoker verdeler”, men drukt de kop van die vogel omlaag, en er gaat een schuifje open waarin een tandenstoker ligt, en door de druk op de kop van die vogel neemt deze zogezegd die tandenstoker in zijn bek.

Lang geleden kwam ik eens een drankgelegenheid binnen (het was wel in Duitsland) en daar stond zo iets gelijkaardigs op de toog, er was daar een gleuf te zien, en men werd uitgenodigd daar een geldstuk in te plaatsen, en nadat men daar dus een geldstuk in geplaatst had begon die vogel te schudden, en men kon ook allerhande geluiden horen zoals een machine die aan het werken was, plots pikte die vogel op dat geldstuk dat daardoor verdween in dat “toestel”.

Je was je geldstuk kwijt, maar je wist nu voor wat dat “ding”diende. :wink:

Wel, ik heb lang gezocht, en nu opnieuw, naar zo een “ding” …

Iemand enig idee waar zoiets te vinden is?

Ik weet niet wat ik door Googel moet laten zoeken daar ik de juiste naam niet ken.

Bedankt voor de eventuele hulp, en groetjes.

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 jun 2018, 08:08

Sorry Danny had het ook nog nooit gezien. Kan je het hen niet vragen waar ze het gehaald hebben?

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

10 jun 2018, 08:18

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

10 jun 2018, 08:54

Dit zijn ook leuke bij Aliexpress.....
Afbeelding
Afbeelding
Doe wel en zie niet om !

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 jun 2018, 10:59

Hellokes iedereen, en bedankt voor de hulp.

Die coin eating parrot komt in de buurt, maar wat ik toen gezien heb was dus niet een voederbakje dat men blijkbaar moet aanstoten met het geldstuk, maar een gleuf met waarschijnlijk aan beide kanten een contact die dan door het inbrengen van het geldstuk een verbinding maakten.

Maar misschien zal ik wel voor deze oplossing gaan, alleen een beetje bang van waar men deze kan aankopen.

Gevonden bij Bol.com :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 jun 2018, 04:26

Klik eens hier op .

Is op het eerste zicht enkel nog te verkrijgen in de USA.
Even uitkijken voor de verzendkosten en eventuele douane/import toeslag.

Die "Eating Coin Dog" kun je gerust aankopen bij bvb. Aliexpress. Die zijn nagenoeg 100% safe en zeker nier duur. 
Ik heb er hier ook zo ene staan en werkt perfect.

Anderzijds als ik nu even Google met volgende woorden uit eBay : 

"Bird Toothpick Dispenser Gag Gift Handy Clean Teeth" ... klikje ,

dan zijn er opnieuw een massa mogelijkheden waar je even zoet mee zult zijn.

Succes.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

11 jun 2018, 08:06

Toby, bedankt voor jouw opzoekwerk, maar het was niet die tandenstoker verdeler naar wat ik op zoek was, en die kan men trouwens ook in België bestellen bij een Gadgethuis.

Enkel maar Googel laten zoeken op de Nederlandstalige benaming :wink:

Afbeelding
Dat heb ik ook gedaan met de tip van Pcekspeer, namelijk "geld etende papegaai"

Afbeelding
Is bij Bol.com te bestellen, heb ik gisteren ook gedaan, en verwacht de levering vandaag nog :wink:, neen niet door Bpost :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

12 jun 2018, 03:34

@Danny : heb mij duidelijk laten leiden door mijn enthousiasme, nu ja soit.
Volgende keer moet ik wat beter lezen alvorens ik in gang schiet ...
Maar wellicht haalt iemand op dit forum er toch iets leuk uit.

Wat ik wel wil opmerken dat ik nochtans meldde dat ik een dergelijk gadget reeds had (munt etende hond aangekocht bij een Chinese online shop.

Bol.com is natuurlijk een prima online winkel, maar dat is in feite Aliexpress ook met wat geluk.
Ik hoop maar dat je de prijzen onderling vergeleek voor een identiek artikel.

Dat scheelt al vlug om en bij de 8 euro goedkoper bij Aliexpress, franco geleverd.
Die levertijd kan al vlug oplopen tot minimum 2 à 3 weken en dat is natuurlijk vrij lang t.o.v. Bol.com.

Dat is minder leuk, maar als er geen haast bij is, prima.
Natuurlijk als het vakkundig afgeleverd wordt door Bpost (sic :cry:), is het feest al helemaal geslaagd.

Maar nog veel succes met je gadget toegewenst hoor.  8)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !