Kan je ook al "Anoniem posten" op Forum Seniorenn

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

15 jun 2018, 10:17

@ één of andere Moderator, hiervoor bevoegd.


Ik keek naar nieuwe antwoorden in de "Berichten sinds je laatste bezoek" ; en in één van deze berichten zag ik wat ongewoons.

- het Bericht is : https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... highlight=
- het gaat over de postings van dinsdag 13 juni om 17u51 2017 en ook van woensdag 14 juni 2017

Hier onder het laatste, als deels-citaat :  
[color=#ff00ff][b]Anonymous[/b][/color] schreef:   ...............
 
Ge hebt nooit anders gedaan dan lege zakken recht gezet.
Als ze uw verstand in een vogeltje steken vliegt het achteruit.
 

Ik verzamel leuke, soms volkse gezegden. En hier lees ik er meteen twee !   :) (zie schuinschrift hier boven).

Nu wou ik een persoonlijk bericht sturen naar de persoon die het antwoord geschreven had ; ttz "Gast"

Wat blijkt ? ? 
1. In de linker kolom staan NIET de gebruikelijke vermeldingen van de bericht-schrijver
2. Ga ik bij zoeken naar andere berichten van deze schrijver dan krijg ik : GEEN resultaat.
Zie 2 print screens hier onder.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vragen  : 
a) Kan je (blijkbaar wel) als gebruiker van dit forum ook naamloos berichten plaatsen ?  Onder welke voorwaarden  ?
b) Of ... wat te betreuren zou zijn : is dit een privilege, dat voorbehouden is aan sommigen ?
c) En .. als het zou toegelaten zijn (voorwaardelijke wijs  :wink:)  : via welk kanaal bereik ik --> "Gast" of "Anonymous"

procman4

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

15 jun 2018, 10:32

Waarschijnlijk een "gebruiker" dat verwijderd is geweest en zijn berichten laten staan.
Dan kom je deze situatie tegen.

Normaal gezien zou je eerst moeten geregistreerd zijn om te kunnen posten, in het ander geval zou het forum nagenoeg "oncontroleerbaar" worden.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

15 jun 2018, 15:59

procman4,

het is onmogelijk anoniem een bericht te plaatsen

berichten die als "gast" staan zijn inderdaad van iemand die lid was en waarvan de registratie werd verwijderd. Als er teveel berichten zijn,blijven die staan onder "gast" om  vraag en antwoorden anders te onduidelijk zijn indien er berichten tussenuit zijn.

het is niet omdat iemand Anonymous als gebruikersnaam kiest dat men ook anoniem iets kan plaatsen.Zonder inlog en registratie is dit onmogelijk.

En er zijn geen privileges ,voor niemand.
Laatst gewijzigd door redpoppy op 15 jun 2018, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

15 jun 2018, 16:33

procman4 schreef: c) En .. als het zou toegelaten zijn (voorwaardelijke wijs  :wink:)  : via welk kanaal bereik ik --> "Gast" of "Anonymous"
Nog even aan toe voegen:

Tenzij iemand die "Gast" kende, ben je eraan voor de moeite.
Wanneer een gebruiker wordt verwijderd, dan verdwijnen ook al zijn gegevens uit de database.

Enige mogelijkheid zou zijn: een backup van de database genomen vóór zijn verwijdering terugzetten.
Maar dat zal niet gebeuren; alle berichten vanaf die backup tot nu zullen dan eveneens verdwenen zijn.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

15 jun 2018, 18:24

Het is de minste van mijn zorgen! Wie niet akkoord is om even na te denken en wat ernstig te zijn kan voor mij de pot op ... hij/zij kan er zich zelfs in wentelen en verzuipen. Er zijn ernstigere dingen als zich wat te moeten aantrekken van "anonimiteit". Misschien komt het omdat ik geen behoefte heb aan anonimiteit, wat ik niet wil dat een ander weet hou ik voor mezelf. Niet vergeten: Een geheim van twee is geen geheim!

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

15 jun 2018, 20:37

@procman4

Klopt …..
Een jaar of 4 geleden kwam ik net hetzelfde tegen.
Toen ik dit aan ( iemand PV / geen moderator) er attent op maakte werd het bericht onmiddellijk verwijderd.(Anonymous dus)
Vond ik toch wel heel bizar.
Maar goed ...daar laat ik mijn slaap niet voor.
Ik verschiet in niks meer.
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet
MaLoReg

16 jun 2018, 08:21

Pfffffffff.....nu ben ik toch echt in n lach geschoten.......waar houden mensen zich allemaal mee bezig en waarom?

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

16 jun 2018, 09:08

t'ja, ik gaf juist aan wat ik ook ondervond aan procman4 hé MaLoReg..
Ben toch blij dat je eens goed gelachen hebt.
Je weekend is alvast goed begonnen.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

16 jun 2018, 12:09

De meesten zijn hier toch anoniem, ik zie hier toch alsmaar nicknamen , het is niemand hier buiten 1 persoon die weet wie ik ben, en dit is omdat wij al 25 jaar elkaar tegen komen op forums, en 1 maal in het echt hebben gezien, maar anders weet niemand wie ik ben , of is dat ook niet anoniem.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)