Leven we in het eind der tijden ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 jun 2018, 15:48

lea*** schreef:jouw toekomst = bezittelijk voornaamwoord

Dat bedoel ik dus ook ,  het is zijn leven , zijn bezit , zijn toekomst ! Dat heb je goed gezien ! Ik wil er geen nare betekenis achter zoeken , want zo ben jij niet . 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 jun 2018, 15:52

Paca schreef:De uitvindsels en opgedrongen sprookjes des mensen zullen steeds blijven bestaan. Waarom? Omdat sommigen een houvast nodig hebben om zonder al te veel vrees te durven leven en sterven. De usurpators hebben dit perfect begrepen ... ik ook!
U weet toch dat als u naar de hel gaat Sint Pieter u de keuze kan voorstellen om naar de klassieke hel te gaan of naar de hel gevuld met ex-vrienden en ex-collega's waar men u eerst inwrijft met pek en dan pluimen?
De klassieke hel is een vuurpoel. De andere is gevuld met muziek, lekkere dranken, kameraden, wat "wilde wijven" etc.
Waarom? Omdat er vandaag geen pek is en ... morgen geen pluimen!
Om het met Willem Kloos te zeggen: Ik ben een god in het diepst van mijn gedachten!
Nu de vodkoppen nog aanpakken.


Ja Paca , het hangt er maar van af bij wie die uitvindsels en sprookjes te vinden zijn  !  bij de ongelovige of bij de gelovige ?  Maar daar  trekt de levende God zich niets van aan ,  Hij IS God de Schepper , zo eenvoudig is dat ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 jun 2018, 15:56

Fazal schreef:Ieder diertje zijn pleziertje. Voor mijn part is het hen van harte gegund.
Laten we ons niet meer verlagen door in te gaan tegen mensen die rotsvast geloven in o.m. een Goddelijke schepping dat 'nog maar' 6000 jaar zou bestaan.

Ze verloochenen niet alleen de wetenschap, maar verwerpen aldus ook àlle mogelijke logica eraan verbonden.
Ze lokken doelbewust eindeloze discussies uit om toch maar hun gelijk te halen, en daarvoor gebruiken ze steeds weer verzen uit de bijbel, die eigenlijk nergens op slaan.

Het lijkt mij nogal evident dat discussiëren met zulke mensen totaal onmogelijk is. 
Ze 'geloven' steevast in zaken die onmogelijk zijn te bewijzen, en denken er verder niet over na.
Ze hebben geen nood aan bewijzen, en geloven steevast dat alleen 'hun' geloof de enige waarheid is.
M.a.w., ze beletten zichzelf om na te denken, en voelen zich goed bij het volharden in de dwaasheid.

Goed dan, laat ze denken en geloven wat ze willen, we zijn niet verplicht om daar in mee te gaan.
Ze zijn hier nu met twee die blijkbaar en eindelijk, elkaar hebben gevonden.
Laten we ons dus niet meer verlagen door hen in die vredige eenheid nog te storen.

Nogmaals, ieder diertje zijn pleziertje, het is hen voor mijn part van harte gegund.  :wink:


Blij Fazal , dat je die zaken zo ziet  , van jou zal ik dus geen last meer hebben , een goed besluit , danke ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 jun 2018, 16:03

Toch wil ik jullie nog iets moois meegeven , wat Paulus in zijn Romeinen brief zegt  : Rom 8 : 28 .

"  Wij weten nu , dat God alle dingen doet medewerken ten goede ,  voor hen die God liefhebben  "

Mooi toch , en zo eenvoudig !  
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

16 jun 2018, 18:36

Ebenhaezer, stop daarmee a.u.b.!
Ik, en nog anderen, hebben hier geen boodschap aan.
Betrek er ons dus niet bij.
En god, heeft niets met mijn schrijven te maken.
Ik heb dus zijn medewerking niet nodig!

Bedankt om daar in het vervolg 'ook' rekening mee te houden!

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 jun 2018, 19:48

RELIGIE KAN JE MENTALE GEZONDHEID SCHADEN of MENTAAL ANDERS VALIDEN ZIJN DE PROOI VOOR RELIGIE

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

19 jun 2018, 11:06

Fazal schreef:Ebenhaezer, stop daarmee a.u.b.!
Ik, en nog anderen, hebben hier geen boodschap aan.
Betrek er ons dus niet bij.
En god, heeft niets met mijn schrijven te maken.
Ik heb dus zijn medewerking niet nodig!

Bedankt om daar in het vervolg 'ook' rekening mee te houden!


Lieve vriend Fazal ,  als jij met God niets te maken wil hebben , wat doe jij dan hier ? Religie heeft ook alles met God , geloof ,  en de Bijbel te maken toch ?  Net zoals alle soorten geloven .  
Hoe zou het komen dat al zovele gelovigen hier van deze topic zijn verdwenen ? Hoelang ga jij nog verder gaan met dat spelletje hier ! Ik begrijp niet dat de moderatoren  dit laten gebeuren ?  
Gelukkig ben ik een volharder , en deert mij jouw  houding niets , tenslotte is dat de houding van de meeste fanatieke ongelovigen ,  maar het christendom blijft bestaan , al sinds 2018 jaar !  Vele Geleerden hebben al begrepen dat met  een Schepper weldegelijk rekening moet gehouden worden ! 
Apologeet Alanzo Paul  zei : " Als het christendom wààr is ,  dan heeft het invloed op elk aspect van je leven , en zelfs van de wereld ! .....  Van alle levensbeschouwingen is het christendom  de enige die een relatie aanbiedt met God de Schepper van het leven ."
C.S. Lewis zei : " Als christen zijn wààr is ,  dan val je uit de boot , ongeacht je welvaartsniveau ." 
Maar ik zal ook heel eerlijk zijn ,  de oorzaak van de vijandschap tegen het christendom is de christen zelf , omdat zovele christenen slechts naamchristen zijn , en er dus niet naar leven , en dat ziet de wereld ook ! Dat geeft een heel slechte indruk op het waar christendom zoals Jezus het bedoeld heeft  en dat is jammer . Dat had C.S.Lewis ook gemerkt toen hij zei : het grootste bezwaar tegen het christendom in zijn geheel , is de christen . 
Echt geloof is niet alleen overtuigd zijn , maar het ook doen  ,  Maar dat geldt ook voor alle overtuigingen  ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

19 jun 2018, 18:27

ebenhaezer schreef: Hoe zou het komen dat al zovele gelovigen hier van deze topic zijn verdwenen ? Hoelang ga jij nog verder gaan met dat spelletje hier ! Ik begrijp niet dat de moderatoren  dit laten gebeuren ?   
Moderatoren? Laten gebeuren?
Bij mijn weten heb Ik hier nog niemand uit deze topic verjaagd!
Soit, dat is nooit mijn bedoeling geweest.

Probeer eens een verstandig gesprek te voeren ebenhaezer; dan doe ik misschien mee.
Want uw steeds weer herhaaldelijke versjes uit de bijbel, tot vervelens toe, hebben mij al een paar indigesties bezorgd.
ebenhaezer schreef:Hallo  Eclipsed_Lunatic , mag ik jou eens iets vragen ?  Hoe zie jij jou toekomst na dit leven hier ? En wat betekent de hemel voor jou ? 
En ..., al antwoord gekregen ebenhaezer ...? Of heb ik soms Eclipsed_Lunatic ook verjaagd?

Nee! Zeker NIET!
Waarschijnlijk is hij bezig zijn 6000-jarige berekeningen te herbekijken, want ik vrees dat zijn (religieus) rekenmachientje dringend aan vervanging toe is ...!? Ik geef hem in ieder geval het voordeel van de twijfel.

 
Laatst gewijzigd door Fazal op 19 jun 2018, 18:32, 3 keer totaal gewijzigd.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

19 jun 2018, 18:30

Vraag aan moderator REDPOPPY :
Mogen atheïsten ook posten op dit forum ?
Fazal

20 jun 2018, 10:49

ebenhaezer schreef:"  Toch wil ik 'jullie' nog iets moois meegeven , wat Paulus inzijn Romeinen brief zegt  : Rom 8 : 28 . 
Wij weten nu , dat God alledingen doet medewerken ten goede ,  voor hen die Godliefhebben  " 
Als reactie hierop, omdat ik vrees dat je mijn boodschap niet goed begrepen hebt: 
Ik schreef: god, heeft niets met mijn schrijven te maken.
Ik heb dus zijn medewerking niet nodig!
Ik zie niet in dat ik hier andere gelovigen zou mee verjagen!???
Ik denk eerder dat uw geloofsgenoten, die hier volgens u niet meer komen, hun geloof liever in zichzelf, en eventueel bij hun eigen mensen belijden, omdat zij misschien wel heel goed beseffen dat over hun 'overtuiging' met andersdenkenden op een objectieve manier niet te discussiëren valt. 

Nee ebenhaezer, als ik en nog een paar anderen hier niet meer komen, dan zit jij hier moederziel alleen. 
Maar als je eindelijk eens in staat bent iets zinnigs te vertellen, ipv iedere keer weer een stuk uit dienen bijbel af te rammelen ..., dan zal je misschien ook eens iets zinnigs als antwoord krijgen. M.a.w., denk met uw hoofd ipv met de bijbel!

En dat is allemaal, en helemaal, niet kwaad bedoeld.
Nee! Maar ik constateer wel gestadig dat jullie, en vooral jij ...,  gewoon langere tenen hebben dan wij.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

21 jun 2018, 14:39

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: Hoe zou het komen dat al zovele gelovigen hier van deze topic zijn verdwenen ? Hoelang ga jij nog verder gaan met dat spelletje hier ! Ik begrijp niet dat de moderatoren  dit laten gebeuren ?   
Moderatoren? Laten gebeuren?
Bij mijn weten heb Ik hier nog niemand uit deze topic verjaagd!
Soit, dat is nooit mijn bedoeling geweest.

Probeer eens een verstandig gesprek te voeren ebenhaezer; dan doe ik misschien mee.
Want uw steeds weer herhaaldelijke versjes uit de bijbel, tot vervelens toe, hebben mij al een paar indigesties bezorgd.
ebenhaezer schreef:Hallo  Eclipsed_Lunatic , mag ik jou eens iets vragen ?  Hoe zie jij jou toekomst na dit leven hier ? En wat betekent de hemel voor jou ? 
En ..., al antwoord gekregen ebenhaezer ...? Of heb ik soms Eclipsed_Lunatic ook verjaagd?

Nee! Zeker NIET!
Waarschijnlijk is hij bezig zijn 6000-jarige berekeningen te herbekijken, want ik vrees dat zijn (religieus) rekenmachientje dringend aan vervanging toe is ...!? Ik geef hem in ieder geval het voordeel van de twijfel.

 


Waarschijnlijk werkt jouw geweten niet meer goed Fazal  , je glipt gewoon overal overheen !  Het geweten heeft als functie , het onderscheid te zien tussen goed en kwaad ,  tussen vriendelijkheid en de spot drijven .
Je zegt over Eclipsed_Lunatic  :
" Waarschijnlijk is hij bezig  zijn  6000 jarige berekeningen  te herbekijken , want ik vrees dat zijn ( religieus ) rekenmachientje  dringend aan vervanging toe is  , .....  "   van verstandig gesprek gesproken !!!
Tja , dat klinkt bepaald niet respectvol , noch vriendelijk  !  Normaal toch dat men hier dan  liever wegblijft ! 
Moderator Redpoppy  volgt dit ongetwijfelt wel ,  aan deze dan ook alle verantwoordelijkheid ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

21 jun 2018, 14:52

talisman schreef:Vraag aan moderator REDPOPPY :
Mogen atheïsten ook posten op dit forum ?


Zo Talisman , jij die alles zo goed kunt uitleggen !  Google zegt : Het Atheisme is een levensbeschouwing of filosofische stroming die het bestaan en het kunnen bestaan van goden ontkent . Ook kan het worden beschreven als het afwezig zijn van een religieus gevoel . 
Hier is dus NIET de plaats waar hij wezen moet ! Het ' mag ' en kan natuurlijk wel  ,  zoals zoveel dingen in deze wereld nu eenmaal verdraait  lopen . 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

21 jun 2018, 15:04

Nee, het klinkt veel verstandiger van iemand die schaamteloos beweert dat hij zelf heeft 'uitgerekend' dat de schepping nog maar 6000 jaar bestaat. Ik vraag mij met reden af welke formule hij daarvoor heeft gebruikt!?
Ik acht hem zelfs niet schuldig, het zal volgens mij dus wel zijn religieus reken-dingetje zijn die het heeft laten afweten.
(In feite zou je hier eens goed moeten kunnen mee lachen ebenhaezer, want zo had ik het ook bedoeld.)

Ofwel is de zoveelste zielige praat van iemand die zelfs openlijk durft vertellen dat hij ook heeft 'uitgerekend', dat Jezus binnen afzienbare tijd  opnieuw zal nederdalen op aarde.

En voor zulke prietpraat zou iemand met een béétje gezond verstand respect moeten hebben ...??? 
Sorry hoor, maar dat lukt mij niet, maar een grapje mag er wel af.
En iemand die openlijk zulke onnozelheden als waarheid durft te vertellen, moet dan maar tegen een stootje kunnen!

En dat geldt voor iedereen die hier op dit forum schrijft.
Ikzelf maak hier, en ook elders, soms wel eens een grap, maar ik kan wel tegen een tegenstoot.
En ik vind dat normaal, want ik heb niet zulke lange tenen zoals jij.
Laatst gewijzigd door Fazal op 21 jun 2018, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

21 jun 2018, 15:05

talisman schreef:Vraag aan moderator REDPOPPY :
Mogen atheïsten ook posten op dit forum ?
uiteraard, alle fora zijn vrij en iedereen mag berichten plaatsen zolang men zich aan de regels van Seniorennet blijft houden.Dus atheïsten zijn ook welkom in een discussieforum , ook in dat van religie.

waarom sommige leden opeens niets meer posten.... men is vrij om te  komen en/ of te gaan
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet
Fazal

21 jun 2018, 15:12

Is maar goed ook, anders zat hier iemand als ebenhaezer, eenzaam en moederloos alleen.
We bewijzen haar dus eigenlijk een dienst, maar zelfs dat, beseft ze niet.  :roll: